Ga naar inhoud


opnieuw freezes canal digitaal met oscam 8771


Aanbevolen berichten


  • Moderator

Geloven doen we in de ......

 

Daar gaan we weer.

 

Ik zie toch wat ik kan vaststellen.

 

Kaart is omgeruild begin februari, en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad

En ik heb mijn gebruikersprofiel niet veranderd.  Hoewel nu de laatste maand (juli) is het wat minder geworden - er is nl. bijna niets te kijken behalve herhalingen.

 

Willy

Jouw constatering lijkt meer met een defect in de kaart te hebben, immers je hebt je gebruikersprofiel niet veranderd.

 

Er zijn meer berichten, waar kaarten problemen hadden en na omruiling er weer zonder problemen gekeken kon worden.

En dat waren ook kaarten die in gewone ontvangers zaten, zonder intern sharen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk kan een kaartje defect zijn alhoewel dat nauwelijks voorkomt. Bekijk is of de kaart I4A aangeeft in CCcam 2.3.0

 

Ik heb de beschikking over meerdere  kaarten en ik concludeer maar 1 ding, het probleem komt door het gebrek aan kennis bij de meeste. Ik zeg niet dat je altijd kunt voorkomen dat een kaart in de anti-cs gaat maar het is wel verklaarbaar en dus te begrijpen en dat is belangrijk zodat je snapt waarom het gebeurd.

 

Wat theparasol schrijft daar verbaas me ik nog het meeste over, je kunt elke kaart resetten door een 20-30 min 1 ecm naar de kaar te sturen en het is niet een kwestie van onthouden.  En als er volgens jou wat veranderd is vertel dan ook wat.

 

Ik heb nog steeds het idee dat jij je teveel laat leiden door allerlei observaties van anderen. Je moet zaken echt zelf testen en vaststellen voor er waarheid aan te hechten of vraag logs waar duidelijk bewijs uit naar voren komt. (zoals ik je wel eens heb gestuurd via de PM)  Als je kijkt hoeveel onzin er hier in deze thread staat... als je dat moet gaan geloven krijg je behoorlijk vertekend beeld.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat theparasol schrijft daar verbaas me ik nog het meeste over, je kunt

elke kaart resetten door een 20-30 min 1 ecm naar de kaar te sturen en

het is niet een kwestie van onthouden.  En als er volgens jou wat

veranderd is vertel dan ook wat.

 

Dit werkte niet meer op de oude kaart !!!!!

 

En ja, ik weet wel hoe je de i4A status moet bekijken.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Er spelen diverse dingen door elkaar. De rode draad is dat het leeuwendeel van de klagers notoire cardsharders zijn.

2. Die kunnen me niet genoeg klagen, door hun is het immers allemaal veroorzaakt.

 

3. Daarnaast heeft de provider recent de touwtjes nog weer eens aangetrokken. De kaart straft nu oa sneller en kent meerdere niveaus.

De tip van kabeltje87 is een goede manier om de straftellers weer richting nul te zetten zodat er overdag minder kans is dat strafpunt bereikt wordt.

Het hele stafteller systeem is nogal schimmig en lijkt "random". Recent heeft CDS nog een bug in de streams opgelost die in vu boxen een bug in de drivers triggerde die voor afwijkende ecms zorgde en zodoende ook nog eens versnelt onterecht de straftellers liet oplopen.

 

4. Enfin, zorg ervoor dat je de boel goed dichttimmert zodat de kaart niet overbelast wordt en gaat straffen.

5. De kaart vergeet begane overtredingen never nooit niet en blijft dit gebruiken in de toekomst. Als je denkt dat alles goed staat en toch gaat het keer op keer fout dan kun je maar beste weer starten met een nieuwe kaart die jouw historie niet kent.

 

6. Kaartsharing in huis gaat prima lukken maar het delen van codes met "vrienden" gaat niet werken met een kaartje.

Wil je dat wel dan zul je beslist meerdere kaarten in moeten zetten en de nodige maatregels dat er geen kaart overbelast kan raken.

En vergeet niet dat de provider de regeltjes bedenkt en continue wijzigt en niet een of andere softcam of een gebruiker met wat eigenwijze inzichten en beperkt inzicht in de techniek.

1. Die bewering hoeft niet perse , ik ken zat mensen met 4 tot zelfs 6 ontvangers in huis.

Immers, er bestaan ook nog kinderen die een tv op hun kamer willen en je weet dat de abbo's van CDNL belachelijk duur zijn op de 2e en 3e kaart. 

2. Geheel mee eens!!

3. Dat de provider aan het zoeken is naar manieren om commerciële cardsharing uit te schakelen, is een logisch feit. De rest van de bewering slaat nergens op, zeker niet voor wat betreft de drivers van de VU. Waar dit vandaan komt weet ik niet, maar ik kan het nergens in ontdekken. (behalve dat de bewering uit de dreamboxfanclub komt)

4. Ook geheel mee eens. Hoewel het sharen een logisch gevolg is van het wanbeleid van de M7 groep, blijft (commercieel) sharen een handeling die in principe gelijk staat aan diefstal.

Dus beperk het tot binnenshuis en laat ieder zijn eigen abbo kopen.

5. Klopt in het geheel niet. Er zit geen backupspanning in een kaart en eventuele programmeercodes zijn makkelijk ongedaan te maken door de kaart inderdaad een nachtje op 1 zender te laten staan, al dan niet met een heractivatie.

6. Een buurman, een familielid, een goede vriend..ok, het delen mag niet, maar dit zijn nu niet de strafbare feiten om over naar huis te schrijven.

Maar sommigen hebben 300 'vrienden' die graag een vergoeding geven om te kijken naar een paar tv zenders. Je begrijpt dat je dan een gewone dief bent wanneer je dit doet.

 

Tel daarbij op dat zo'n beetje alle denkbare cardservers nu wel bekend zijn bij de satellietproviders en het simpelweg wachten is op een wetswijziging, of groen licht vanuit de politiek.

En ja, ALLE cardservers zijn bekend, waar ook in europa.

Het is een kwestie van tijd en dan is het oogsten en ook de gebruikers zullen moeten boeten met bedragen die boven de 10.000 euro liggen.

Denk niet dat ik onzin praat, want dan ben je echt de (digitale) naïviteit nabij. "Ze" kunnen tegenwoordig elke bit herkennen op het net.

 

Het zal niet lang duren of de eerste postbussharders en gebruikers zullen er uit gehengeld worden.

  • Like 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Klopt in het geheel niet. Er zit geen backupspanning in een kaart en

eventuele programmeercodes zijn makkelijk ongedaan te maken door de

kaart inderdaad een nachtje op 1 zender te laten staan, al dan niet met

een heractivatie.

 

 

Een smartcard heeft meerdere stukjes geheugen die gewoon intakt blijven, ook zonder spanning!

Om maar wat te noemen: als de kaart middels emm updates een nieuwe key ontvangt wordt die weggeschreven in zo'n geheugen en blijft daar instaan ook als er totaal geen spanning meer opstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een smartcard heeft meerdere stukjes geheugen die gewoon intakt blijven, ook zonder spanning!

Om maar wat te noemen: als de kaart middels emm updates een nieuwe key ontvangt wordt die weggeschreven in zo'n geheugen en blijft daar instaan ook als er totaal geen spanning meer opstaat.

Dat heb je goed, maar bij een activatie of heractivatie word vrijwel alles overschreven. Er is geen permanent geheugen in zo'n kaart.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@drz,

 

 

 maar bij een activatie of heractivatie word vrijwel alles overschreven

 

:(  ................

 

Activatie / Heractivatie :

 

PPUA

Datum

PBM

Maandelijkse actuele key

 

( evt. ) MK01

 

 

Bij Seca 3 is provider MANAGMENT voor Seca in de plaats gekomen.

De Seca datum bleef ondere Seca 1 en 2 altijd ongewijzigd op standaard 00-00-1990 staan.

Op een Seca 3 kaart krijgt provider MANAGMENT nu ook een ( maandelijkse ) update per datum.

 

 

Maar zo als ik het lees, denk jij dat er meer wordt overschreven ?

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kaart heeft een rom en een ram geheugen. Hoe de technische specificaties precies zijn, dat weet vrijwel niemand.

Ik heb tijdens experimenten mijn kaart ook in de stress gehad en telkens kwam hij er weer uit.

Het is een kwestie van een heractivatie aanvragen, een nachtje in de originele ontvanger laten zitten en de kaart is weer fris.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat er een stuk geheugen in zit die mijn experimenten onthoud, anders zou de kaart nu nog steeds in de stress gaan.

 

Er zit een achterdeur in de kaart en ik weet zeker dat iemand dit heeft gelogd tijdens de frimware veranderingen.

Verder kan ik nog wel meer details geven over die sid beperking van de kaart en hoe deze in theorie valt te omzeilen, maar dat ga ik uiteraard niet op een publiek board vertellen omdat dit de commerciele sharders in de kaart speelt.

...en dat willen we niet!!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kaart heeft een rom en een ram geheugen. Hoe de technische specificaties precies zijn, dat weet vrijwel niemand.

Ik heb tijdens experimenten mijn kaart ook in de stress gehad en telkens kwam hij er weer uit.

Het is een kwestie van een heractivatie aanvragen, een nachtje in de originele ontvanger laten zitten en de kaart is weer fris.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat er een stuk geheugen in zit die mijn experimenten onthoud, anders zou de kaart nu nog steeds in de stress gaan.

 

Er zit een achterdeur in de kaart en ik weet zeker dat iemand dit heeft gelogd tijdens de frimware veranderingen.

Verder kan ik nog wel meer details geven over die sid beperking van de kaart en hoe deze in theorie valt te omzeilen, maar dat ga ik uiteraard niet op een publiek board vertellen omdat dit de commerciele sharders in de kaart speelt.

...en dat willen we niet!!

Tuurlijk wil je dat niet,en mag ook niet hier.

Maar iedere simpel persoon die goed de forums leest kan het leren en het zelf maken.

Er zijn oplossingen genoeg.

 

 

Alleen mensen willen kant en klare oplossing.

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ident                         = 0100:000000,00006A  dat veranderen in 0100:00006A, de ecmunique uitzetten en goed naar de ecm's kijken die je van diverse clientboxen krijgt.

 

Waarom de 'ecm unique' uitzetten, deze voorkomt toch freezes? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ecm uniq voorkomt geen freezes die kan juist voor een glitch (mini freeze) zorgen maar houdt wel je kaart uit de lock omdat hij maar 1 ecm per sid toelaat per ingestelde rate seconden.

aangepast door harryinstallatie

4 x Edision nino+ hybride op de T90 Hotbird, Astra 2 en kabel via multiswitch

1 x Octagon SF8008 Supreme UHD 4K Combo-Receiver als server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...