Ga naar inhoud


Nederland is rot


1pm

Aanbevolen berichten


Word eens werkeloos in een ander land dan Nederland, Belgie, Frankrijk, de Scandinavieën en/of Duitsland.

 

Kom maar eens in Turkije kijken. Een land met momenteel een stijgende economie en binnenkort lid van de G7. Dan zingen jullie wel een toontje lager.

 

Ik geloof nog steeds niet dat je in NL werkeloos hoeft te zijn als ik de verschillende job sites alleen al bekijk. Inleveren is altijd klote, maar wat moet je dan... accepteren dat je 530 euro per maand krijgt en erover gaan klagen?

 

Daarnaast geloof ik er geen zak van omdat het minimum in NL op 850/900 per maand ligt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Kijk eens naar de cijfers:

Aantal personen werkloos: 675 duizend (cijfers juni 2013)

Openstaande vacatures: 97 duizend (cijfers maart 2013)

 

Zelfs als iedereen geschikt zou zijn en alle openstaande vacatures in 1 klap vervuld zouden worden blijf je nog met ruim 578 duizend personen zitten waarvoor geen werk is.

 

Vertel jij ze dan maar dat ze niet werkloos hoeven te zijn

 

..

 

Ik geloof nog steeds niet dat je in NL werkeloos hoeft te zijn als ik de verschillende job sites alleen al bekijk. Inleveren is altijd klote, maar wat moet je dan... accepteren dat je 530 euro per maand krijgt en erover gaan klagen?

..

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel Pedro Newbie....en aan Sjattuh toch nog 1 opmerking......het maakt *** niet uit in welk land je woont, denk JIJ dat het leuk is om zo aan de zijlijn te staan ? Ik kan je 1 vertellen........NOT !!

 

Nee, maar als het je dan toch overkomt dan liever in NL dan in 90% van de rest van de wereld.

 

En heb je enig idee hoe stom je klinkt als je een LUXE als internet tot je beschikking hebt en dan gaat lopen klagen? Kom maar klagen als je niets te eten meer hebt.

 

Wij zien het regelmatig hier. Mensen die klagen over hoe slecht het ze gaat sinds de crisis. Dat doen ze dan wel op het strand, met een biertje, tijdens hun vakantie.

 

Wij, meer mijn vrouw dan ik, helpen mensen hier die echt helemaal NIETS hebben. Geen hulp krijgen van de staat en kinderen hebben die eruit zien als 6, terwijl ze 10 zijn, door jarenlange ondervoeding.

 

En dan moet ik medelijden hebben met mensen met TV, auto, verwarming, eten, drinken, internet, computers, kleding, maandelijks geld krijgen en ga zo maar door? Je hebt gewoon niet door hoeveel slechter je af zou kunnen zijn.

 

Maar je hebt gelijk. Het is altijd vervelend als je moet inleveren en in onzekerheid moet leven over hetgeen je gedurende de jaren hebt opgebouwd. Ik kan alleen absoluut geen sympathie meer opwekken voor mensen die het "moeilijk" hebben in NL.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjattuh heeft gelijk. Er zijn ongetwijfeld misstanden hier in Nederland (maar dan denk ik meer aan de achterlijke salarissen van bestuurders e.d.)  Maar hier zitten een paar druiloren op het forum die alles meteen afwentelen op buitenlanders en klagen dat we het hier zo slecht hebben. Mensen denk eens na en ga eens kijken in het overgrote deel van de rest van de wereld waar het veel slechter is.

 

Stelletje jankerds. Ik schaam me voor jullie ( en je voelt je maar aangesproken als het zo is.....)

aangepast door Busje komt zo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je maar half in de gaten hebt wat armoede in Nederland betekent.

Zonder internet is het al zowat onmogelijk om je werkloos te melden en een uitkering aan te vragen.

Dus wat nou luxe.

Zolang je stabiel een baan hebt of stabiel een uitkering hebt gaat alles goed.

Maar kom in een overgang van werk naar uitkering of andersom dan is het een kleinigheidje om tot over je oren in de schuld te komen.

Het verloop van personeel bij het UWV schijnt zo groot te zijn dat er regelmatig gebrek aan kennis is hoe alle regels toe te passen, met alle fouten tot gevolg.

Er zijn ook enorm veel mazen in de wet waardoor mensen tussen wal en schip raken.

Voor je het weet heb je een paar maanden geen geld en zonder vrienden en familie met geld heb je zo aanmaningen , boetes en incassobureaus.

Ik zelf heb in 2001 negen maanden op mijn eerst voorschot moeten wachten alleen maar omdat ik me persoonlijk op het UWV kantoor moest melden terwijl dat door medische omstandigheden onmogelijk was.(toen was er dus nog niets mogelijk met internet)

Maar ondertussen loopt de huur en de rest gewoon door.

Er zijn genoeg mensen die minder stabiel zijn of van een heleboel zaken niet op de hoogte zijn en hier niet meer zelfstandig uit kunnen komen wat meestal tot nog veel meer boetes en schulden leidt.

Uiteindelijk komt alles best goed maar die schulden verkregen door alle rente en boetes en incassokosten moet je wel even zelf betalen.

 

De reden waarom armoede in Nederland wel eens moeilijker zou kunnen zijn dan in Turkije is omdat je hier arm bent tussen de "rijken".

Als je hier geen geld hebt heb je al ten eerste geen begrip van je medemens en alleen maar verwijten.

 

En dan hebben we het nog niet gehad over schoolgaande kinderen die nergens aan mee kunnen doen maar wel moeten toekijken.

aangepast door satcat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolals topic al zegt nederland is rot zal een voorbeeld geven een vriend van me komt in de bijstand heeft 37 jaar gewerkt krijgt nu 530 euro p/mnd .

Nou pak ik mijn dochter is 22 woont op zichzlef heeft nog nooit gewerkt en krijgt 680 euro p/mnd krijgt overal steun en begeleiding bij , en praat me niet over eigen vermogen of zo want me vriend is gescheiden heeft niks ja zijn appertement met bijna niks erin .

Nou begin ik me toch af te vragen hoe zijn die regels hier in ned ! een ander voorbeeld hier bij mij vlakbij wonen asiel zoekers allochtonen dus die krijgen 50 euro p/dag voor onderhoud huur enz wordt betaald evenals de inrichting .

Wie wordt hier nu klein gemaakt de nederlander tjonge wat een regelingen hier zeg .

Zo dat moest ff van me af pffffffff

 

1pm

Als jou vriend 37 jaar gewerkt heeft, dan kan hij toch in eerste instantie een beroep doen op  de WW? en kom je niet direct in de bijstand?

 

Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

die ww heeft ie al gehad 3 jaar maar de overgang van ww naar bijstand was of is nog steeds een catastrofe en satuh daarvoor komen die turken ook hierheen zeker , wil je niet beledigen en heb respect voor het werk wat jij en je vrouw doet .

Maar hier in ned is het zo dat niemand maakt het wat uit van die ambtenaren bij het uwv , het is ronduit schandalig wat er gebeurt is toch alleen maar corrupte enz en graaien .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

die ww heeft ie al gehad 3 jaar maar de overgang van ww naar bijstand was of is nog steeds een catastrofe en satuh daarvoor komen die turken ook hierheen zeker , wil je niet beledigen en heb respect voor het werk wat jij en je vrouw doet .

Maar hier in ned is het zo dat niemand maakt het wat uit van die ambtenaren bij het uwv , het is ronduit schandalig wat er gebeurt is toch alleen maar corrupte enz en graaien .

 

1pm

 

Ik ben niet beledigd. Alles heeft altijd 2 kanten en iedereen mag een mening hebben.

 

En nogmaals, ik wens het niemand toe en hoop dat iedereen een gelukkig, gezond en onbezorgd leven kan leiden, maar problemen zijn er soms. Het kan alleen veel en veel erger dan men het heeft in NL.

 

Wat jullie allemaal blijken te missen is dat je dit als een oppepper zou kunnen ervaren.... (mijn tekst, niet de situaties)

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je maar half in de gaten hebt wat armoede in Nederland betekent.

Zonder internet is het al zowat onmogelijk om je werkloos te melden en een uitkering aan te vragen.

Dus wat nou luxe.

Zolang je stabiel een baan hebt of stabiel een uitkering hebt gaat alles goed.

Maar kom in een overgang van werk naar uitkering of andersom dan is het een kleinigheidje om tot over je oren in de schuld te komen.

Het verloop van personeel bij het UWV schijnt zo groot te zijn dat er regelmatig gebrek aan kennis is hoe alle regels toe te passen, met alle fouten tot gevolg.

Er zijn ook enorm veel mazen in de wet waardoor mensen tussen wal en schip raken.

Voor je het weet heb je een paar maanden geen geld en zonder vrienden en familie met geld heb je zo aanmaningen , boetes en incassobureaus.

Ik zelf heb in 2001 negen maanden op mijn eerst voorschot moeten wachten alleen maar omdat ik me persoonlijk op het UWV kantoor moest melden terwijl dat door medische omstandigheden onmogelijk was.(toen was er dus nog niets mogelijk met internet)

Maar ondertussen loopt de huur en de rest gewoon door.

Er zijn genoeg mensen die minder stabiel zijn of van een heleboel zaken niet op de hoogte zijn en hier niet meer zelfstandig uit kunnen komen wat meestal tot nog veel meer boetes en schulden leidt.

Uiteindelijk komt alles best goed maar die schulden verkregen door alle rente en boetes en incassokosten moet je wel even zelf betalen.

 

De reden waarom armoede in Nederland wel eens moeilijker zou kunnen zijn dan in Turkije is omdat je hier arm bent tussen de "rijken".

Als je hier geen geld hebt heb je al ten eerste geen begrip van je medemens en alleen maar verwijten.

 

En dan hebben we het nog niet gehad over schoolgaande kinderen die nergens aan mee kunnen doen maar wel moeten toekijken.

 

Je hebt helemaal gelijk... maar je kan tenminste ergens heen. Ga eens in de rest van de wereld kijken, daar was iemand in jouw ongelukkige situatie, en geheel buiten eigen schuld om, gewoon op straat terecht gekomen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland heeft nu een keer sociale verzieningen (die je zelf betaald via belasting en premies)

Dan mag je ook verwachten dat recht hebbende direct zijn recht krijgt als hij eraan toe is .

Nederland is geen uitzondering met sociale voorzieningen ,maar bijna overal op de wereld normaal.

 

Maar inderdaad de uitvoerende personen (gemeenten/instellingen/belastingen enz) zijn zo traag

met besluiten en betalen dat je in echte problemen kan komen.

 

Laatst bv nog bij belasting meegemaakt "verwerkings tijd 8 weken voor een kleine correctie".

Blijkbaar werken de computers daar op windenergie waardoor de handel 80% van de tijd

stil staan en laat staan dat ze de correctie goed uitvoeren (zal wel weer niet)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst bv nog bij belasting meegemaakt "verwerkings tijd 8 weken voor een kleine correctie".

Blijkbaar werken de computers daar op windenergie waardoor de handel 80% van de tijd

stil staan en laat staan dat ze de correctie goed uitvoeren (zal wel weer niet)

Klopt helemaal... Ze willen milieubewust werken en in het kader van "horizonvervuiling" hebben ze de windmolen in de luwte van het belastingkantoor geplaatst.

Daarnaast moest de windmolen in het stadsbeeld passen en dus mochten de wieken niet boven de dakgoot uit komen... ;-) hehe

aangepast door Earthfinder

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...