bluefoxamazone Geplaatst: 29 juli 2013 Geplaatst: 29 juli 2013 Hallo, huidige situatie is als volgt, Ik werk mt twee triax schotels van 110cm. Eèntje op 19,2 en de ander op 23,5 via een disecq verbonden met een tvv goedgekeurde philips decoder. De afstand tussen de schotels en de decoder bedraagt 90m. Op beide schotel signalen zit een inline versterkertje. Ik gebruik de best beschikbare kabel. Vraag. Kan ik één schotel plaatsen met een duo of triple lnb waarbij ik voldoende signaal overhou? Wat zou voor mijn situatie de beste keuze zijn rekening houdende met de grote afstand? Dank voor de adviezen!
Moderator ceesv Geplaatst: 29 juli 2013 Moderator Geplaatst: 29 juli 2013 Wat is je locatie? Die bepaalt welke specificaties de duo of tripple lnb dient te hebben. 90 metr goede kabel, Pope, Hirschmann of Belden kan zonder probleem en zonder in-line versterker gebruikt worden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 29 juli 2013 Geplaatst: 29 juli 2013 Beste bluefoxamazone Je kunt de Astra 19,2 en 23,5 best op één Triax 110 ontvangen.Omdat het voor een afstand van 90 meter gaat zou ik het volgende doen:Gebruik een Triax TD20 flexiblock en plaats daar 2 Inverto Black Ultra lnb’s in die je op de diseqc-switch aansluit.Haal in ieder geval de inline versterkers er tussen uit.Een duo-lnb of Triple-lnb passen absoluut niet op een Triax 110. Wil je ook de Astra 28,2 ontvangen, neem dan een Triax rail met 3 Inverto-lnb’s. Je hebt dan wel een 4/1 diseqc-switch nodig. Neem er een met weinig verliezen, bijv. de Spaun SAR 411 WSG. Je wilt maar één aansluiting dacht ik. Wil je twee aansluitingen hebben, dan moeten er ook 2 coaxkabels gelegd worden.
bluefoxamazone Geplaatst: 29 juli 2013 Auteur Geplaatst: 29 juli 2013 Bedankt voor de info! De invertos heb ik momenteel al. Ik heb ooit geprobeerd twee losse lnb's op èèn schotel maar hiermee had ik geen suc6. Ik zou moeten een tv of een meettoestel vlakbij de antenne hebben om goed te kunnen afregelen. Ook de diseq die ik nu gebruik is van Spaun. Ik ben al een tijdje op zoek naar iemand die mij kan helpen met de afregeling. De schotels staan in het hartje van de belgische ardennen....dat is niet zo evident . Wat de inlines betreft... ondanks het feit dat hier weinig voorstanders van zijn, trek ik het signaal met een paar percenten op. Op dergelijke afstand kan dit heel wat betekenen..
Sprietje Geplaatst: 29 juli 2013 Geplaatst: 29 juli 2013 Beste bluefoxamazone Je schrijft: “Wat de inlines betreft... ondanks het feit dat hier weinig voorstanders van zijn, trek ik het signaal met een paar percenten op. Op dergelijke afstand kan dit heel wat betekenen..”Wat bedoel je met signaal? Is dat de signaalsterkte of de signaalkwaliteit?Als de signaalkwaliteit er niet beter van wordt, hebben die inlines weinig nut. Inverto Black Ultra’s geven al zoveel signaalsterkte, dat je daar makkelijk 90 meter coaxkabel mee kan overbruggen. Bij een korte kabel geven Inverto Black Ultra’s zelfs te veel signaal voor sommige tuners zodat ze overstuurd worden.Ik ben uitgegaan dat Rochefort in het midden van de Belgische Ardennen ligt.Hiervoor heb ik een berekening gemaakt, 25km afwijking maakt niets uit. Op een Triax 110 moeten de lnb’s 62,5mm uit elkaar staan gemeten aan de voorzijde van pukkeltje tot pukkeltje. De elevatie van de schotel moet op 30,5 graden staan om de satelliet te zoeken. De lnb van de Astra 19,2 moet 12mm lager staan dan de lnb van de Astra 23,5. Dit kun je meten met een waterpas en een maatlatje. De skew van de lnb’s is als volgt: Astra 19,2 oost 4 graden schuin. Astra 23,5 oost 7 graden schuin. D.w.z., met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt. Met deze gegevens moet je de schotel vast goed af kunnen stellen. Veel succes, Sprietje
bluefoxamazone Geplaatst: 29 juli 2013 Auteur Geplaatst: 29 juli 2013 Bedankt, ik zal dat nog eens testen. Op hoop van zege...als je eens in zuid belgie bent...ik zal er eentje klaarzetten...schol!
Sprietje Geplaatst: 29 juli 2013 Geplaatst: 29 juli 2013 (aangepast) Beste bluefoxamazone Ik ben wel eens voor een revival in de onderaardse grotten in de Ardennen geweest.Urenlang in het pikkedonker door de modder en het water gekropen, door hele smalle spelonken waar ik vast kwam te zitten en ze me met een touw we weer uit hebben moeten trekken. Soms een beetje kaarslicht.Na afloop naar een bar waar ze La Shouffe (kabouterbier) schonken. Ohhh, wat is dat lekker bier!Kon ik dat maar in Spanje kopen.Helaas zal het er wel niet van komen om even langs te komen want ik rij altijd in anderhalve dag van Zuid-Spanje naar Nederland en vice versa. 29 juli 2013 aangepast door Sprietje
bluefoxamazone Geplaatst: 30 juli 2013 Auteur Geplaatst: 30 juli 2013 La chouffe is inderdaad een pittig biertje. Ik zit op 25km van de brouwerij. Aan bevoorading geen probleem...mocht je je bedenken dan zet ik een kratje klaar :-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen