Ga naar inhoud


Twee VU+ boxen met OSCAM verbinden


Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Alvast weer bedankt voor je hulp.

 

Is het nu de bedoeling dat ik de hierboven staande door jouw gewijzigde gegevens 1:1 overneem en deze in de slaapkamer SOLO2 in de file oscam.server plaats?

 

Zo ja, moet ik dan ook nog de group nummers in de file oscam.cerver van de huiskamer SOLO2 conform jouw opgeleverde group nummers wijzigen?

Excuseer mij mijn onwetendheid, eigenlijk had ik er niet aan willen beginnen maar was toch te nieuwsgierig.

 

en Jürgen, getest?

 

;)

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah dacht dat het duidelijk was, sorry

 

zoals ik reeds schreef, elke kaart en smartcard reader met smartcard erin een eigen group

dvbapi heeft ze sowieso allemaal

enkel opletten bij de client(s) deze lid maken van die group die je met hem deelt

 

en bij jou dus vice versa. (als je nog een kaart in de SK hebt steken)

 

ik scheid overigens ook groupen per protocol camd3 of cccam of newcamd, maar dat is nu even niet aan de orde.

 

server:

kaart onder group 1

kaart boven group 2

dvbapi kan ze beiden lezen en dus ook gebruiken

 

client van HK of te wel de user SK

group = 1,2

 

als client zelf ook server is (bij jouw indien reeel toegepast):

kaart onder group 10

kaart boven group 11

dvbapi kan ze beiden lezen en dus ook gebruiken

 

client van SK of te wel de user HK

group = 11,12

 

services gebruiken is enkel belangrijk indien er meer single tuners in je home share staan dan de 4 SID's die op seca3 mogelijk zijn

en dat is een veel komplexer verhaal... voor een andere keer.

 

opdat elke aanvraag naar de juiste reader en doos met kaart gaat

en er altijd "found (326 ms) by Boven " of andere eigen doos staat.

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok wederom bedankt, ik denk dat ik het snap.

Het testen zal voorlopig nog even op zich laten wachten omdat ik eerst met de kleinkinderen een week op stap ga en daarna naar Spanje vertrek om te overwinteren en daar heb ik deze configuratie uiteraard niet nodig.

 

Maar vooraf toch nog even een vraag uit pure nieuwsgierigheid.

 

Hoe verhoudt zich mijn eerder hierboven constatering met de group nummers?

Zoals ik schreef komt enkele seconden na het inschakelen van de slaapkamer SOLO2 op dit apparaat een freeze op de CD HD kanalen.

Als ik daarna een kanaal omhoog of omlaag schakel dan komt het beeld weer terug en blijft dan ook gehandhaafd.

 

Welke invloed hebben de group nummers hierop?

Ik zou zeggen dat als de group nummers niet goed staan zou een kanaalwisseling toch geen invloed mogen hebben.

Nogmaals, ik twijfel niet aan jouw gegeven advies maar wil e.e.a. iets beter begrijpen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet of hoeft het niet te zoeken in de groepen toewijzing.

In je howto configuratie zoals je eerder hebt gepost zitten nogal wat ontbrekende regels en wordt er niets gedaan met de (aanwezige) cache, ook zijn je cardreaders (te) onduidelijk gedefinieerd mbt de beschikbare Seca3 srvids-slots in uniqe = 1 mode en bijbehorende ratelimiter.

 

Kijk eens hier http://www.streamboard.tv/wbb2/board.php?boardid=214&sid=ba561550989c8030bb78acee730e7d1c

of hier, staan vele besproken voorbeelden http://www.streamboard.tv/wbb2/thread.php?threadid=37943&page=87

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

dacht nu komt Jürgen nog met een vraag aan toppers,

niet dus.

 

dan stel ik hem,

beste toppers, dat is heel aardig dat je doorverwijst naar een ander forum

toch zou het nog veel aardiger zijn om gewoon eens een standaard configuratie te plaatsen voor 1 server en 1 client met seca3 kaart.

dit ten behoeve van alle nieuwkomers en ondanks dat men zich wel zelf ook moeite moet doen, is het extreem prettig voor de enigma2 gebruikers (vu-dreambox-et) dat er een basis configuratie is voor de desbetreffende versies van oscam.

 

ook al omdat er een sticky over het oscam server dvbapi <-> oscam client dvbapi ontbreekt gebaseerd op de nieuwe release.

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, die vraag had ik normaliter ook gesteld maar zoals al eerder aangegeven heb ik voor mijn vertrek naar Spanje nog nauwelijks tijd meer om e.e.a. te testen, dat komt pas weer rond Kerst aan de beurt.

 

Overigens heb ik de door mij geplaatste configuratiefiles 1:1 overgenomen conform het advies van één van de forumleden en dat in de veronderstelling dat dit datgene is wat ik zou moeten gebruiken.

Nu roept een ander forumlid weer dat er nogal wat ontbreekt en een derde roept weer wat anders.

Dit maakt het inderdaad voor leken niet gemakkelijker op en werkt toch wel enigszins ontmoedigend om daaraan te beginnen.

 

Dan is een CCCAM installatie wel heel wat gemakkelijker, misschien niet zo chique maar wel zo voor elkaar.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch, binnen alle collega's/members van dit Sat4all forum hebben wij een super-oscam-developer onder ons, bekend onder de naam @theparasol.

 

Hij is diegene die o.a. de module dvbapi sterk heeft verbeterd en binnenkort met de "ECM-dev" en "CWC-check-dev" een listige patch gaat inbrengen

in de Oscam-Trunk. Misschien is het leuk dit verzoek van je juist aan hem te stellen, hebben we gelijk een foutloze en tevens volledige howto ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

 

beste toppers, dat is heel aardig dat je doorverwijst naar een ander forum

toch zou het nog veel aardiger zijn om gewoon eens een standaard configuratie te plaatsen voor 1 server en 1 client met seca3 kaart.

dit ten behoeve van alle nieuwkomers en ondanks dat men zich wel zelf ook moeite moet doen, is het extreem prettig voor de enigma2 gebruikers (vu-dreambox-et) dat er een basis configuratie is voor de desbetreffende versies van oscam.

 

ook al omdat er een sticky over het oscam server dvbapi <-> oscam client dvbapi ontbreekt gebaseerd op de nieuwe release.

 

Het is nu alweer bijna één jaar geleden dat ik deze topic opende en het laatste boeiende antwoord hierop was het bovenstaande verzoek van Tonski.

Omdat ik op mijn beide SOLO2 nog steeds met CCCAM werk, welk overigens zonder problemen verloopt, wil ik toch wel weer een poging doen om naar Oscam over te stappen, dit hoofdzakelijk omdat het gebruik van Oscam toch veiliger schijnt te zijn.

 

De toenmalige situatie is nog steeds van toepassing:

SOLO2_HK (huiskamer) is de server en bevat een SECA3 kaart met HD Basispakket

SOLO2_SK (slaapkamer) is de client en bevat een SECA3 kaart (2e kaart), hierop wil ik eveneens gebruik maken van de SECA3 kaart huiskamer, dus de HD zenders van het Basispakket kunnen bekijken.

 

Mijn vraag is dan ook, is er intussen een standaard configuratie beschikbaar die het bovenstaande dekt en die door een gemiddelde gebruiker toegepast kan worden?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank aan Alias haha en diversen andere leden heb ik circa één jaar geleden de meest basic maar wel goed functionerende OSCAM configuratiefiles via Dropbox beschikbaar kunnen stellen.

De betreffende Dropbox folder had ik al enige tijd geleden verwijderd en heb nu opnieuw de configuratiefiles aangemaakt en weer beschikbaar gesteld via de volgende link 

https://www.dropbox.com/sh/23d8p97t0fx5k5g/AADBgvT0tgvgSFJtfOH0XGhba

 

Deze configuratiefiles zijn gebaseerd op OSCAM 1.20 unstable 9682-r3.

Op de SOLO2 met VTI 6.0.8 moeten de configuratiefiles in de map /etc/tuxbox/config/ geplaatst worden.

 

Het gaat hier om 2 VU+ SOLO2 waarvan één op de Slaapkamer en één in de Huiskamer is geplaatst.

 

De SOLO2 in de Huiskamer is de Server en daarin is een SECA3 kaart geplaatst met Basis abonnement.

De SOLO2 in de Slaapkamer is de client en daarin is een SECA3 kaart geplaatst met het 2e kaart abonnement.

 

Met deze configuratiefiles kan in de slaapkamer zowel via de locale 2e kaart worden gekeken maar ook kun je naar alle zenders kijken die in de huiskamer via het Basis abonnement bekeken kunnen worden.

 

Uiteraard dien je het IP-adres en een een eventueel op de box gebruikte wachtwoord aan te passen.

 

Zoals ik al schreef is dit de meest basic configuratie maar het is aan hand van deze configuratiefiles ook voor leken (zoals ik) vrij eenvoudig om dit werkende te krijgen.

 

Aanvullingen, correcties en opmerkingen zijn van harte welkom.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...