Ga naar inhoud


statische netwerkverbinding doet het niet meer na reboot


holles

Aanbevolen berichten

Ik gebruik een statische netwerkverbinding (DHCP = nee) op mijn nieuwe solo2. Na iedere reboot blijkt dat het netwerk niet meer werkt. Door het netwerk op DHCP = ja te zetten en daarna weer terug naar een statische verbinding te zetten werkt het weer. Dit probleem had ik niet met mijn vorige Duo. Is dit een probleem van VTi of moet ik iets anders instellen zodat dit probleem verholpen wordt.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites


na de reboot kloppen dan nog de tcpip instellingen (ipnummer/gateway/dnsserver) ?

Heb je ondertussen een ander internet modem in gebruik ? kan zijn dat

het nieuwe modem alleen verbinding toestaat als eerst via dhcp de gegevens opgehaald zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij bij netwerkinstellingen de optie Use Manual dns-nameserver op JA staan en daaronder bij de Primaire DNS (Nameserver 1) het juiste IP-nummer ingegeven?

Zo niet, probeer dit eens, misschien helpt het.

 

Ik heb er ook geen goede ervaringen mee met het toepassen van een vast IP-nummer, ik reserveer liever het IP-nummer in de router, nooit problemen mee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als Jurgen doe ik dat soort settings in mijn router.

Hij staat bij mij trouwens normaal op DHCP, waarbij hij na elke herstart ook dezelfde IP krijgt ... al maanden lang.

Zelf na een reboot van de router (WRT54GL & Tomato 1.28) nog nooit opzoek gemoeten naar mijn VU op IP adres. 

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

dhcp of fixed, maakt niet uit

de nameserver (DNS) moet ingevoerd zijn

en inderdaad indien je DHCP gebruikt voor andere dan moet de VU+ indien je fix adres gebruikt Buiten de DHCP range liggen

al 10 jaar geen problemen mee met ethernet boxen (dreambox en VU+)

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...