Ga naar inhoud


VU+ Duo vraagjes


Ed-Raket

Aanbevolen berichten

Even een paar vraagjes over deze decoder, waar de vele gebruikers hier vast wel antwoord op hebben ;)

 

 

1. Heb ik voor canaal digitaal een aparte (duo)cam nodig?

 

2. Zijn de opnames een beetje handig te decoderen op de harddisk?

 

3. Ik kan bij bestelling (***geen-reclame***) voor een tientje "open pli" laten programmeren.... wat is dat?

 

 

Bij voorbaat dank!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1. je kaart kan zo in de kaartlezer  (op de kop), je hebt wel een duo lnb nodig voor astra 1 en 3

2. opnames decodeert ie zelf, hoef je niets aan te doen

3. openPli is een image met toevoegingen t.o.v. het fabrieksimage, dus handig. Als je je inleest kan je het zelf erin zetten (flashen). Misschien is het dat tientje de eerste keer wel waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou Ed-Raket ook nog even erop wijzen dat OpenPLi één van de vele Images is die je op de VU+ DUO kunt installeren.

Zo zijn naast OpenPLi o.a ook nog VTI, Blackhole, OpenATV, etc.

 

Ëén van deze Images heb je nodig om datgene te doen wat jij wenst.

In feite ontlopen de Images nauwelijks van elkaar, het is vaak een kwestie van testen en smaak.

 

Voor de installatie van de VTI Image zie de TUT bovenaan van dit forum, zie

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

 

Hiermee en met de handleiding van Dirocca kun je denk ik zelf beoordelen hoe moeilijk jij het vind.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden, het is zeer positief dat ik geen extra CAM nodig heb, en dat er bij opnemen automatisch gedecodeerd wordt!

 

en qua OpenPli, ik begrijp dat dat een ander besturingssysteem is voor de decoder? (bedankt voor de bestanden en instructies, hiermee kan ik dit zelf i.d.d. ;) ) maar wat mij nog niet duidelijk is zijn de voordelen ten opzichte van de "fabrieks" OS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het fabrieks OS (so to speak) kan ook aangepast worden voor plugins en addons, maar dat kost je een hoop linux kennis

de genoemde images hebben die aanpassingen reeds voorzien en je kunt erg makkelijk uitbreiden, via feed installatie en menu instellingen.

 

doe dat flashen nu maar, is 10 euro niks meer ? is voor mij twee dagen eten.

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het fabrieks OS (so to speak) kan ook aangepast worden voor plugins en addons, maar dat kost je een hoop linux kennis

de genoemde images hebben die aanpassingen reeds voorzien en je kunt erg makkelijk uitbreiden, via feed installatie en menu instellingen.

 

doe dat flashen nu maar, is 10 euro niks meer ? is voor mij twee dagen eten.

 

ciao

Ok, het is een aangepaste versie (shell) dus... en met de instructies en bestand hierboven kan een kind de was doen, en stop ik dat tientje maar extra in de harde schijf :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, het is een aangepaste versie (shell) dus... en met de instructies en bestand hierboven kan een kind de was doen, en stop ik dat tientje maar extra in de harde schijf :D

 

Maaaar, pas op, er zijn ook kinderen die wat problemen hebben met het bedienen van de wasmachine dus ook weer niet al te licht opvatten.

Vooraf even goed inlezen plus de instructies volgen en dan moet het haast wel lukken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maaaar, pas op, er zijn ook kinderen die wat problemen hebben met het bedienen van de wasmachine dus ook weer niet al te licht opvatten.

Vooraf even goed inlezen plus de instructies volgen en dan moet het haast wel lukken.

Dank je, zal vast wel goed komen! (en de wasmachine blijf ik bij uit de buurt... :whistle: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, zal vast wel goed komen! (en de wasmachine blijf ik bij uit de buurt... :whistle: )

Laat Openpli er op zetten en kijk wat je er allemaal mee kunt. Ga vervolgens eens met je VU onder de arm naar een kennis of iemand in de buurt die dit flashen  al vaker gedaan heeft. Kijk hoe hij het doet en stel je vragen. Doe het vervolgens nog eens samen met de kennis en doe het vervolgens alleen en ... tjakka niks mis mee alles doet het. 

Gaat het fout,door welke oorzaak dan ook, even terug naar de kennis.

[Put brain in motion before moving mouth.]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...