pirrewit Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2013 Nu heb ik er als test de Newnigma van EBOR ingezet. Dit is even wennen maar alles blijkt toch te werken. Nog even (nou ja even?) mijn cifs verbinding herstellen naar pc en dan is alles klaar. Van mijn 1500 Mbit memory is er nu nog 700 Mbit over ipv 25 Mbit Moet wel nog mijn epg inladen en heb niet zo direct de applicatie van Rytec gevonden in de feeds van newnigma. Zal nog even verder moeten kijken. So far so good. Gaan verder testen. Allen dank grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Dolf Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 Het vrije geheugen wordt door een moderne besturingssysteem gebruikt om gegevens te bufferen. Je hebt immers veel geld moeten betalen voor je geheugen en moet dan niet ongebruikt blijven. Met free zie je dan een hoog geheugen gebruik, dit hoeft geen probleem te zijn. Een schone flash zou je kunnen helpen, en dan alleen plugins installeren die je gebruikt. En met EPG import eerst maar 1 set zenders kiezen, b.v. Benelux. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
pirrewit Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2013 (aangepast) Rytec epg heb ik niet gevonden in de feeds van newnigma .Is dit juist of kijk ik niet goed? Epg refresh staat er wel. cifs naar pc was zo gebeurd. Ik heb al wel een paar eigenaardigheden gezien nl. na enige minuten verandert hij van kanaal zonder dat er iemand in de buurt is. bvb van BVN naar Veronica.? Vreemd niet? grts 4 augustus 2013 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
EBOR Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 Dat verspringen van de kanalen komt door een verkeerd gebruik van epg refresh (hij zoekt om epg) Het is een instelling in epg refresh, iets met pip DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
pirrewit Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2013 crossepg vind ik ook niet in de feeds. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
wortellica Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 (aangepast) enigma2-plugin-systemplugins-crossepg_0.6.2_OE2-r1_all.ipkheeft volgens mij iets met instellingen te maken onder blauwe knop, iets met alle applicaties toestaan/gebruiken of zoiets. ff zoeken dus. of probeer deze ipk eens? 4 augustus 2013 aangepast door wortellica
EBOR Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 Refresh EPG using...............................picture in picture (hidden) De 4e regel van het configuratie menu (van epg refresh) DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
pirrewit Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2013 EDBOR Ik slaag er niet in met epg refresh de box te laten starten op een bepaalde tijd. Ben dat ook niet gewoon met openpli. Ik zou dus willen dat de box uit standby (klok op scherm)om 09.00 hrs in de voormiddag start met epg ophalen en terug naar de klok gaat als het voorbij is. Dus niet gaan naar deep standby. Wat zijn dan al de precieze instellingen. Alvast dank grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
EBOR Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 Ik Haal geen EPG meer op, de Nederlandse epg doet het ook wel als je even op een zender staat. Deze Newnigma is gebaseerd op de nieuwste Dream software en met plugins is het altijd oppassen of ze al zijn aangepast. DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
pirrewit Geplaatst: 5 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2013 (aangepast) wortellica het is gelukt deze crossepg ipk te installeren. Staat nu bij applicaties en ander de blauwe knop maar als ik wil starten krijg ik de boodschap "Please configer crossepg before start downloader." Waar moet ik deze configureren? grts OK Heb het reeds gevonden in het hoofdmenu !!!!!!!!!!!!!!!!!! vraag is opgelost. 5 augustus 2013 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
pirrewit Geplaatst: 7 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2013 ik heb dus crossepg op newnigma maar ik slaag er niet in de configuratie zo in te stellen dat ik een fatsoenlijke epg krijg. Groene schermen en vastlopers en wieltjes voldoende . In vergelijk met Rytec epg vind ik dit behoorlijk ingewikkeld. Heeft newnigma geen andere app om epg op te halen buiten deze cross en of "epg search" die ik ook al niet behoorlijk werkend krijg. Ik experimenteer dus nu met newnigma maar voor hoe lang nog? Ik vind openpli nog altijd zoveel beter maar dit komt waarschijnlijk ook deels door de vele jaren ervaring met dit image. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
guppje29 Geplaatst: 7 augustus 2013 Geplaatst: 7 augustus 2013 Voor de Engelse zenders moet je bij Crossepg sky open tv gebruiken. Voor de Nederlandse zenders moet je epg refresh gebruiken en bv de decoder snachts laten scannen. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen