Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik probeer mijn schotel uit te richten, waarbij ik wel signaal krijg met de satfinder, maar niet met de ontvanger.

Apparatuur:

Visiosat Bisat G3C

3x SAB slim premium LNB

Spaun SAR 411 4/1 switch

VU+ Solo2 ontvanger

De bedoeling is om uit te richten op 19.2E, 23.5E en 28.2E. Ik heb mijn ontvanger direct (zonder switch) op de middelste LNB (23.5E) aangesloten. Daarmee krijg ik met de satfinder een duidelijk signaal en het lijkt erop dat ie goed op de 23.5 uitgericht staat, of in ieder geval in de buurt. Als ik echter met de satfinder op de ontvanger probeer te tunen dan ziet deze geen signaal. Ik heb ook met een zeer ruime marge satellietposities in de buurt op de ontvanger ingesteld, maar hij herkent er geen enkele.

Ik heb ook nog een andere schotel staan op 4.8E, en als ik deze aansluit op dezelfde ontvanger en met dezelfde kabel dan is er geen probleem. Het lijkt me dus niet aan de kabel of ontvanger te liggen.

Ik weet dat de satfinder al heel snel een signaal geeft, maar ik heb geen idee hoe ik het nog beter kan afstellen. Ik heb al vaker schotels uitgericht maar hier ben ik nog niet eerder tegenaan gelopen.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Geplaatst:

Ik heb een sterk vermoeden dat ie op de juiste positie staat, maar zelfs als dat niet zo is, ik heb alle posities (meermaals) ingesteld op de ontvanger van 13E tot 31E en bij geen van die herkent de ontvanger een signaal.

• Moderator
Geplaatst:

Wissel de LNB eens om, misschien eb je een defect exemplaar?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Je hebt gewoon de schotel niet in de juiste richting staan en of de elevatie niet juist ingesteld.

je moet het knopje van de satfinder zover terug draaien dat hij net niet meer piept. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...