Ga naar inhoud


sterkere binnenantenne


markjaco

Aanbevolen berichten

ik wil via mijn tv (met ingebouwde receiver) FTA kanalen ontvangen.

Ik woon slechts 5 km van de dichtsbijzijnde tv-zender en heb met de standaard antenne, die ik nog had liggen van een oud digitenne abonnement prima ontvangst als ik de antenne bij het raam zet.

 

nu wil ik graag mijn antenne zo onzichtbaar mogelijk wegwerken, bijvoorbeeld achter de tv, maar daar heb ik geen ontvangst. ik ben gaan zoeken op internet en dit forum en lees dat het aantal DB's van de antenne soelaas kan bieden.

nu vraag ik mij af hoeveel db de standaard antenne heeft en hoeveel ik zou moeten aanschaffen, of kan ik gewoon een antenne met maximale versterking kopen en werkt het dan altijd?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste markjaco


Welkom op dit forum

Een antenne met ingebouwde versterker heeft het voordeel dat je daarmee de kabelverliezen kunt overbruggen.
Als jij de antenne op een plek zet waar geen ontvangst is, dan kan je het signaal wel 1000 keer gaan versterken maar 1000 keer geen signaal is nog steeds geen signaal. Je ontkomt er dus niet aan dat de antenne op een plaats moet staan dat hij toch signaal kan opvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het even kan zou ik een gewone passieve antenne buiten hangen... als je zo dicht bij de zender zit hoeft hij niet echt hoog te hangen... Je kan hem ook op je zolder ophangen... gaat ook prima.

 

Ik heb zelf onderstaande Wittenberg antenne aan de mast van de schotel opgehangen... wel verticaal gepolariseerd voor de regionale omroep hier. Dat ding heeft ca 20 - 25 euro gekost...

Hier werkt het prima op 30 km van de zender.

post-39968-0-15346700-1375369361_thumb.jpg

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk, het is een logaritmisch periodieke antenne. Het is ook al weer zo lang geleden dat ik daar heel actief mee bezig was. Heb zelf vroeger ook zo’n antenne gehad van TEWEA, de antennetak van Philips.

Ik was er niet zo blij mee. Als het hagelde, veroorzaakte elke hagelsteen die op het periodieke onderdeel van de antenne viel, sneeuw op het TV-beeld. Als het flink hagelde kwam er heel veel sneeuw in het beeld. Bij regen had je dat niet. Het was een ander soort sneeuw dan normaal sneeuw in het beeld als je zwak signaal had. Als je normaal wat sneeuw in het beeld had, was dat heel fijn verdeeld over het beeld. De hagel veroorzaakte veel grovere sneeuwplekken op het beeld en in aantal ook veel minder.

Nu de antennes in Nederland verticaal moeten staan, is de aanrakingskans van hagel op de antenne natuurlijk
een stuk kleiner. Bovendien heb je met digitaal signaal ook geen last meer van sneeuw in het beeld.


Zie de bijgevoegde afbeelding van de TEWEA-Super Long Wing antenne.

post-60869-0-63144900-1375692146_thumb.jpg

post-60869-0-20114700-1375692180_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Edjekroketje, dat dacht ik dus ook... maar ik dacht dat ik het mis had... daarom maar niets geschreven ;)

 

In ieder geval, dat ding werkt, en je hebt ze ook groter, wat meer versterking oplevert als dat nodig zou zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die TEWEA-Super Long Wing antenne is eigenlijk een combinatie van een logaritmisch periodieke antenne en een Yagi-antenne. TeWeA (Technisch Wetenschappelijk Apparatenbureau) bestaat natuurlijk al 40 jaar niet meer maar dit type antenne is door andere antennefabrikanten toch niet meer op de markt gebracht.


Zijn er meer mensen die vroeger zo’n TEWEA-antenne hebben gehad en ook de problemen met hagel herkennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Akkoord , er moet signaal zijn , en dan ....

Wat dacht je van een 2 bierblikjes-antenne :)

Goedkoper kan bijna niet !!

http://www.sat4all.com/forums/topic/266344-zelfbouw-dvb-t-bierblik-antenne/

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was bij iemand die Digitenne heeft, stond stomverbaasd dat doordat de aparte stroom aansluiting voor de TV omdat deze geen 5 volt geeft van 5 volt werd voorzien er tussenuit gehaald is, het beeld op de TV nog nooit zo goed is geweest.

 

Meneer maakt gebruik van een originele buitenantenne van Digitenne, maar die krijgt dus geen 5 volt meer, het is direct aangesloten op de TV en heeft wel een CI modulle met abonnement.

 

Meneer woont aan een hooftweg waar 20.000 auto's per etmaal voorbij rijden, had regelmatig last van storingen, maar dat komt nu nauwelijks nog voor. Tussen de TV en de antenne zat al Koka 799 kabel, dus dat was al goed afgeschermd.

 

Meneer woont op de begane grond, de antenne's staan op 3 meter hoogte, er is geen vrijzicht op de zender die ongeveer 15km hemelsbreed verderop staat.

 

Blijkbaar kunnen die versterkers in de antenne, of de 5 volt aansluiting, toch storingen makkelijker opvangen.

 

Ik sta nog steeds voor een raadsel, maar het werkt wel.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die TEWEA-Super Long Wing antenne is eigenlijk een combinatie van een logaritmisch periodieke antenne en een Yagi-antenne. TeWeA (Technisch Wetenschappelijk Apparatenbureau) bestaat natuurlijk al 40 jaar niet meer maar dit type antenne is door andere antennefabrikanten toch niet meer op de markt gebracht.

Zijn er meer mensen die vroeger zo’n TEWEA-antenne hebben gehad en ook de problemen met hagel herkennen?

 

Ik heb begin jaren 70 op een van de hoogste flats in Alkmaar zo'n antenne gehad voor de ontvangst van de Engelse en Duitse tv zenders.

Dit lukte behoorlijk goed.

 

Ik heb alle rubbertjes bij de montage gebruikt en daardoor geen hagelproblemen gehad

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie de bijgevoegde afbeelding van de TEWEA-Super Long Wing antenne.

Wat zijn de specificaties van die antenne?

Ik neem aan dat je hem niet meer in gebruik hebt aangezien de foto's van Marktplaats afkomstig zijn?

Ik vraag me af of ik die antenne nog voor DVB-T zou kunnen gebruiken.

Ik heb nu een Fuba longwing antenne liggen (was indertijd gebruikt voor BRT2 Schoten kanaal 62) die ik op dak wil plaatsen maar deze lijkt me breedbandiger. Als nu ook de versterking hoger is?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...