Riurune Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 (aangepast) Hoi, Ik heb een TV-Vlaanderen ontvanger en woon in Fuerteventura(Canarische Eilanden). De laatste maanden merk ik dat soms kanalen ineens verdwijnen om na enkele weken al dan niet terug te komen. Zo heb ik op het moment geen History Channel noch Eurosport 2. Weet iemand waarin dit kan liggen ? De kanalen bevinden zich niet langer in de zenderlijst. En ik kan die dus niet vinden. Ook History HD werkt bijvoorbeeld helemaal niet maar staat wel in de zenderlijst. Heel eigenaardig allemaal. Ik heb een schotel van 100cm denk ik en heb als ontvanger de M7 Recorder (waar ik overigens globaal niet tevreden ben en nog meer problemen mee heb, komt wel eens in een volgend topic). Mvg 28 juli 2013 aangepast door Riurune
Sprietje Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Beste Riurune Welkom op dit forumOp Fuerteventura heb je een schotel nodig volgens Astra SES van 115cm breed, zie bijlage. Jij hebt een schotel van 100cm maar dit is misschien de hoogte en dan is de breedte slechts 90cm. Het is bij mij een algemeen bekend gegeven dat in de zomer tijdens de het prachtige weer, zenders als Eurosport HD en History HD met DVB-S2 8PSK FEC3/4 vaak langdurig weg vallen. Niet voor niets dat ik in Zuid-Spanje van een 90x100cm schotel met monoblock ben overgegaan naar een 100x112cm-schotel met Inverto Black Ultra lnb’s. Nu is de ontvangst ook van deze twee zenders pas 100% inorde en vallen ze echt nooit meer uit. Ik baal er ook van dat er mensen zijn op de Canarische Eilanden die beweren dat je met een 90x100cm-schotel en een duo-lnb alles perfect kunnen ontvangen. Waarschijnlijk kijken ze nooit of in ieder geval te weinig naar Eurosport HD of History HD om hier goed over te kunnen oordelen. Helaas is het niet mogelijk om op Fuerteventura met losse normale lnb’s te werken. Je zult een duo-lnbmoeten gebruiken voor een 60cm-schotel zoals bijv. een CanalDigitaal duo-lnb met 2 of 4 aansluitingen op een schotel van 100cm breed. Ongeacht het type moet de duo-lnb altijd 40 graden schuin afgesteld staan waarbij de kop van de Astra 23,5 in de klem moet staan en de kop van de Astra 19,2 er rechts omlaag bij moet hangen als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt.
abuelo Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Hallo Riurune. Dat er regelmatig zenders verdwijnen ligt aan Tvv.Eurosport2 geven ze niet meer door.Je kan volgen op hun webside.Daar kan je zien welke er weg gaan en wat er bij komt MVG.Abuelo
Sprietje Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Beste abuelo Is de zender History HD ook onlangs verhuist? Dacht het niet. Die zit al heel lang op 11798H.
Sprietje Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Beste Riurune Ik heb een klein rekenfoutje gemaakt. Voor een grote schotel van 100 of 115cm breed, kun je het beste een duo-lnb nemen voor een schotel van 80-85cm en niet voor een schotel van 60cm zoals ik eerder schreef.
abuelo Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Sprietje. Heb ik dat beweerd. nee denk ik.Tussen haakjes of jij er van baalt of niet dat kan mij geen barst schelen.Als ik op Satbeams google staan er alle afmetingen van schotels en daar staat wel degelijk 90cm voor de canarische eilanden .Jij beweert dat wij die zenders niet altijd kunnen zien ,woon jij soms ook op tenerife anders kan jij er helemaal niet over oordelen MVG Abuelo
de vrije fries Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Beste abuelo Is de zender History HD ook onlangs verhuist? Dacht het niet. Die zit al heel lang op 11798H. Onze nieuwe zender Crime & Investigation Network is beschikbaar vanaf Basic in de plaats van History Channel op nummer 21. Opgelet, History Channel HD blijft beschikbaar in Basic+. Een update van de zenderlijst is nodig. groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
abuelo Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 de vrije fries Het is daarom dat ik ook aan riurune zeg dat hij dat kan volgen op het internet bij tvvlaanderen dan moet hij zich geen zorgen maken. MVG Abuelo
illusion1234 Geplaatst: 28 juli 2013 Geplaatst: 28 juli 2013 Sprietje. Heb ik dat beweerd. nee denk ik.Tussen haakjes of jij er van baalt of niet dat kan mij geen barst schelen.Als ik op Satbeams google staan er alle afmetingen van schotels en daar staat wel degelijk 90cm voor de canarische eilanden .Jij beweert dat wij die zenders niet altijd kunnen zien ,woon jij soms ook op tenerife anders kan jij er helemaal niet over oordelen MVG Abuelo Sprietje is een gewaardeerd Sat4All lid die altijd z'n best doet om meerwaarde te leveren aan de topics waarin hij participeert. Er is dus geen reden om dit soort van reactie te geven. Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB
Riurune Geplaatst: 29 juli 2013 Auteur Geplaatst: 29 juli 2013 Bedankt voor de hulp alvast, dus een grote schotel kopen is de opdracht .. Ligt het ook aan de "slechte" ontvangst dat ik opnamemoeilijkheden heb met die M7 of is die ontvanger gewoon echt slecht ?
illusion1234 Geplaatst: 29 juli 2013 Geplaatst: 29 juli 2013 (aangepast) Ik lijk momenteel eenzelfde soort probleem te hebben, maar dan met een andere decoder, nl. VU+ Duo. Mijn box lijkt het moeilijk te hebben met het decoderen van twee zakkere transponders tegelijkertijd. Het signaal blijft acceptabel, dat is het rare... Het resulteert in blokjes en haperingen tijdens het opnemen. 29 juli 2013 aangepast door illusion1234 Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB
abuelo Geplaatst: 29 juli 2013 Geplaatst: 29 juli 2013 Riurune Ik zou toch maar eens eerst de schotel opmeten alvorens een andere te kopen en zotte kosten te doen en eens proberen om de bestaande schotel goed uit te richten en dat is wel milimeter werk. MVG Abuelo
Sprietje Geplaatst: 29 juli 2013 Geplaatst: 29 juli 2013 Beste illusion1234 Welke zijn volgens jou de zwakke transponders waar je problemen mee hebt om op te nemen? Met welke transponders heb je bijv. geen last? Of de problemen die je hebt decodeerproblemen zijn, kun je gemakkelijk uitproberen door op een ongecodeerde zender af te stemmen. Voor de Astra 19,2 bijv. op de zender BVN en voor de Astra 23,5 bijv. op TV Gelderland. In welke regio staat je schotel?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen