Ga naar inhoud


Nederland is rot


1pm

Aanbevolen berichten

je lacht je rot

of

je schaamt je rot

 

alle nederlanders bij mekaar zouden ze in een klap Belg moeten maken :grin:

Dan zal ik belgië de verkoop van insekten spray enorm toenemen :D

om misverstanden te voorkomen voor die kleine beestjes

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat ik weer lees is dat als iets gewijzigd moet worden er altijd weer personen zijn die allerlei uitvluchten weten te bedenken om de wijziging zo lang mogelijk tegen te houden met als gevolg dat de correctie er nooit komt.

Als mensen van buiten onze grenzen hier willen komen werken dan moeten ze dat gewoon volgens onze regels doen. Deze regels moeten dan echter wel duidelijk zijn en zo zijn opgesteld dat misbruik niet of nauwelijks mogelijk is en dat "teren op andermans zak" gewoon niet kan.

Werk je hier je hele leven net als elke andere werkende Nederlander dan heb je ook gewoon overal recht op, zo niet dan zijn er duidelijke grenzen gesteld.

Volgens mij moet dat toch niet zo moeilijk zijn.

 

Vindt je het echter prima dat er miljarden door subsidies, grote fraude en kleine fraude verdwijnen dan moet je ook niet zeuren als blijkt dat onze verzorgingsstaat onbetaalbaar is geworden en er overal flink op bezuinigd moet worden waardoor er nog veel meer mensen (onnodig) in de problemen komen.

 

Vrijwel iedereen kent wel iemand die misbruik maakt of heeft gemaakt van het systeem, zo had ik een achterbuurman die met rugproblemen was afgekeurd. Op zich prima dat iemand die niet meer kan werken een steuntje in de rug krijgt was mijn idee. Echter door een oplettende buurman werd ik er op gewezen dat hij wel op opvallende tijden de tuin aan het omspitten was (soms gewoon midden in de zomer terwijl de bloemetjes nog mooi stonden te bloeien spitte hij ze er al weer onder)

Een paar uur later vertrok hij dan samen met zijn vrouw op krukken naar de keuringsdienst om zo zijn uitkering weer voor zoveel maanden veilig te stellen.

 

Maar moet je dan tegen een ieder die rugklachten heeft zeggen van "Joh je stelt je aan ga maar weer aan het werk? Nee zeg ik dan duidelijk, maar je moet het systeem dan wel zo aanpassen dat misbruik niet mogelijk is.

En het is nu eenmaal zo dat halfbakken maatregelen meestal gewoon gelijk staan aan geen maatregelen.

Wil je mistanden voorkomen dan moet je snijden en in sommige gevallen zal dat pijn gaan doen maar als je dat vooraf weet dan weet je waar je aan toe bent.

En met het geld wat hierdoor bespaard wordt kunnen we de schrijnende gevallen in ieder geval een beetje verzachten of er zelfs voor zorgen dat ze geheel niet hoeven te ontstaan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn er een tijd terug 10 nederlanders met een vast contract ontslagen.

Reden was een grote klant die wegging.

Nog voordat de laatsten wegwaren zagen ze de eerste polen komen werken.

Maar zij mochten niet meer blijven.

 

Hoe zou je je voelen als je je baan verliest aan een pool?

 

Ligt niet aan de polen,maar je grijpt wel mooi mis.

Bedrijven hebben regelmatig liever een pool dan een nederlander.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt niet aan de polen,maar je grijpt wel mooi mis.
Bedrijven hebben regelmatig liever een pool dan een nederlander.

 

en in een Vlaamse krant lees je dan dit weer:

Volgens Mattheeuws gaan Vlaamse kmo's hoofdzakelijk in zee met Nederlanders omdat ze in de regio geen Vlamingen meer vinden. Ze grijpt het onderzoek aan om te pleiten voor een betere activeringspolitiek - de werkloosheid in Vlaanderen bedraagt 9,3 procent - en eventueel strengere sancties voor werklozen die onwillig zouden zijn.

 

en zo wordt de zwarte piet maar weer doorgeschoven naar de zwaktsten.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

je lacht je rot

of

je schaamt je rot

 

alle nederlanders bij mekaar zouden ze in een klap Belg moeten maken :grin:

 

Maar Belgie bestond een jaar geleden bijna niet meer... wat was er dan van ons terechtgekomen... wij arme Nederlanders zouden ineens staatloos zijn... :D

 

*Grapje*

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zijn dit soort politieke onzin discussies nu echt nodig op een satelliet-tv forum?

 

Kunnen we het a.u.b. eens worden dat we het als het op politiek aankomt toch altijd allemaal oneens zijn?

 

Misschien kunnen we het dan op z'n minst eens worden dat dit een satelliet-tv forum is en dat we onze energie in ieder geval op dit forum beter kunnen stoppen in een stevige discussie over een schotel?

 

Bvd,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn dit soort politieke onzin discussies nu echt nodig op een satelliet-tv forum?

 

Kunnen we het a.u.b. eens worden dat we het als het op politiek aankomt toch altijd allemaal oneens zijn?

 

Misschien kunnen we het dan op z'n minst eens worden dat dit een satelliet-tv forum is en dat we onze energie in ieder geval op dit forum beter kunnen stoppen in een stevige discussie over een schotel?

 

Bvd,

 

Michel

 

 

 

 

 

IK VIND DIT LEUK     kan helaas niet anders bij een moderator ;)

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na deze discussie gelezen te hebben, schaam ik mij voor de afgunst en jaloezie die van sommige leden afstraald, bah!

 

groeten, Johan

 

Ja en nee. Mijn tante wachtte ooit ook eens op een huisje en werd tot 4x toe op het laatste moment teleurgesteld omdat asielzoekers voorrang kregen. Toen baalde zij en familie ook en werd er hier en daar ook iets negatiefs gezegd. Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen, en de humor van het hele verhaal was dat ze een huisje zocht om samen te gaan wonen met haar Turkse vriend.

 

Maar een verhaal heeft meestal 2 kanten. En natuurlijk zijn er ook racisten en domkoppen in de wereld... maar blijkbaar hebben we die ook nodig denk ik dan maar, anders zouden ze niet bestaan.

 

Ik denk soms dat dingen als racisme bestaan, omdat we anders de andere kant niet kennen en niet kunnen werken naar een betere wereld. Laten we hopen dat we op een dag het allemaal begrijpen en al deze dingen stappen zijn naar een perfecte wereld.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na deze discussie gelezen te hebben, schaam ik mij voor de afgunst en jaloezie die van sommige leden afstraald, bah!

 

groeten, Johan

 

Dus als ze bij jou inbreken dan denk je ook van "ach die mensen hebben het zo slecht dat ze zelf in moeten breken, laat ze er veel plezier mee hebben"?

Denk het toch eerlijk gezegd van niet en denk dat je snel met betere sloten ed. in de weer bent.

Maar als er van de staat (dus van ons allemaal)  gestolen wordt dan is het plots wel zielig en dan hoeven we niets te doen om dit te voorkomen?

Ik denk dat je zelfs geen enkele politieke voorkeur hoeft te hebben om te kunnen begrijpen dat dit op een of andere manier een halt toegeroepen moet worden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ze bij jou inbreken dan denk je ook van "ach die mensen hebben het zo slecht dat ze zelf in moeten breken, laat ze er veel plezier mee hebben"?

Denk het toch eerlijk gezegd van niet en denk dat je snel met betere sloten ed. in de weer bent.

Maar als er van de staat (dus van ons allemaal)  gestolen wordt dan is het plots wel zielig en dan hoeven we niets te doen om dit te voorkomen?

Ik denk dat je zelfs geen enkele politieke voorkeur hoeft te hebben om te kunnen begrijpen dat dit op een of andere manier een halt toegeroepen moet worden.

 

suc6

 

Gerrit

 

Niet alleen buitenlanders breken in... je hebt ook Nederlanders die wel eens wat verkeerds doen. :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, zoals gewoonlijk is het maar een deel van het verhaal.

 

Grappig is ook dat menigeen het inkomen van buitenlanders in de wijk precies weten en denken dat die altijd berooid in Nederland aankomen.

Asielzoekers kunnen in hun oude land dokter, ingenieur of minister zijn geweest en geld genoeg hebben.

Asielzoekers die wel berooid hier komen kunnen een lening krijgen voor huisraad maar krijgen dus niets.

 

En waar haal jij al deze politiekcorrecte onzin vandaan?

Je zou toch moeten weten dat de keiharde feiten totaal anders liggen.

Het is niet voor niets dat figuren uit héél verre landen naar dit uitkeringsparadijs komen. Waar krijg je immers geld om niet?

 

Nadenkertje: waarom komt een échte vluchteling naar het verre Nederland en vlucht hij niet naar een veilig en vooral dichtbijgelegen land zodat hij weer gauw terug kan keren als de trammelant over is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...