Ga naar inhoud


Nederland is rot


1pm

Aanbevolen berichten

Zolals topic al zegt nederland is rot zal een voorbeeld geven een vriend van me komt in de bijstand heeft 37 jaar gewerkt krijgt nu 530 euro p/mnd .

Nou pak ik mijn dochter is 22 woont op zichzlef heeft nog nooit gewerkt en krijgt 680 euro p/mnd krijgt overal steun en begeleiding bij , en praat me niet over eigen vermogen of zo want me vriend is gescheiden heeft niks ja zijn appertement met bijna niks erin .

Nou begin ik me toch af te vragen hoe zijn die regels hier in ned ! een ander voorbeeld hier bij mij vlakbij wonen asiel zoekers allochtonen dus die krijgen 50 euro p/dag voor onderhoud huur enz wordt betaald evenals de inrichting .

Wie wordt hier nu klein gemaakt de nederlander tjonge wat een regelingen hier zeg .

Zo dat moest ff van me af pffffffff

 

1pm

  • Like 1

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


ZO je EI ben je kwijt.
Maar je hebt gelijk..
Ik ken er hier ook een die heeft 35 jaar gewerkt.
Krijgt een aandoening aan zijn handen.
Zit nu ook thuis met geen cent te makken.

Maar zo werkt het schijnbaar in NL.
Zolang je niets kost en belasting betaald is het oke, maar ooohhhh mocht er wat gebeuren en je komt aan de zijlijn te staan.(en dus geld kost).
Kun je het schudden.

aangepast door biljartbal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je jarenlang gewerkt hebt en dan ineens op bijstandniveau vervalt ben je goed zuur. 

Als dat appartement eigendom is heb je een extra probleem want dan gelden allerlei compensatie regelingen voor bijstand niet.

Beste is direct weer de draad oppakken en weer doorgaan maar in sommige branches ligt het werk niet voor het opscheppen en wellicht is je vriend er emotioneel ook nog niet aan toe. Maar het leven gaat door en zonder geld geen leven en om nu alles maar in de kont te trappen wat je afgelopen jaren opgebouwd hebt is zo goed als onmogelijk.

 

Sterkte in deze moeilijke tijden!

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, zoals gewoonlijk is het maar een deel van het verhaal.

 

Grappig is ook dat menigeen het inkomen van buitenlanders in de wijk precies weten en denken dat die altijd berooid in Nederland aankomen.

Asielzoekers kunnen in hun oude land dokter, ingenieur of minister zijn geweest en geld genoeg hebben.

Asielzoekers die wel berooid hier komen kunnen een lening krijgen voor huisraad maar krijgen dus niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolals topic al zegt nederland is rot zal een voorbeeld geven een vriend van me komt in de bijstand heeft 37 jaar gewerkt krijgt nu 530 euro p/mnd .

Nou pak ik mijn dochter is 22 woont op zichzlef heeft nog nooit gewerkt en krijgt 680 euro p/mnd krijgt overal steun en begeleiding bij , en praat me niet over eigen vermogen of zo want me vriend is gescheiden heeft niks ja zijn appertement met bijna niks erin .

Nou begin ik me toch af te vragen hoe zijn die regels hier in ned ! een ander voorbeeld hier bij mij vlakbij wonen asiel zoekers allochtonen dus die krijgen 50 euro p/dag voor onderhoud huur enz wordt betaald evenals de inrichting .

Wie wordt hier nu klein gemaakt de nederlander tjonge wat een regelingen hier zeg .

Zo dat moest ff van me af pffffffff

 

1pm

Helemaal mee eens, het word hier steeds gekker  :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, zoals gewoonlijk is het maar een deel van het verhaal.

 

Grappig is ook dat menigeen het inkomen van buitenlanders in de wijk precies weten en denken dat die altijd berooid in Nederland aankomen.

Asielzoekers kunnen in hun oude land dokter, ingenieur of minister zijn geweest en geld genoeg hebben.

Asielzoekers die wel berooid hier komen kunnen een lening krijgen voor huisraad maar krijgen dus niets.

En dat is niet waar hoor wat je schrijft die krijgen 50 euro p/dag

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is niet waar hoor wat je schrijft die krijgen 50 euro p/dag

Volgens mij is dat al jarenlang zo en ja, het zou best kunnen kloppen.

Dat zou per maand dus op 1500 neerkomen.

 

Dat zou erg veel zijn. Ik twijfel een beetje of dit nog zo is.

In een land als Duitsland worden uitkeringen deels in goederen gedaan. Dus de (dagelijkse) levensbehoeften worden voor een uitkeringsgerechtigde geregeld d.m.v. o.a. tegoedbonnen.

Dat lijkt me op zich beter dan contanten die misschien wel aan andere zaken worden besteed dan waarvoor ze bedoeld zijn. 

 

De zorgpremie in Nederland is zo'n voorbeeld. Het geld werd door een gerechtigde soms helemaal niet aan een zorgverzekering besteed.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even voor je nagezocht op de site van coa.nl

2. De hoogte van het bedrag ten behoeve van voedsel, bedoeld in het eerste lid, in de opvangvoorziening waarin de bewoners volledig zelf het eigen eten verzorgen, wordt berekend aan de hand van de volgende bedragen per persoon, per week:

a. bij een één- of tweepersoonshuishouden: volwassene en alleenstaande minderjarige vreemdeling: € 42,56, kind tot 18 jaar: € 33,25;

b. bij een driepersoonshuishouden: volwassene: € 35,35, kind tot 18 jaar: € 27,51;

c. bij een huishouden van vier of meer personen: volwassene: € 31,57, kind tot 18 jaar: € 24,57.

3. De hoogte van het bedrag ten behoeve van voedsel, bedoeld in het eerste lid, in de opvangvoorziening waarin de bewoners het ontbijt en een tweede maaltijd zelf verzorgen en niet de hoofdmaaltijd, wordt berekend aan de hand van het volgende bedrag per persoon, per week:

a. bij een één- of tweepersoonshuishouden: volwassene en alleenstaande minderjarige vreemdeling: € 26,25, kind tot 18 jaar: € 18,13;

b. bij een driepersoonshuishouden: volwassene: € 21,77, kind tot 18 jaar: € 15,03;

c. bij een huishouden van vier of meer personen: volwassene: € 19,44, kind tot 18 jaar: € 13,43.

 

4. De hoogte van het bedrag voor kleding en andere persoonlijke uitgaven, bedoeld in het eerste lid, is: € 12,95 per persoon, per week.

Nou reken je rijk. Je vriend had als asielzoeker €42,56+€12,95=€55,51 per week gekregen en een verbod om te gaan werken.

 

Of nee weken mag toch.

1. Een asielzoeker kan door het COA nader aan te wijzen werkzaamheden verrichten in en rondom de opvangvoorziening, voor de uitvoering waarvan een vergoeding kan worden gegeven.

2. Het COA zorgt voor een evenredige verdeling van het aanbod van werkzaamheden bedoeld in het eerste lid over de in de opvangvoorziening verblijvende asielzoekers die daarvoor in aanmerking wensen te komen.

3. De vergoeding die een asielzoeker ontvangt voor het verrichten van werkzaamheden als bedoeld in het eerste lid, bedraagt in totaal niet meer dan € 13,80 per week.

aangepast door satcat
Link naar reactie
Delen op andere sites

aan TS en Satcat,,,,,,,,,,,,

 

bestaat er dan zoveel verschil in welke gemeente je woont ? Ik weet wel dat de bedragen hier iets hoger liggen. Volgens mij is de norm hier voor een alleenstaande 880....en dan idd misschien wat toeslagen.

 

FF voor de goede orde.......ik ben blij met het nederlandse systeem, echter niet met het feit dat ik er gebruik van moet maken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik begrijp van de website van de overheid is dat het bedrag van €628,68 standaard is en dat de toeslagen per gemeente kan verschillen.

Een kennis van mij die een soos-uitkering heeft heb ik ook wel eens een bedrag in de achthonderd-nogwat horen noemen.

Ik denk dat de gemeenten niet zo erg veel van elkaar verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stil protest in Emmen:

quote:

Groot mysterie in de zoo van Emmen in Nederland: sinds afgelopen maandag zitten alle 112 bavianen doodsbang bij elkaar. Ze hebben zich afgekeerd van het publiek of zitten stokstijf in een boom. Niemand weet waar ze zo bang van zijn.

 

Van hun pensioen ?  ;) 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stil protest in Emmen:

quote:

Groot mysterie in de zoo van Emmen in Nederland: sinds afgelopen maandag zitten alle 112 bavianen doodsbang bij elkaar. Ze hebben zich afgekeerd van het publiek of zitten stokstijf in een boom. Niemand weet waar ze zo bang van zijn.

 

Van hun pensioen ?  ;) 

nee jongens, ze voelen dat ze ook genaaid worden door het Kabinet.

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...