Ga naar inhoud


opnieuw freezes canal digitaal met oscam 8771


Aanbevolen berichten

Geregeld freezes van 10 sec bij echt keihard 4 sids per kaart. Waarom blijft het maar fout gaan?

 

[reader]
label                         = lower
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
services                      = serv_4sid_sd1234
caid                          = 0100
ecmwhitelist                  = 0100@00006A:64
ecmheaderwhitelist            = 813061006A00075C00,803061006A00075C00
detect                        = cd
mhz                           = 500
ident                         = 0100:000000,00006A
group                         = 1,2,3,4
emmcache                      = 1,3,15
blockemm-unknown              = 1
dropbadcws                    = 1
ratelimitecm                  = 4
ratelimitseconds              = 10
ecmunique                     = 1
srvidholdseconds              = 5

 

Services zijn gekoppeld aan deze kaart;

1B6C : RTL4 HD
5217 : RTL5 HD
5212 : RTL7 HD
17CA : SBS6 HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


ident                         = 0100:000000,00006A  dat veranderen in 0100:00006A, de ecmunique uitzetten en goed naar de ecm's kijken die je van diverse clientboxen krijgt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

krijg sinds vandaag ook in eens weer freezes. gekke is wel dat ie de zender vind:

2013/08/02 19:43:37 773FE268 c lokaal
(0100&00006A/5C00/1B7B/64:3FDA2DAD044CCAFC6A7E98097A13320D): found
(262 ms) by lower - Ned1 HD
       

maar vervolgens geen beeld geeft of gaat staan haperen, en dit terwijl ie het al weken gewoon doet

 

ik heb dit in mijn oscam.server staan

[reader]
label                         = lower
protocol                      = internal
device                        = /dev/sci0
services                      = cds_ftv,cds_basis,cds_basishd,!cds_familie,!cds_familiehd,!cds_entertainment,!cds_entertainmenthd,!cds_top,!cds_tophd,!cds_edl,!tvv
caid                          = 0100
detect                        = cd
mhz                           = 300
cardmhz                       = 500
group                         = 1
emmcache                      = 1,1,15
lb_weight                     = 1000
ratelimitecm                  = 4
ratelimitseconds              = 10

Dreambox DM500HD OpenPli, Viosiosat G4

Link naar reactie
Delen op andere sites

krijg sinds vandaag ook in eens weer freezes. gekke is wel dat ie de zender vind:

2013/08/02 19:43:37 773FE268 c lokaal

(0100&00006A/5C00/1B7B/64:3FDA2DAD044CCAFC6A7E98097A13320D): found

(262 ms) by lower - Ned1 HD

       

maar vervolgens geen beeld geeft of gaat staan haperen, en dit terwijl ie het al weken gewoon doet

 

ik heb dit in mijn oscam.server staan

[reader]

label                         = lower

protocol                      = internal

device                        = /dev/sci0

services                      = cds_ftv,cds_basis,cds_basishd,!cds_familie,!cds_familiehd,!cds_entertainment,!cds_entertainmenthd,!cds_top,!cds_tophd,!cds_edl,!tvv

caid                          = 0100

detect                        = cd

mhz                           = 300

cardmhz                       = 500

group                         = 1

emmcache                      = 1,1,15

lb_weight                     = 1000

ratelimitecm                  = 4

ratelimitseconds              = 10

Dan hangt je kaart in de sid lock, update de kaart maar in cccam 2.3.0, zorgen dat je er alleen naar kijkt dus geen andere gebruikers er aan en vast op ned 1 laten staan vannacht, dan doet ie het weer voor een tijdje

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een hele tijd last gehad van dit soort freezes.  Ook met het beperken van het aantal kanalen dat ie SID's mocht van opvragen.

 

Dit is slechts opgehouden nadat ik de kaart omgewisseld had.  Op een bepaald moment hield de kaart er helemaal mee op.  Wou niets meer decoderen.  Kaart omgeruild en sindsdien geen problemen meer gehad.

Instellingen en gebruiksprofiel zijn ongewijzigd.

 

Wel zet ik 's nachts de kaart anderhalf uur op één zender via een zap timer.

 

Ik weet dat er veel discussie is over dit soort defecten. Maar ik zie wat ik zie.

Trouwens ook een medewerker van TVV heet mij bevestigd dat dit een soort van slijtage is.

 

Dus: probeer de kaart om te wisselen

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een hele tijd last gehad van dit soort freezes.  Ook met het beperken van het aantal kanalen dat ie SID's mocht van opvragen.

 

Dit is slechts opgehouden nadat ik de kaart omgewisseld had.  Op een bepaald moment hield de kaart er helemaal mee op.  Wou niets meer decoderen.  Kaart omgeruild en sindsdien geen problemen meer gehad.

Instellingen en gebruiksprofiel zijn ongewijzigd.

 

Wel zet ik 's nachts de kaart anderhalf uur op één zender via een zap timer.

 

Ik weet dat er veel discussie is over dit soort defecten. Maar ik zie wat ik zie.

Trouwens ook een medewerker van TVV heet mij bevestigd dat dit een soort van slijtage is.

 

Dus: probeer de kaart om te wisselen

 

Willy

Met alle respect ik geloof  niet zo in die theorie

Ik heb eerder het vermoeden nu het tv seizoen weer begint en het voetbalseizoen weer is begonnen cdnl weer bezig is

die theorie lijkt me veel meer geloofwaardig.

Je hoort her en der op dit forum wel weer meer mensen klagen de laatste dagen terwijl het weken goed is gegaan

 

Heb zelf nog nergens last van maar belast mijn kaart niet echt dus kan geen oordeel hierover geven ,heb ook nog kabel dus gelukkig niet geheel afhankelijk van Canaldigitaal

aangepast door greevels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er spelen diverse dingen door elkaar. De rode draad is dat het leeuwendeel van de klagers notoire cardsharders zijn.

Die kunnen me niet genoeg klagen, door hun is het immers allemaal veroorzaakt.

Daarnaast heeft de provider recent de touwtjes nog weer eens aangetrokken. De kaart straft nu oa sneller en kent meerdere niveaus.

De tip van kabeltje87 is een goede manier om de straftellers weer richting nul te zetten zodat er overdag minder kans is dat strafpunt bereikt wordt.

Het hele stafteller systeem is nogal schimmig en lijkt "random". Recent heeft CDS nog een bug in de streams opgelost die in vu boxen een bug in de drivers triggerde die voor afwijkende ecms zorgde en zodoende ook nog eens versnelt onterecht de straftellers liet oplopen.

 

Enfin, zorg ervoor dat je de boel goed dichttimmert zodat de kaart niet overbelast wordt en gaat straffen.

De kaart vergeet begane overtredingen never nooit niet en blijft dit gebruiken in de toekomst. Als je denkt dat alles goed staat en toch gaat het keer op keer fout dan kun je maar beste weer starten met een nieuwe kaart die jouw historie niet kent.

 

Kaartsharing in huis gaat prima lukken maar het delen van codes met "vrienden" gaat niet werken met een kaartje.

Wil je dat wel dan zul je beslist meerdere kaarten in moeten zetten en de nodige maatregels dat er geen kaart overbelast kan raken.

En vergeet niet dat de provider de regeltjes bedenkt en continue wijzigt en niet een of andere softcam of een gebruiker met wat eigenwijze inzichten en beperkt inzicht in de techniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb niks gemerkt van enige wijzigingen de laatste periode... Leg is uit wat er is veranderd theparasol?

 

De kaarten hier werken nog net zo goed als 2 maanden terug en ik heb geen freezing, dan heb ik zeker geluk.  Ik zie maar 1 probleem  en dat is dat de meeste het nog steeds niet begrijpen en de ene na de andere een foute conclusie trekt gebaseerd op hun eigen fantasie. Er is inmiddels zoveel informatie gedeeld dat alles besproken is. Kortom mijn advies ga lezen mensen en probeer aan de hand van de logs van de diverse softcam te begrijpen wat er gebeurt.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar komt de volgende met zijn belachelijke theorie. Hoe vaak moet het nog gezegd worden dat ze niet op afstand op een kaartje kunnen kijken en dus valt er niks af te leiden.

 

1 ding heb je gelijk in, het heeft nooit om het aantal sids gedraaid, maar om het aantal ecm's per ecm-cycle.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen hoog uit bijvoorbeeld dit forum lezen, dan weten ze of ze hun doel bereikt hebben. Op naar de volgende stap...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar komt de volgende met zijn belachelijke theorie. Hoe vaak moet het nog gezegd worden dat ze niet op afstand op een kaartje kunnen kijken en dus valt er niks af te leiden.

 

1 ding heb je gelijk in, het heeft nooit om het aantal sids gedraaid, maar om het aantal ecm's per ecm-cycle.

 

Inderdaad het gaat om de ecm cycle per 10 sec gaat je kaart in de lock dan komt dat simpel weg door teveel ecm's die naar de kaart gaan.

Dit kan ook met 1 sid en heeft te maken met dat je ''vrienden" allemaal verschillende ontvangers (drivers) en cams gebruiken en de delay van je clients.

Dit hele probleem heb je niet in lan share.

Mocht je problemen ondervinden moet je goed de logs doorspitten en kijken welke sids dit vaak doen en proberen dit binnen de perken te houden.

Een goed start is een oscam te compilen met alleen het nodige voor je kaart zodat onnodige dingen er niet zijn en dus niet gebruikt kunnen worden.

Daarna wordt het een kwestie van monitiren die handel.

Mijn ervaring is dat een kaart niet snel in de lock gaat, je kunt best even over de grens en de kaart triggeren en gaat hij locken dan

komt het echt door teveel ecm's naar kaart langer dan +/-b15 minuten.

Dan in de locks kijken hoe en wat om te proberen te snappen waar het misgaat en waarom zodat je aan een oplossing kan werken.

4 x Edision nino+ hybride op de T90 Hotbird, Astra 2 en kabel via multiswitch

1 x Octagon SF8008 Supreme UHD 4K Combo-Receiver als server

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De kaart vergeet begane overtredingen never nooit niet en blijft dit

gebruiken in de toekomst. Als je denkt dat alles goed staat en toch gaat

het keer op keer fout dan kun je maar beste weer starten met een nieuwe

kaart die jouw historie niet kent.

 

Dus een paar keer (al dan niet per ongeluk) in de fout gaan, en je krijgt dit nooit meer goed?

 

Als dit intentioneel is dan lijkt dat wel sterk op machtsmisbruik.  Zelfs een morrdenaar die ijn straf heeft uitgezeten mag terug komen in de maatschappij.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Met alle respect ik geloof  niet zo in die theorie

 

Daar gaan we weer.

 

Ik zie toch wat ik kan vaststellen.

 

Kaart is omgeruild begin februari, en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad

En ik heb mijn gebruikersprofiel niet veranderd.  Hoewel nu de laatste maand (juli) is het wat minder geworden - er is nl. bijna niets te kijken behalve herhalingen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...