Ga naar inhoud


VU+ Solo2 geen geluid na eerste installatie


greekfalcon

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb vandaag mijn eerste linux ontvanger, de VU+ Solo2 binnengekregen. Na wat proberen met het fabrieksimage heb ik VTI 6.0 geïnstalleerd volgens het tutorial van Jürgen (cccam 2.3, CD fastscan en satfinder). De installatie was zo gepiept, uitstekend tutorial.

Ik heb nu prima beeld maar geen geluid, dit was ook zo met het fabrieksimage. De ontvanger is met een HDMI kabel op de TV aangesloten(heb een andere kabel geprobeerd zonder resultaat). De oude Philips DSR7141 geeft geen problemen met dezelfde schotelconfiguratie.

 

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een Scart kabel is er inderdaad wel geluid, hetzij direct op de TV aangesloten, hetzij via mijn harddisk recorder die via component op de TV is aangsloten. Het lijkt mij echter dat het ook via HDMI moet werken. Het volume van de ontvanger moet overigens vrijwel helemaal opengezet worden.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nu soms wel geluid via HDMI, dit is echter heel blikkerig en hol. Het geluid is weer weg als de ontvanger met de netschakelaar aan en uitgezet wordt. Het komt dan na enige tijd spontaan terug, ook komt het soms terug als eerst even via de harddisk recorder gekeken wordt. Deze is middels een scartkabel met de sattellietontvanger verbonden. De audio uitgang van de harddisk recorder is via RCA kabeltjes met de TV verbonden, voor het beeld van de harddisk recorder wordt de componentuitgang daarvan gebruikt.

Dolby digital downmix staat aan.

aangepast door greekfalcon

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update uitgevoerd, maakt geen verschil. Ik heb ontdekt dat er geen geluid is na aan en uitzetten met de netschakelaar en dat er daarna wel geluid is als de ontvanger via de afstandbediening wordt aan en uitgezet. Het geluid is echter teleurstellend wat betreft kwaliteit, dit in vergelijking met de Philips DSR 7141, deze geeft een zeer goed geluid op mijn Philips 32PFL9604 TV.

Dolby digital downmix staat aan, ik zie geen dts of ac3 downmix. Volume staat vol open.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 jaar computerervaring is kennelijk niet genoeg. Ik heb nu een shutdown via het menu gedaan en het geluid lijkt wat beter, hoef het in ieder geval niet meer zo hard te zetten, dit wordt naar ik nu zie veroorzaakt door dolby digital downmix uit te zetten. Wat blijft echter is dat het geluid na power up uit deep standby via de afstandsbediening afwezig is, er is een extra aan en uit nodig via de afstandsbediening. Goed overigens om mij terecht te wijzen wat betreft de stroomknop, dat stel ik op prijs.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je HDMI CEC ingesteld en staat HDMI-EDID aan?

ciao

 

ah die Philips 32PFL9604 TV heeft mijn broer ook met solo2 en die had dat in het begin ook met het geluid

wat hadden we ook weer gedaan?

wacht even het was simpel

 

heb je de HDMI ingang aan de zijkant of achterop (welke poort)?

aangepast door Tonskidutch

One Bourbon One Scotch One Beer

George Thorogood & The Destroyers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet nu niet of dit het geval is bij vti, maar in openpli moet je bij av instellingen wel

degelijk hdmi selecteren.

 

grtz philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDMI EDID uitgezet, VU+ en TV geherstart, geen verschil, geluid staat uit na herstart VU+.

Bij een eerdere poging het probleem op te lossen was er een groot verschil in volume tussen dolby downmix uit (geluid direct al goed hoorbaar vanaf stand 5) en dolby downmix aan (geluid moet vrijwel op 100). Dit verschil was opeens verdween (het geluid had enige tijd uigestaan, stand 0) en daarna maakte dolby downmix aan of uit niet meer uit. Het geluid moet weer vrijwel op 100.

HDMI kabel in poort 1 zit goed vast.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Probeer het eens met alleen de receiver aan de TV en zonder andere kabels zoals scart, RCA etc.

Het volume van je receiver moet je gewoon op 100% zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...