Ga naar inhoud


TV Vlaanderen CAM versus softcam


DirkF

Aanbevolen berichten

Hoi, kan iemand mij uitleggen wat te doen om TV Vlaanderen te kunnen kijken via de smart card reader. Kan niet naar een kanaal van TV Vlaanderen kijken terwijl ik een ander kanaal van TV Vlaanderen opneem. Kaart van TV Vlaander steekt in de CAM. Blijkbaar moet ik de CAM niet gebruiken maar de kaart direct in the smarcard reader steken. Dit zou de de-codering ondersteunen voor beide tuners. Als ik echter de kaart in de smartcard reader steek, krijg ik de kanalen van TV Vlaanderen niet door.
Heb gelezen dat je een softcam moet installeren? Klopt dit?

Kan iemand mij helpen: waar vind ik de softcam en hoe installeer ik die op mijn Vu+ Duo?

Ik ben een leek op dit vlak, dus als het kan - gelieve de instructies simpel weer te geven. Met dank, DF

Link naar reactie
Delen op andere sites


Cccam 2.30 installeren

Draai je pli dan ga je naar menu applicaties groene button van downloaden en dan naar softcams,welke image draai je en je vu duo is aangesloten op het internet dat is nodig om cccam te installeren via de feed heb je de box niet aangesloten op het internet dan gaat het anders in zijn werk.

Kaart ondersteboven in de ontvanger stoppen !

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DirkF, klopt ten dele dat de CI-CAM voor bepaalde coderingssystemen lastiger en niet zeer stabiel werken in een VU+ receiver, wat heet in alle Linux receivers.

 

Dat je een softcam kunt installeren is reeds duidelijk gemaakt door stevie-v.

Maar de moeilijkheidsgraad is wel even afhankelijk van het geinstaleerde Image op de receiver.

1 Heb jij een origineel image van de fabrikant

OF

2 Heb jij reeds een alternatief image van de imageteams zoals Openpli of VTI of blackhole.

indien 2 dan kun je die softcam meestal heel eenvoudig uit de feed (softwarebeheer en/of pluginbeheer) erg makkelijk toevoegen.

 

dan werkt die TVVlaanderen kaart nadat de softcam actief is ingesteld direkt

voor de kenners een kwestie van seconden, voor de leek een beetje de menu's leren kennen

 

Maar vooraleerst even MELDEN of je een alternatief image erop hebt.

Zoniet is er een mooi sticky boven aan het VU+ subforum geschreven door Jürgen hoe een image erop te flashen (flashen is een image erin laden per usb stick, in dit geval)

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in vuduo; de kaart rechtstreeks in bovenste slot steken.

               de kaart stevig indrukken met chip naar onder en naar voor.

softcam (Cccam2.3) installeren.

in tunerconfiguratie deze instellingen zetten(screenshot)

post-66958-0-46523500-1375351147_thumb.jpg

dit doe je voor zowel tunerA als tuner B

 

box in afsluit menu volledig herstarten(niet enkel enigma)

 

dan in menu <zenders zoeken> doe je een fastscan met deze instelling(screenshot)

post-66958-0-62034500-1375351319_thumb.jpg

 

nu zou je in principe moeten kunnen kijken.

indien het niet lukt of nog verdere vragen, wij staan ter uwe beschikking ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dirk

 

Als ik het een beetje volg en mee ben staat u instelling niet volledig juist, bij de instelling van de transponders moet je op het eerste deel u transponders ingeven en dan bij deel 2 moet je gelijk aan transponder1 zetten .

Dan kun je kijken en opnemen 

mag ik je ff corrigeren; we spreken over tuners(transponder is iets anders)

bij tuner instellingen mag je bij tuner B zetten <gelijk aan tunerA> ofwel zoals in screenshot

van mijn post hierboven.

het mag dus beide.

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...