Ga naar inhoud

Transponders weg op duo-LNB - LNB kapot?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dat heb ik weer......

Ineens zie ik een paar kanalen niet meer op een van de 2 ontvangers. Na opnieuw scannen van de transponders (Hispasat, 12207 - 12226 en 12246) blijken die geen signaal meer te geven.

De andere ontvanger geprobeerd, en daar heb ik WEL beeld/signaal.

Heeft de LNB de geest gegeven?

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

• Moderator
Geplaatst:

Misschien een temperatuur probleem?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Probleem gevonden!!

Na het vervangen van de LNB bleef het probleem bestaan. Door een andere tread (http://www.sat4all.com/forums/topic/334344-djazz/?do=findComment&comment=2173867 ) ben ik eens gaan zoeken op andere satellieten met transponders in de range 12200 - 12460. En wat blijkt? Dezelfde storing. Er is dus een externe storingsbron die voor het wegvallen van het signaal zorgt.

En die bron is mijn DVB-T antenne. Zodra ik de externe voeding loskoppel, is de storing verdwenen.

Ik ga maar eens op zoek naar een andere locatie voor die DVB-T  :(

Geplaatst:

Beste Creatura

Ik kan het even niet volgen.
In de kop van dit draadje staat: “Transponders weg op duo-lnb. Lnb kapot?”

Vervolgens schrijf je

Na opnieuw scannen van de transponders (Hispasat, 12207 - 12226 en 12246) blijken die geen signaal meer te geven.”

Ontvang jij de Hispasat met een duo-lnb?

Bedoel je misschien een lnb met twee uitgangen, een twin-lnb?

Trouwens wel vreemd dat die ene ontvanger er geen last van heeft en de andere wel. 

Geplaatst:

Het moet ook een twin zijn...... sorry!

Die ene ontvanger is via een sat/tv combiner en een sat/tv einddoos gekoppeld aan de DVB-T. Die andere (nog) niet.

Ik heb nu een andere DVB-T antenne besteld, die ga ik van de week proberen. De huidige zit er net een week op, en sinds die tijd heb ik problemen. Ik vond heel wat nuttige informatie op http://aps2.toshiba-tro.de/kb0/TSB21038P0000R01NL.htm en het gebruik van een LTE filter. Dat kan echter niet bij DVB-T met ingebouwde versterker, zodat er niets anders opzit dan een andere te gaan proberen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen