dolphs Geplaatst: 3 augustus 2013 Geplaatst: 3 augustus 2013 Mede hobbyisten, ik heb vandaag een vu+uno aangesloten ter test op mijn ziggo kabel. Op de een of andere manier kan ik niet alle zenders krijgen in het ziggo gebied, omdat een hoop frequenties lijken te " storen " terwijl ik dit probleem niet ondervind met een dreambox, samsung of humax stb en ook dezelfde Hirschmann ( RH-FEKAB ) coax gebruik op eerder genoemde apparaten: dus niet alleen hetzelfde merk, zelfs de fysieke coax kabel hergebruikt om 100% uit te kunnen sluiten dat het niet de gebruikte coax kabel is. Tevens valt mij op dat er lage signaal % zijn, zo rond de 43 en 77: getest met openpli en standaard vu+ image - echter deze " valse " waarde kan softwarematig zijn - Men adviseerde bij de importeer om zgn 110db coax te kopen voor deze ontvanger en dat het mogelijk is dat mijn kabelsignaal juist te sterk is en dat dat gedempt zou moeten worden? Zijn er meer mensen die soortgelijke problemen hebben ondervonden met deze Vu+uno apparaten qua kabelontvangst en hoe is dat uiteindelijk opgelost? Met een dreambox scan ik 332 services in, terwijl ik met een vu+uno beperkt blijf tot 289 ... Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Tonskidutch Geplaatst: 3 augustus 2013 Geplaatst: 3 augustus 2013 dolphs, het is bekend dat de dvb-c/t tuners in de VU+ erg gevoelig zijn voor uno en of ultimo stond al vast dat men een regelbare demper aan de coax hangt opdat je rond 65% SNR kunt instellen. dan werkt die dvb-c/t zoals het moet zijn. iemand anders die mij dat vroeg heeft gewoon een coax t stekker ertussen en dat werkt ook maar is niet regelbaar de frequenties scannen met de juiste start MhZ instelling, dan komt alles op ziggo kabel binnen weet echter even niet meer welek startfrequentie dat was (heb zelf geen ziggo) ciao Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
dolphs Geplaatst: 3 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2013 hoi Tonski - bedankt voor het antwoord - dus die regelbare demper is toch een puntje van aandacht. Tja dat had ik even niet voorzien, mocht iemand een advies hebben dan hoor ik het graag. Mogelijk dat ik zo'n T-stekker nog in de tas met kabels heb ziten en dat ik daarmee kan gaan testen. Bedankt voor het meedenken ! Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
dolphs Geplaatst: 3 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2013 (aangepast) inmiddels een splittertje gevonden en warempel beeld en dat zonder horten of stoten! Nu nog evt een juiste demper zien te vinden of die miniatuur, dat valt ook niet mee. De signaalmeting neem ik dan maar met een korreltje zout want dat zit rond de 56 - 65%. Ik denk dat als als men op grote schaal de duo2 bestelt, dat mensen met een kabelaansluiting iets aan dit topic zullen hebben, of gaan in de duo2 andere DVB-T/C tuners dan in de uno? 3 augustus 2013 aangepast door dolphs Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Tonskidutch Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 Hoi Dolphs, ik heb nog geen duo2, dus kan niet kijken of die tuner identiek is, hetgeen ik echter wel vermoed. maar het werkt dus met zo'n dämpfungsglied regelbar in uno ultimo en duo2 zo blijkt uit enkele jaren ervaring met die dvb-c/t tuners op een groter VU+ forum. ciao Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
jerpsx Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 Met de Duo2 liep ik tegen hetzelfde probleem aan (en toen ook opgelost met de tip van Tonskidutch)
dolphs Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2013 zou enorm fijn zijn als ik een goed dempertje kan vinden maar dat valt niet mee zeg: meesten gaan tot 1000mhz, zo ook mijn splittertje en als je ze al vindt dan is het 9-10 voor de sat. Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Tonskidutch Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 inmiddels weet je een adres... ik ben niet heel zeker van de frequenties en stappen aangaande HF signalen, maar dacht dat het niet uit maakt of het voor sat of kabel is leer graag bij Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
dolphs Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2013 ja natuurlijk is dat ook geen probleem alleen dan moet ik weer van die convertertjes erop schroeven voor coax: dat is ook niks ... beter alles in een zoals jij op dat plaatje schets hierboven .. Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
stevie-v Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 Op mijn vu ultimo zit ik tussen de 65 en 45% ook zie ik een ber van 1067 ik ben er zeker van dat die getallen niks zeggen daar klopt niks van,heb perfect beeld met ziggo en geen last van storingen VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Tonskidutch Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 stevie-v, dat is jou interpretatie algemeen is BER (bit error rate) absoluut een teken voor slechte verbinding van de hoofdverdeelkast via de kabels naar je aansluiting door de connectoren en met je eindkabeltje aan de receiver... mocht je overigens mijn vraag onlangs gezien hebben in het dvb-c subforum, nadat ik een verlengkabel eruit gehaald heb is er geen BER en het signaal alsmede het beeld is goed. ciao Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
stevie-v Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 (aangepast) ber waardes bij pli kloppen niet ,ik heb een boom in mijn tuin staan mijn signaal viel met 20% terug maar ber bleef op 0 staan (satelliet) dus daar is ook al eens een draadje over geweest,boom gekortwiekt en signaal was weer zoals het moest ,daaruit blijkt wel dat die ber waardes niks zeggen bij pli,mijn broer heeft precies dezelfde ontvanger dan mij ook met kabel precies dezelfe ber waarde 1076 en die woont niet eens hier in de buurt dus dat lijkt me net even iets te toevallig precies maar dan ook precies dezelde ber waarde 4 augustus 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Tonskidutch Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 (aangepast) effe daaro: zeg wat heeft een boom met kabeltv te maken ik ben al sinds mijn eerste receiver altijd geinteresseerd in de BER, als die foutief aangeduid wordt door het image, wil dat nog niet zeggen dat BER geen invloed heeft op de beeldkwaliteit. dan neme men een meetinstrument... en de kabel boer die op verzoek langskomt heeft er een. ciao 4 augustus 2013 aangepast door Tonskidutch Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
stevie-v Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 effe daaro: zeg wat heeft een boom met kabeltv te maken ik ben al sinds mijn eerste receiver altijd geinteresseerd in de BER, als die foutief aangeduid wordt door het image, wil dat nog niet zeggen dat BER geen invloed heeft op de beeldkwaliteit. dan neme men een meetinstrument... en de kabel boer die op verzoek langskomt heeft er een. ciao ik heb een boom in mijn tuin staan mijn signaal viel met 20% terug maar ber bleef op 0 staan (satelliet) dat staat er toch duidelijk ! 1 VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
stevie-v Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 (aangepast) mijn signaal liep met meer dan 20% terug door een boom die goed aan het groeien is geslagen de afgelopen maanden, mijn ber waarde bleef gewoon 0 en ja dan heb ik het over satelliet ik snap zelf ook wel dat een boom geen invloed heeft op mijn kabeltuner,de boom is nu een heel stuk gesnoeid en signaal weer zoals voorheen en ber staat ook gewoon op 0 4 augustus 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen