Ga naar inhoud


Antenne signaal valt weg Duo LNB


Nardo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een canaal digitaal abonnement en heb zojuist een duo LNB gemonteerd. 

Ontvanger is een oude Philips DSR  2210, Schotel triax 60 cm.

Op het moment dat ik deze wil uitrichten met mijn salletiet ontvanger valt echter bij aansluiting het antennesignaal weg.

Bij de gewone enkele LNB heb ik dit niet. 

Enkele maanden geleden eerste Duo LNB geinstaleerd en dat ging goed Tot dat ik dit probleem toen ook kreeg. Uiteindelijk weer oude  enkele LNB gemonteerd. Nu weer nieuwe Duo LNB gekocht maar hier ligt het probleem dus niet aan.

Hoor graag jullie reactie.

 

Groet,

 

Nardo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Alvast bedankt vooor jullie reacties.

De draad met F connector kan ik nogmaals gemakkelijk checken maar dat had ik al 2x eerder gedaan maar het had geen effect. Nu zit de schotel bovenop de garage en wordt het een heel ander verhaal.

Hoe kan ik checken of mijn reciever goed is voor DVB-s2?

Bij de LNB kon ik geheel niets instellen.

 

Groet,

Nardo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat de diseqc instellingen van de ontvanger op 1 lnb staan. 

Heb je die ontvanger onlangs hersteld naar fabrieks instellingen? dan wordt alles gereset, ook de instellingen van lnb's.

Welke lnb zet je nu in de klem als je wil afregelen, de 19.2 of 23.5

 

-KK24I026.png

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste nerdo

 

Sommige mensen snijden de dunne manteldraadjes gelijk af met de buitenmantel zonder ze om te vouwen en dan kan het dus toeval zijn dat er contact gemaakt wordt.

Mogelijk kan het dan met de bocht te maken hebben die de coaxkabel maakt of de mantel net wel of net geen contact maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb een canaal digitaal abonnement en heb zojuist een duo LNB gemonteerd. 

Ontvanger is een oude Philips DSR  2210, Schotel triax 60 cm.

Op het moment dat ik deze wil uitrichten met mijn salletiet ontvanger valt echter bij aansluiting het antennesignaal weg.

Bij de gewone enkele LNB heb ik dit niet. 

Enkele maanden geleden eerste Duo LNB geinstaleerd en dat ging goed Tot dat ik dit probleem toen ook kreeg. Uiteindelijk weer oude  enkele LNB gemonteerd. Nu weer nieuwe Duo LNB gekocht maar hier ligt het probleem dus niet aan.

Hoor graag jullie reactie.

 

Groet,

 

Nardo

 

Als ik dit zo lees kan de oorzaak, naar mijn mening, alleen een defecte Duo zijn.

Nieuw uit doos en defect is bij de Duo lnb niet ongebruikelijk. Van welk merk is de duo lnb.?

 

Je Philips 2210 is inderdaad oud en is een SD ontvanger, DVB-S dus, en eigenlijk ongeschikt om de CanalDigitaal zenders op Astra 23.5 te ontvangen.

Niet omdat de decoder niet kan switchen naar de verschillende satellieten maar op Astra 23.5 zitten geen of nauwelijks nog zenders die met deze SD decoder nog te ontvangen zijn.

Voor Astra 23.5 heb je een HD decoder nodig.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het met de diseqc-instelling te maken heeft betwijfel ik. Als een tuner met een duo-lnb niet op diseqc-1.0 staat ingesteld, blijft hij gewoon op de kop van de Astra 19,2 staan en zal hij niet overschakelen naar de kop van de Astra 23,5. Er moet dan gewoon signaal van de Astra 19,2 komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Johan45, dat is wel zo maar maar dan moet er nog steeds signaal van de Astra 19,2 komen. Bovendien is het nu al de tweede duo-lnb die niet werkt. Ik vind het wel erg onwaarschijnlijk dat ze beide niet inorde zouden zijn.


@Nardo schrijft dat hij helemaal geen signaal heeft, in neem dus aan niet op de Astra 19,2 en niet op de Astra 23,5 maar dat moet hij dan maar even bevestigen.


Beste Nardo. Heb je de kop van de Astra 19,2 in de klem van de schotel staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nardo schrijft in zijn eerste bericht.

 

 

Enkele maanden geleden eerste Duo LNB geinstaleerd en dat ging goed Tot dat ik dit probleem toen ook kreeg. Uiteindelijk weer oude  enkele LNB gemonteerd. Nu weer nieuwe Duo LNB gekocht maar hier ligt het probleem dus niet aan.

 

 

 

Bij de eerste Duo lnb heeft het dus (te kort) gewerkt.

De instellingen van de decoder staan dus goed mag je daaruit concluderen.

Ik concludeer hier ook uit dat de eerste Duo lnb defect is geraakt, en gezien de reputatie van sommige merken lijkt het me niet onaannemelijk dat de nieuwe Duo lnb defect uit de doos is gekomen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allen,

 

Ik heb de kop op de 19.2 LNB staan.

Ik las dat mijn Ontvanger niet echt geschikt meer is. Ik wil best een andere kopen en HD gaan kijken, welke raden jullie me aan?

Ben geen mega TV kijker maar HD kwaliteit vind ik toch wel erg fijn. Daarom monteer ik nu ook deze kop en het feit dat er vanaf nu lastiger bij ga komen bovenop mijn garage.

Vanaf het begin heb ik ook gedacht aan storingen op de F connectors maar ben ze nu weer nagelopen, er is echt niets mis mee. Kan ook eigenlijk niet want de enkele philips LNB werkt perfect, die zou bij verkeerde aansluiting toch ook een storing moeten geven?.

Nogmaals mijn Sat-finder valt weg , helemaal op het eind van de 42m kabel (coax Hirschman 799 digital) op het moment dat ik de duo LNB aansluit. Je ziet dan het lampje uit gaan en hoort ook geen pieptoon meer.

Jullie verhaal van de instellingen snap ik niet, waar kan ik die dan instellen? Heb in het menu gekeken maar zie geen LNB instelling en op de Duo LNB zie ik geen schakelaar.(open schroeven?) Duo lnb komt van een aangesloten canal digital leverancier maar wel Chinese makelaardij. De tweede die ik daar dus gekocht heb. Kan ik de LNB ergens laten checken?

 

Nardo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...