Ga naar inhoud


Nederland is rot


1pm

Aanbevolen berichten

Nederland heeft nu een keer sociale verzieningen (die je zelf betaald via belasting en premies)

Dan mag je ook verwachten dat recht hebbende direct zijn recht krijgt als hij eraan toe is .

 

Vandaag was in het nieuws dat 2,1 Miljard is verdwenen aan wazige subsidies, toegekende toelagen enz. zonder dat het duidelijk was dat die er ook recht op hadden en dat zo'n 470 miljoen in ieder geval al onterecht was uitgegeven.

 

Die 2,1 Miljard moet dus wel door de "werkende" Nederlanders worden opgehoest en kunnen dus ook niet uitgegeven worden aan mensen die het wel echt nodig hebben.

Dus direct toekennen heeft toch wel zijn nadelen.

Ander punt is natuurlijk dat als iemand niet even 2 of 3 maand kan overbruggen deze zich wel eens af mag gaan vragen of ze dan niet te veel geld hebben uitgeven toen ze nog wel werkten en niet beter wat geld achter de hand hadden kunnen houden voor het geval er "slechtere tijden" aan zouden breken.

 

Maar dat de belastingdienst ergens lang over doet is toch totaal geen probleem? 

Hoe langer ze ergens over doen hoe beter het voor je is immers krijg je geld van hun dan moeten ze ook rente betalen over de periode dat jij al recht had op dat geld en zo'n rente krijg je gewoon nergens bij een bank zonder het 10 jaar of langer vast te zetten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar dat de belastingdienst ergens lang over doet is toch totaal geen probleem? 

Hoe langer ze ergens over doen hoe beter het voor je is immers krijg je geld van hun dan moeten ze ook rente betalen over de periode dat jij al recht had op dat geld en zo'n rente krijg je gewoon nergens bij een bank zonder het 10 jaar of langer vast te zetten.

 

suc6

 

Gerrit

Als de staat geld wil lenen kan die naar de bank gaan en niet de burger verplichten een

krediet te geven aan bv de belasting tegen xxx%

 

Ik noem zoiets machtsmisbruik (onbehoordlijk bestuur)

 

Het is nog altijd zo dat de krediet verstrekker de eisen stelt niet de

krediet nemen

aangepast door pukje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Word eens werkeloos in een ander land dan Nederland, Belgie, Frankrijk, de Scandinavieën en/of Duitsland.

 

Kom maar eens in Turkije kijken. Een land met momenteel een stijgende economie en binnenkort lid van de G7. Dan zingen jullie wel een toontje lager.

 

Ik geloof nog steeds niet dat je in NL werkeloos hoeft te zijn als ik de verschillende job sites alleen al bekijk. Inleveren is altijd klote, maar wat moet je dan... accepteren dat je 530 euro per maand krijgt en erover gaan klagen?

 

Daarnaast geloof ik er geen zak van omdat het minimum in NL op 850/900 per maand ligt.

wie gaat tegenwoordig nog werken voor 530€ per maand, als je van UWV rond 920€ per maand krijgt.........

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

die ww heeft ie al gehad 3 jaar maar de overgang van ww naar bijstand was of is nog steeds een catastrofe en satuh daarvoor komen die turken ook hierheen zeker , wil je niet beledigen en heb respect voor het werk wat jij en je vrouw doet .

Maar hier in ned is het zo dat niemand maakt het wat uit van die ambtenaren bij het uwv , het is ronduit schandalig wat er gebeurt is toch alleen maar corrupte enz en graaien .

 

 

Nu zeg je dus dat 'die turken' hierheen komen voor een catastrophe. 

 

En als 'iedereen' hier loopt te graaien kan je het onze Turkse vrienden toch niet kwalijk nemen dat ze iets mee pakken? Ik zeg niet dat ze het doen want de werkeloosheid onder Turken valt erg mee. Hele zeer Nederlandse provincies met heel weinig buitenlanders hebben een hogere werkeloosheid.

 

Ik stel voor dat de moderators dit topic sluiten want het is we hebben GeenStijl waar dit soort taal niet alleen normaal is maar zelfs welkom is.

aangepast door FalconerThe
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil ook niemand de kop stoten, maar ik heb zelden die personen zien werken, kom maar eens kijken bij mij hier in de buurt.

ze hebben nog nooit gewerkt, maar krijgen alles klaar gespeeld......

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de staat geld wil lenen kan die naar de bank gaan en niet de burger verplichten een

krediet te geven aan bv de belasting tegen xxx%

 

Ik noem zoiets machtsmisbruik (onbehoordlijk bestuur)

 

Het is nog altijd zo dat de krediet verstrekker de eisen stelt niet de

krediet nemen

 

Tja, je kunt te weinig betalen en het te kort achteraf betalen met een boete rente van 4%, precies genoeg betalen en 1,8% bij de bank krijgen of te veel betalen en 4% van de overheid krijgen.

 

Als ik mag kiezen dan weet ik het wel en betaal ik liever eerst 10.000 euro te veel om het een jaar later met 4% rente weer terug te krijgen en zou ik hier 100.000 euro hebben liggen dan mochten ze dat van mij best een jaartje lenen tegen 4%.

 

Voor de rest is mijn persoonlijke mening dat het hele buitenlanders "probleem" op de schop moet.

Wil je hier komen werken dan is dat prima als je een werkvergunning hebt, je betaald gewoon je premies zoals een ieder ander dat hier ook doet maar er zit één beperkende factor aan nl. dat je nooit meer kunt ontvangen dan waar je zelf voor hebt betaald. 

Hierdoor is het uitbuiten van ons sociale systeem in 1 klap afgelopen en maken we ons zelf voor "gelukszoekers" een heel stuk minder interessant. Maak je dit van te voren bekend dan is het voor niemand een verrassing en kunnen ze zelf doelbewust de keuze maken om hier te komen werken tegen deze voorwaarden.

 

Verder zou dit systeem ook voor een deel voor eigen landgenoten moeten gelden want ik ken ook hier medelanders die roepen hun hele leven te hebben gewerkt en vinden dat ze overal recht op hebben maar in werkelijkheid telkens maar "eventjes" te hebben gewerkt of in een deeltijdbaantje van maar 20 uur per week.

Op zich is daar niets mis mee en is een ieder vrij om te doen en laten wat hij/zij wil maar er moet dan wel consequentie aan vast zitten dat als je niet volledig meebetaald hebt aan het systeem je ook niet volledig van alles gebruik kunt maken.

En natuurlijk zullen er dan mensen tussen wal en schip komen en zal er hier en daar bijgesprongen moeten worden maar de basis is duidelijk en men heeft in de basis zelf beslissen waar men voor kiest.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

En ze gaan pas rente betalen een half jaar na het afloop van het belastingjaar, dus als jij over 2012 € 10.000 teveel hebt betaald dan krijg je pas rente na 1 juli 2013

Belastingrente wordt berekend vanaf 1 juli. Voor het belastingjaar 2012 dus vanaf 1 juli 2013. Dit geldt ook als wij rente vergoeden.
 
Door de verandering van de renteperiode betaalt u minder rente en krijgt u meestal geen rente meer vergoed.

BRON

aangepast door Pedro Newbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kun jij nou weten of mensen nooit gewerkt hebben als je niet precies bent waar je een ander van beschuldigt.

Als jij wel werkt dan heb je helemaal geen tijd om dat te constateren.

omdat de die personen me het zelf hebben verteld en omdat ik als loodgieter van een woningbouw verenigingen vaak bij dat soort mensen over de vloer kom.

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het volgende hier lees en ook andere zaken, dan wordt ik echt pissig.

 

"Ja lekker misstanden in Nederland zoeken en dan met het vingertje naar
buitenlanders wijzen die in jouw fantasie alles cadeau krijgen".

 

De fout ligt niet bij asielzoekers en wat velen "gelukzoekers" noemen.

Het zijn de staat en gemeentes die de regels zo hebben gemaakt.

 

Al jaren werken er Vlaamse verplegers en sters, maar ook chirurgen in Zuid Nederland, dat zijn ook "gelukzoekers"??,

omdat ze in België veel minder verdienen.

Ben 12 jaar geleden aan mijn hart geopereerd, Vlaamse cardioloog en meerdere verplegers, ook uit Vlaanderen.

Nu komen ze al uit Spanje, maar is daar iets mis mee?.

Dan mogen ook Afrikanen, Afghanen en noem maar op, ook hun geluk in NL gaan zoeken.

Ze staan te springen om te werken, maar door domme wetgeving mag dat dan weer niet.

Het ligt dus niet aan hen maar aan de wetgeving.

 

Ik ken verder nog een man in NL, die nu AOW heeft,

Maar die heeft door een arbeidsongeval op zijn 37e, daarna nooit meer hoeven werken, hij heeft af en toe last van rugpijn.

Hij werkte toen bij de post en is goed in de watten gelegd.

Per maand had hij iets over de €1200 en maar kankeren op de Turken en Marokkanen, die te lui waren om te werken.

In zekere zin, kon hij zo leven door slechte medische controle, of eens een onaangekondigd flitsbezoek aan huis.

Klussen was zijn leven, op zijn eentje bouwde hij hele blokhutten op een caravan park, hij was toch afgekeurd voor zijn rug??.

Hij had ook een camper en daarmee toerde hij door heel Europa.

Ben een keer mee geweest, we waren nog niet in Belgisch Limburg en hij begon al te zeuren over "die k*t Turken die daar woonden.

Ik ben niet veel verder gekomen dan Reims en ben toen uitgestapt, alleen maar commentaar op die k*t Fransen.

 

Was ook fervent Wilders aanhanger en dat zijn de grootste zeurders als het om buitenlanders gaat, wat doen die mensen verkeerd?.

 

Door veel in andere Europese landen te zijn geweest, weet ik wel een beetje van het reilen en zeilen

in de diverse landen.

 

Engeland loopt ver achter op NL, daar werk je echt tot aan je dood.

België niet veel beter, daar heb je nog pensioenen van onder de €400.

Las gisteren op VRT Teletekst, dat er wordt gedacht aan een soort AOW net als in NL.

Duitsland zit met het zogenaamde "Harz Vier", als je daar in zit, ga je aan zelfmoord denken.

En zo is het overal wat en is NL toch nog een paradijsje maar GROTE waakzaamheid met dit

kabinet is wel geboden!!.
 

@edbe:

"ik wil ook niemand de kop stoten, maar ik heb zelden die personen zien werken, kom maar eens kijken bij mij hier in de buurt.
ze hebben nog nooit gewerkt, maar krijgen alles klaar gespeeld......"

 

Jij bent gewoon racist en niet meer te helpen, als dit zo is, ligt dit aan de staat en gemeente.

Alleen al dit:   "dat soort mensen",   het is geen inferieure soort, maar een mede mens!.

 

Solliciteer maar eens onder de naam Mehmet Sandal, dan kan je het schudden.

Doe je hetzelfde onder de naam Kees Jansen is de kans al heel groot dat je mag komen voor een gesprek.

Verder hebben die mensen, in de 60 en 70-er jaren, meegewerkt aan de opbouw van NL,

maar moesten wel het zware/vuile werk doen en dat hun kinderen daarna niet aan werk konden komen,

komt door discriminatie van de meeste bedrijven.

 

Wat NL mist, VERDRAAGZAAMHEID, en ze hebben te veel ZEUREN over een ander.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de discussie weer een beetje terug naar het normale te brengen...

 

Ik heb ooit, toen ik net 18 was, een jaartje lang problemen gehad met de financieen.

 

Iemand raadde mij toen aan om huursubsidie aan te vragen wat ik ook gedaan heb. De man van de gemeente zei tegen mij dat dit niet mogelijk was omdat altijd wordt gekeken naar het voorgaande jaar en niet de actuele situatie. Wat wel mogelijk was was om nu direct in (ik geloof) de kopjesregeling terecht te komen en dan kreeg je een gekorte huursubsidie. Waar ik ook gebruik van heb gemaakt.

 

Het jaar erop, toen ik net 19 was, had ik deze problemen niet meer en ben ik terug gegaan naar diezelfde Meneer de Waard. Ik zei toen dat ik graag nu mijn huursubsidie wilde en hij vroeg mijn financiele overzicht van het afgelopen jaar. Aan de hand van die gegevens kwam ik inderdaad in aanmerking voor huursubsidie.

 

Ik zei toen tegen hem: Ik heb geen schulden meer. Ik verdien goed, meer dan genoeg om mijn vaste lasten te dekken. En toch gaat u mij nu huursubsidie geven...

 

Hij zei zelf 'Ja, dat is het kromme van dit systeem. Je hebt er recht op ongeacht je situatie nu. We moeten kijken naar het vorige jaar.'

 

Ik heb het toen niet aangenomen, maar het getuigd van dat er veel mis is in de systemen. Hij heeft mij toen getrakteerd op een broodje ham en kaas. :)

 

-------

 

Een ander voorbeeld van die tijd (toen ik 18 was) was dat ik 1 maand zonder werk zat en daardoor echt niet uitkwam. Mijn vader zei toen dat ik 1 maand steun moest aanvragen. Dan krijg je misschien een paar honderd gulden maar het kan je net redden.

 

Ik ging toen naar (hoe heet dat ook alweer?) het bureau en de vrouw die mijn verhaal aanhoorde vroeg toen aan mij:

 

Mankeer jij iets? Iets lichamelijks of geestelijks? Of is er iets anders aan de hand?

 

Ik zei nee. Ik ben zo ver ik weet prima in orde.

 

Waarop zij zei: Waarom zoek je dan niet een baantje erbij voor de avonden en/of de weekenden voor een paar weken of maanden? Totdat je weer bij bent. Dan spaar je de staat wat geld uit en je zult je beter voelen. Als je wilt, help ik je nu gelijk met het vinden van een baantje welke je kan combineren met je normale baan.

 

Ik heb haar aanbod toen aangenomen en een poosje 2 baantjes gehad.

 

Ook krom natuurlijk, want ik had er recht op. Maar zij pakte het net wat slimmer aan en ik heb daar nog steeds bewondering voor. Niet gelijk geven, maar eerst kijken naar een andere oplossing.

---------------

 

Dit is allemaal een jaar of 16 geleden, toen het nog wat makkelijker was om aan werk te komen plus het feit dat ik toen nog ongeschoolde goedkope werkkracht was, dus ik hoop dat de systemen nu wat beter zijn geworden. En dit was in Nijmegen, ik weet niet of dit ook nog eens per Gemeente verschilt.

 

p.s. en niet dat ik zo een harde werker ben hoor... zat niet voor niets in de problemen. Heb veel hulp gehad om eruit te komen en sinds die tijd geen euro schuld meer gemaakt. Was een harde maar leerzame les.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

We missen inderdaad een groot stuk verdraagzaamheid en tegelijkertijd ben ik niet blind voor mistoestanden die in het verleden begaan zijn door politieke spelletjes. En net die politieke spelletjes worden weer gespeeld, zij het nu in de andere richting: door alles op één hoop te gooien ( buitenlanders, asielzoekers, moslims, ...) en alle schuld van de crisis in die richting te schuiven verzuurd de samenleving als de pest en wordt ook de "blanke man" een slachtoffer zonder dat hij het zelf beseft. Want de zo gezegde oplossing van sommige politieke partijen bestaat er net in om steeds een "vijand" te zoeken die alle schuld krijgt doorgeschoven, zelfs al zijn het landgenoten. En als de éne "schuldige" is uitgeschakeld, wie wordt dan de volgende ? Tot er alleen nog blonde  haren en blauwe ogen over blijven ? Dat verhaal kennen we ondertussen toch wel ( dacht ik ) of niet ? 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...