Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik ben hier nieuw, en heb na problemen met enige ontvangst dit eindelijk op kunnen lossen.

We hebben een camping set gekocht. En dachten toch enige NL talige zenders te kunnen ontvangen.

Helaas. 

In eerste instantie heb ik Astra 19.2 gezocht. Toen ik deze gevonden had, bleek ik alleen Engelse zenders te ontvangen.

Ook kon ik, zonder de schotel te draaien, divers Astra's en hotbird ontvangen. Maar alle Engelse zenders.

Nadat ik terug naar Astra 1 ging zoeken, en de schotel een beetje verder naar rechts draaide ontving ik plots hoofdzakelijk Duitstalige zenders.

Maar geen enige NL talige.

Klopt dat?

Geplaatst: (aangepast)

Nee dit klopt niet,de Engelse zenders zitten op de 28.2 en de Duitse zenders op de 19.2,nl talige zenders zitten op de 19.2 en de 23.5

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Nee dit klopt niet,de Engelse zenders zitten op de 28.2 en de Duitse zenders op de 19.2

Ok, bedankt. Dan heb ik eerst de verkeerde gezocht.

Maar zitten er ok Nederlandstalige vrije zenders op? Of waar moet ik die zoeken?

Veel Nederlandse gratis zenders heb je niet,bvn is gratis die vind je op de 19.2

De publieke nederlandse zenders zijn FTV, dus met kaart zonder abonnement...nl1 nl2 nl3 heb je dan,de SD versie zit op de 19.2 de HD versie zit op de 23.5....voor de HD versie heb je wel een HD ontvanger nodig

http://www.sat4all.com/forums/topic/329161-fta-nederlandse-kanalen/

Hier vind je meer info

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Ik weet zo niet op welke satelliet je je schotel hebt gericht.

Voor zenderinfo kan je kijken op www.kingofsat.net daar kan je precies zien wat fta is en wat voor zenders je kan vinden op een bepaalde satelliet.

aangepast door stevie-v

• Moderator
Geplaatst:

Hoi,

In eerste instantie heb ik Astra 19.2 gezocht. Toen ik deze gevonden had, bleek ik alleen Engelse zenders te ontvangen.

Ook kon ik, zonder de schotel te draaien, divers Astra's en hotbird ontvangen. Maar alle Engelse zenders.

?

Uit je verhaal blijkt dat je de antenne gericht had op de Astra 2 positie, die hoofdzakelijk gericht is op het engelse grondgebied.

Je ontvanger laten zoeken met een andere satelliet setting zal dan nog steeds dezelfde engelstalige zenders opleveren,

In je ontvanger zitten per satelliet vooraf geprogrammeerde zenders, met hun frequenties.

Op de verschillende satellieten worden dezelfde frequenties gebruikt, waardoor je toch bij het zoeken met een andere lijst beeld kunt krijgen.

Zonder abonnement kan je alleen de zender BVN, het beste van Nederland en Vlaanderen ontvangen op Astra 1.

op Astra 3 zitten enkele regionale zenders welke vrij te ontvangen zijn, je moet dan wel de schotel verdraaien naar 23 graden oost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Uit je verhaal blijkt dat je de antenne gericht had op de Astra 2 positie, die hoofdzakelijk gericht is op het engelse grondgebied.

Je ontvanger laten zoeken met een andere satelliet setting zal dan nog steeds dezelfde engelstalige zenders opleveren,

In je ontvanger zitten per satelliet vooraf geprogrammeerde zenders, met hun frequenties.

Op de verschillende satellieten worden dezelfde frequenties gebruikt, waardoor je toch bij het zoeken met een andere lijst beeld kunt krijgen.

Zonder abonnement kan je alleen de zender BVN, het beste van Nederland en Vlaanderen ontvangen op Astra 1.

op Astra 3 zitten enkele regionale zenders welke vrij te ontvangen zijn, je moet dan wel de schotel verdraaien naar 23 graden oost.

het merendeel heb ik net gezegd wat ik hier lees

Geplaatst:

Als je iets verder had gelezen, zag je dat ik al geschreven had, dat ik ondertussen de 19.2 gevonden had, met een hoop Duitstalige zenders.

Echter ontvang ik een aantal zenders niet, die wel in de lijst staan, zoals bv de RTL zenders.

Deze zijn te vinden op Astra 1L.

Wat de zenders betreft, die in de ontvanger zitten....................die heb ik perongeluk alle vervangen door de nieuwe zenders.................

• Moderator
Geplaatst:

De RTL HD zenders zijn  gecodeerd, daarvoor heb je een abonnement nodig, de Duitse RTL SD zenders zijn vrij te ontvangen.

Misschien heb je de schotel op Hotbird uitgericht, daarop zitten ook Duitstalige zenders.

Je antenne op de juiste satelliet richten en een zenderscan doen, en je hebt beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Doe dan een volledige scan op de astra 1 dan worden de missende zenders wel gevonden als je schotel voldoende goed is uitgericht op de astra 1,er zijn meer satellieten met veel Duitstalige zenders hoe weet jij dat het de 19.2 is dat vraag ik me dan af !

aangepast door stevie-v

Geplaatst:

Je kan op meerdere manieren scannen je kan ook kiezen voor enkel een scan van de fta zenders misschien heb je daar voor gekozen ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen