Ga naar inhoud


CD STB-Pakket - Geen SID-limiet?


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vandaag heb ik een stress-test gedaan met een CD-smartcard waar het Set Top Box pakket op stond.

Dit was een 'extra' kaart (grijze kleur) die je tegen een gereduceerd tarief aan kunt schaffen voor de 2e tv.

Dit is 'gewoon' een seca3-kaart, alleen grijs ipv oranje.

Omdat ik hier van alles op het forum zie over een SID-limiet waarbij je smartcard in een lock-modus gaat bij meer dan 4 SID-aanvragen heb ik dit zelf ook een geprobeerd.

En wat bleek: met 6 clients gaat de kaart nog niet in een lock-modus, was geheel stabiel (ik heb ongeveer 5min getest). 

Hoewel ik dit natuurlijk niet erg vind, ben ik wel benieuwd hoe dit kan.

Weet iemand dit?

Ik gebruik OSCAM r8359.

Ik heb in oscam.server dus geen 'ratelimitecm' ingesteld bij deze reader.

Ook laat ik enkel seca3-ECMs door met ecmwhitelist.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Handig als je 2e ontvanger een twin pvr is...dan kun je nog maar 2 uitzendingen tegelijk opnemen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een client is geen SID dus als jou 6 clients op 6 verschillende kanalen kijken op hetzelfde moment gaat jou kaart gewoon in penalty modus

Mijn excuses: Ik bedoel 6 clients die allen een verschillend kanaal kijken (meer is bij mij thuis ook niet te testen, omdat ik niet meer ontvangers heb).

Op die manier vraag je weldegelijk 6 verschillende SIDS op.

En dat vind ik dus vreemd: het blijft werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het hier om de SD zenders.? PO en commerciëlen.

Die kennen volgens mij geen limiet.

Dit zijn zenders die ook nog met een seca2 kaartje te bekijken zijn. Een seca2 kaart heeft geen beperking.

Dus om sharing tegen te gaan heeft een beperking van deze zenders  op een seca3 kaart geen enkele zin.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt gewoon te kort getest, volhouden en hij gaat absoluut op zwart of jij hebt een apart kaartje

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij sterk dat ik een 'bijzondere' kaart hebt.

Het is gewoon een grijze 'extra kaart' met het STB-pakket erop.

Ook accepteert hij enkel seca3 ECM's, dus het is zeker een seca3-kaart.

Maar zou 5 minuten lang 6 verschillende sids ecm's laten sturen dan te kort zijn?

Heeft het zin om een keer langer - zeg maar een kwartier ofzo te testen?

(De reden dat ik dit vraag is omdat het best een gedoe is om zo'n test op te zetten + dat niemand in huis dan even tv kan kijken enzo...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de kaart gewoon in de lock schiet na 15 minuten meer dan 4 verschillende sids te vragen van kaart.

In het begin gaat het goed tot rond de 350 a 400 cw answers daarna gaat het mis en krijg je freeze tot uiteindelijk zwart beeld.

4 x Edision nino+ hybride op de T90 Hotbird, Astra 2 en kabel via multiswitch

1 x Octagon SF8008 Supreme UHD 4K Combo-Receiver als server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, nou ja misschien moet ik maar niet meer experimenteren, zoals theparasol in een ander topic al zegt:

 

Enfin, zorg ervoor dat je de boel goed dichttimmert zodat de kaart niet overbelast wordt en gaat straffen.

De kaart vergeet begane overtredingen never nooit niet en blijft dit
gebruiken in de toekomst. Als je denkt dat alles goed staat en toch gaat
het keer op keer fout dan kun je maar beste weer starten met een nieuwe
kaart die jouw historie niet kent.

 

 

En dus gewoon netjes een sid-limiet van 4/11 instellen (er zijn zat goede configs te vinden op dit forum :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...