Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een visiosat Bi-sattelite G3 met triple LNB  geplaatst.

Op de LNB houder (B4)

Hierop heb ik volgende LNB geplaatst

- 2 Quad LNB (titanium)
- 1 Quad LNB inverto

Ik heb achter de LNB 3 4/1 switchen geplaatst waarvan ik er momenteel 2 wil gebruiken.

Nu is het mi na verschillende keren opnieuw uit te richten gelukt om de middelste LNB uit ter richten op 23.5

Maar het lukt maar niet om zenders zoals EEN HD, CANVAS HD en alle andere vlaamse posten te ontvangen.

Wat mij wel lukt is AUTOMOTORSPORT HD te ontvangen.Signaalsterkte (66%)

Een lock krijgen op 19.2 en 28.2 lukt mij op dit ogenblik ook nog niet.

Kunnen jullie mij vertellen wat er foutloopt of wat ik nog moet aanpassen om de schotel volledig uitgericht te krijgen om alle 3 de sattelieten en alle posten kan ontvangen die aangeboden worden.

Geplaatst:

Beste Bolstertje

Welkom op dit forum

Heb je nu een houder voor 3 lnb’s of voor 4 lnb’s? (G3 of G4).

Hoe krijg jij drie lnb’s geplaatst met koppen van 60mm diameter?

Geplaatst:

Hallo,

Bedankt voor de snelle response.

Ik gebruik de houder voor 3 lnb's  (G3) op de houder staat gegraveerd B4.

Om ontvangst te krijgen voor 23.5 Astra3 had ik de ze ook al wat hoger geplaats als ik deze op 0 zette lukte het al helemaal niet om iets van ontvangst te krijgen. Tot dan lukte enkel Ontvangst van 19.2 en daar kon ik ook nooit de vlaamse zenders zoals vt4 en 2be ontvangen.

Op de foto  kan je zien hoe de lnb's geplaatst zijn .

post-68341-0-15559000-1375371873_thumb.jpg

Geplaatst:

ik mag toch hopen dat je een tvvl kaart met bijhorend abbonement hebt?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Beste Bolstertje

Merkwaardig dat een houder voor 3 koppen G4 wordt genoemd. In de catalogus van Visiosat heet de houder voor de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 de G3C, zie bijlage.

De 3 koppen moeten ongeveer in één schuine lijn staan, de middelste net een beetje onder de rode lijn om de ronding van de Clarkebelt te volgen, zie bijlage. Je had hem dus niet omhoog moeten zetten maar de elevatie van je schotel iets aan moeten passen.

post-60869-0-68968300-1375382232_thumb.jpg

Geplaatst: (aangepast)

@ wolverine. Ik dacht ook eerst dat daar het schoentje wrong . Dat er iets fout was met mijn kaart of abonnement.Maar nu het mij reeds gelukt is om af te stemmen op automotorsport hd en dit in mijn basis+ zit kan ik er vermoedelijk van uitgaan dat dit ok is?

@Sprietje die vraag van de lnb adapter heb ik mijzelf ook al gesteld. Maar er zijn 3 gleuven voorzien waar ik de lnbhouder voorzien . Ik je advies aangaande plaatsing van de lnbs morgen uittesten.

post-68341-0-06797000-1375386565_thumb.jpg

aangepast door Bolstertje
Geplaatst:

Ik ben vrijdag in de shop geweest waar ik de lnbs had aangeschaft. Daar hetzelfde koppelstuk zien liggenmet op de verpakking voor 19.2,23.5 en 28.2.vanavond had ik even tijd om allesnog is uit te testen.

Volgende zaken heb ik gedaan. De lnb houders laten zakken en de elevatie aangepast.

Nu lukt het inderdaad weer een locktekrijgen op 23.5 maar afstemmen op de vlaamse zenders lukt niet.

In de signalfinder van mijn vu+ solo2zie ik 0% voor deze frequenties ook al regel ik hem lichtjes bij in hoop signaal te vinden.

Geplaatst:

Het beste kun je de schotel uitrichten zonder diseqc-switch er tussen, dus de coaxkabel rechtstreeks aansluiten op de Astra 23,5-lnb en dan heel goed uitrichten op maximale signaalkwaliteit.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoi,

Ik heb volgens mij dezelfde houder. Er staat B4 op de achterkant. Volgens de gegevens die ik heb gevonden komt dit dus overeen met G3C houder, geschikt voor de Astra 1, 2 en 3. De vraag is hoe ik dit nu het handigst geïnstalleerd krijg. Vanuit de schotel gezien zit A1 links, A3 in het midden en A2 rechts. Welke LNB ga ik nu eerst uitrichten? Ik hoef de Astra 2 niet te installeren omdat ik deze hier in Noorwegen toch niet zal ontvangen vanwege een te kleine footprint :eek: Het gaat mij dus om de Astra 1 en 2.

Ik heb alle benodigde onderdelen hier liggen. Mijn decoder is een twin tuner dus ik kan beide LNB's even op een eigen tuner aansluiten zonder switches ertussen.

Ben benieuwd naar jullie advies.

Groet,

Edward

Geplaatst:

Hoezo kan jij in Noorwegen geen Engelse zenders ontvangen? De BBC, ITV en Channel 4 niet maar wel heel veel andere Engelse zenders op de Eutelsat 28A met slechts een 60cm-schotel.

Hoe je de lnb’s moet afstellen hangt af waar je ongeveer in Noorwegen zit.

Geplaatst:

@ sprietje,

Volgens dit draadje van een paar jaar terug gaat het niet lukken voor wat betreft BBC kanalen. En dat is waar mijn interesse naar uit gaat. Dat ik wat engelse kanalen op de Eutelsat mee kan pakken is natuurlijk leuk maar niet per sé noodzakelijk. Ik zou die LNB wel kunnen installeren maar in eerste instantie gaat het me dus om de Astra 1 en 3.

Ik woon in Koppang, iets ten noord-oosten van Oslo.

Groet!

Edward

Geplaatst: (aangepast)

Beste Dward

Ik zie dat je de Noorse afstanden al een beetje gewent bent want je schrijft over een afstand van bijna

200km luchtbreed net zo makkelijk: iets ten noord-oosten van Oslo. :D

Zet de lnb-houder van de Astra 23,5 in de middenstand, zie de streepjes op de houder.
De 3 lnb’s moeten ongeveer op één lijn staan onder een hoek van 6 graden, zie bijlage 1.

Een hoek van 6 graden vindt je in bijlage 2.

De elevatie van de schotel moet op ongeveer 19,8 graden ingesteld worden om de Astra 23,5 te vinden.

post-60869-0-26790200-1376847149_thumb.jpg

post-60869-0-21924400-1376847163_thumb.png

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Hei Sprietje,

200 Kilometer stelt inderdaad geen reet voor hier. Voordeel is dat het ook file vrij gaat... :)

Ik ga het morgen eens even proberen. Zal ook de Eutelsat op 28˚ in de houder stoppen en aansluiten. Anders ligt die toch maar te verstoffen en misschien dat dit nog wat leuke programmaatjes gaat opleveren.

Ik zat overigens ook even te spelen met de instellingen voor de Visiosat Big Bisat op de website van http://pointage.visiosat.com/Affichage.aspx

en die geeft ook de instellingen voor de Astra 2 aan als je die aanklikt. Betekent dit dat ik die wel zou kunnen ontvangen met de Big Bisat of moet ik dan toch acht aan een grotere schotel van zo'n 125 cm gaan denken... Ik wil het nu eindelijk wel eens voor elkaar hebben voordat we hier weer een fris wintertje induiken.

Groet,

Edward

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen