Ga naar inhoud


Antenne signaal valt weg Duo LNB


Nardo

Aanbevolen berichten

Je zou eens moeten gaan zien bij kanalen zoeken(of instellingen).Meestal moet je aanduiden welke satelliet.Eronder heb je dan ergens diseq 1.0 staan of usuals of schakelaar staan

Onthoudt wat er stond en klik ergens op (L of R of enter of ok) .Ergens moet toch poort, schakelaar staan .1=Astra 1 en Astra3 =2.  Anders krijgt de duo lnb geen spanning en je satfinder.

.Duo lnb is nog steeds universele lnb.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag nog even gebeld met Canal digitaal. Een mevrouw stond me te woord en deze beweerde dat bij de Duo LNB  beide antennekabel aansluitingen gebruikt moesten worden. Dit i.t.t. wat leverancier van de Duo mij zei, maakt niet uit welke je aansluit. Wat is hier weer waar?

Leverancier wil wel komen afstellen maar geen antwoorden geven op mijn vragen. Erg ingewikkeld kan dit toch niet worden of toch?

 

Duo lnb zat in zwarte doos met rode vakken.

tekst Black Mono

Twin Monoblock 23mm LNB

4.3 for 60 cm dish

HDTV DVB S2 Complant

 

Bovenzijde doos staat Inverto .TV

 

Op zijkanten staan de voor en achterzijde van de LNB afgebeeld  en made in China.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is te triest voor woorden dat die mevrouw van CanalDigitaal beweert dat beide aansluitingen gebruikt moeten worden. Wat weet zon trut die een spoedcursus van een paar uur heeft gehad daar nu vanaf. Het slaat helemaal nergens op.


Dit is het Inverto Twin Monoblock 4,3 graden voor 60cm schotels:

http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=99&cat=36


Heb je die?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toneburst valt niet onder het DiSEqC protocol hoewel het in de wandelgangen mini-DiSEqC wordt genoemd.

De ontvanger en de LNB zijn dus niet compatible.

Dit is dezelfde LNB die CDNL heeft weggeven samen met de HD ontvanger aan mensen met een verouderde SD ontvanginstallatie.

 

Uit de folder in de verpakking van de LNB van CDNL:

.....Uw ontvanger dient het DiSEqC 1.0, 1.1 of 1.2 protocol ondersteuning te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heb nu weer tv via de mono lnb.

 

De omschreven inverto LNB is de door mij gekochte.

 

Ik ga nu eerst kijken naar een nieuwe HD receiver en ga het daarna opnieuw proberen. 

Mijn duo leverancier, een canaal digitaal dealer gaf aan dat de oplossing gezocht moet worden in het eerst uitrichten met een mono lnb op de 23 sateliet. Hoe dit werkt is me nog een raadsel. Komt het signaal dan terug indien je de juiste stand gevonden hebt??????

 

Bedankt voor de reacties 

 

Groet,

Nardo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toneburst valt niet onder het DiSEqC protocol hoewel het in de wandelgangen mini-DiSEqC wordt genoemd.

De ontvanger en de LNB zijn dus niet compatible.

Dit is dezelfde LNB die CDNL heeft weggeven samen met de HD ontvanger aan mensen met een verouderde SD ontvanginstallatie.

 

Uit de folder in de verpakking van de LNB van CDNL:

.....Uw ontvanger dient het DiSEqC 1.0, 1.1 of 1.2 protocol ondersteuning te hebben.

 

De diseqc-protokollen MOETEN aan het eind van de stuursignalen altijd een Tone-burst uitzenden, en een diseqc-ontvangstapparaat MOET als er geen officieel diseqc-signaal wordt ontvangen overschakelen op Tone-burst. Dat is geregeld in de voorwaarden, om het diseqc-logo te mogen dragen.

Met andere woorden: het diseqc-protokol is downwards compatible met Tone-burst.

 

Er kan daarbij natuurlijk iets mis gaan, maar het verhaal van de bovengenoemde problemen lijkt mij daarom niet direct een compatibiliteits-probleem. Zeker niet, als het eerder wel goed gefunctioneerd heeft.

 

Heb je al geprobeerd, om eens een andere ontvanger te installeren (lenen van kennissen of zo), en zo te testen of de duo-LNB van jouw installatie het nou wel of niet goed doet?

Een nieuwe ontvanger kopen, kan later altijd nog.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hier een zelfde probleem...

 

Enkele maanden geleden een , Maximum DUO LNB op mijn triax gezet.

Op deze schotel al jaren de 19 goed ontvangen.

Een Sab titan icm een Vonnets gevoed door de usb poort, en altijd beeld gehad als een plaatje.

 

Na het onweer enekel weken geleden, geen beeld.

Lnb misschien aan gort, nieuwe gekocht, geen oplossing

Bomen in de weg, dus schotel omhoog, dacht ik.

 

Na nieuwe duo LNB [ zelfde ] en heel veel proberen toch hier terecht gekomen.

 

Ik heb stralend beeld op de 19. [ afgesteld met een enkele LNB ]

Zet ik de duo erop, de 19 prachtig beeld. [ en geeft ook goed waarden L81 Q 78-83 ]

Ik laat de SAB automatisch zichzelf inregelen.

Ook nog met blindscan geprobeerd, hij vind eigenlijk alles.

Op een paar transponders na.. [ is dit erg? ]

 

Dan komt de 23.... die blijft vervelen.

Als ik op een FTA [ tv gelderland ] zender zet, perfect beeld [ en goede waarden L81 Q 78-80 ]

Ook bijna alle duitsers, goed beeld en goede waarden.

 

Dan komen de NL zenders op de 23 achter de decoder.

En die krijg ik niet goed, en de waarden schommelen ook heel erg.

 

L blijft rondt de 81.

Maar Q schommelt van 0 tot 50...

Wat ik ook doe, geen stabiel beeld....

 

Iemand een idee???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...