Ga naar inhoud


visiosat uitrichten, drama!


badkarma777

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik sta op t punt om mn schotel in de kliko te smijten,en een schotel met motor te kopen, maar wil nog 1 poging wagen... Ik ben namelijk al 100 keer t dak opgeklommen om mn schotel uit te richten, en dat lukt me voor geen meter.

 

Ik heb een visio bisat g4 quadro , met twee dual inverto lnb's , en twee alps , alles op een Alien 2 aangesloten. ik heb een satfinder , en krijg max 75% Q op iedere satteliet, en dat is op zich oke, maar hoger gaat ie helaas niet. Alleen ik krijg OF Astra 1 en hotbird goed door, OF Astra 2 en Astra 3, waarvan Astra 3 (voor mij de belangrijkste) het slechtst doorkomt. ik moet de schotel echt een paar centimeter naar links of rechts draaien voor ontvangst op de twee linker of twee rechter lnb's. (resp. astra 1/hotbird of astra 2  en 3)

Op Spark geeft ie trouwens soms wel 74/75% Q op astra 3 aan , maar heb dan geen beeld, is ook al zo vreemd.

 

Ik denk dat de lnb's niet op de juiste hoogte staan, of dat die beugel misschien is verbogen,ik heb echt geen idee.

Weet iemand raadt?

 

groet, Niels 

 

 

Ook lees ik wel eens wat over de 'skew' , maar bij dit type schotel kun je die koppen toch helemaal niet draaien? Omdat ze te dicht op elkaar zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste mensen,

 

Ik sta op t punt om mn schotel in de kliko te smijten,en een schotel met motor te kopen, maar wil nog 1 poging wagen... Ik ben namelijk al 100 keer t dak opgeklommen om mn schotel uit te richten, en dat lukt me voor geen meter.

 

Ik heb een visio bisat g4 quadro , met twee dual inverto lnb's , en twee alps , alles op een Alien 2 aangesloten. ik heb een satfinder , en krijg max 75% Q op iedere satteliet, en dat is op zich oke, maar hoger gaat ie helaas niet. Alleen ik krijg OF Astra 1 en hotbird goed door, OF Astra 2 en Astra 3, waarvan Astra 3 (voor mij de belangrijkste) het slechtst doorkomt. ik moet de schotel echt een paar centimeter naar links of rechts draaien voor ontvangst op de twee linker of twee rechter lnb's. (resp. astra 1/hotbird of astra 2  en 3)

Op Spark geeft ie trouwens soms wel 74/75% Q op astra 3 aan , maar heb dan geen beeld, is ook al zo vreemd.

 

Ik denk dat de lnb's niet op de juiste hoogte staan, of dat die beugel misschien is verbogen,ik heb echt geen idee.

Weet iemand raadt?

 

groet, Niels 

 

 

Ook lees ik wel eens wat over de 'skew' , maar bij dit type schotel kun je die koppen toch helemaal niet draaien? Omdat ze te dicht op elkaar zitten. 

kan je er een foto bijvoegen ?

en zit je wel op de juiste satelieten?

heb je beeld ergens ?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem hier effe een kijkje en alles komt wel goed

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/325174-van-visiosat-g3a-naar-g3d/

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

1)en krijg max 75% Q op iedere satteliet, en dat is op zich oke, maar hoger gaat ie helaas niet.

 

2)Alleen ik krijg OF Astra 1 en hotbird goed door, OF Astra 2 en Astra 3, waarvan Astra 3 (voor mij de belangrijkste) het slechtst doorkomt. ik moet de schotel echt een paar centimeter naar links of rechts draaien voor ontvangst op de twee linker of twee rechter lnb's. (resp. astra 1/hotbird of astra 2  en 3)

(...)

3)Op Spark geeft ie trouwens soms wel 74/75% Q op astra 3 aan , maar heb dan geen beeld, is ook al zo vreemd.

(...)

4)Weet iemand raadt?

 

groet, Niels 

1) Voor een Visio-bisat klopt dit wel zo'n beetje. Zo groot is de schotel niet.

 

2) Als je de schotel een paar centimeter moet verdraaien om de andere 2 te krijgen, betekent dat m.i. dat je steeds zit uit te richten met de 2 lnb's die aan de oostelijke kant zitten (Hotbird en Astra 1).

Als je de schotel vervolgens een paar centimeter (is veel!)  naar het westen draait, draai je naar Astra 3 en Astra 2. Hotbird en Astra 1 heb je dan weggedraaid.. 

 

3) wel signaal en geen beeld betekent dat je lnb op de verkeerde sat gericht staat.

 

4a)richt de schotel uit met een kabel rechtstreeks tussen de Astra 3 lnb (dus de 3e lnb vanuit het oosten gezien). Lees de zenders in, zodat je   

  zeker weet dat je de juiste sat hebt. Zet de schotel vast.

  b)sluit daarna de diseqc-schakelaar weer aan met alle 4 lnb's. Zoek per lnb de juiste sat en lees een paar FTA-transponders in om te checken of 

  je in principe de schotel goed hebt staan. Check ook de diiseqc-instellingen in de ontvanger. Spark vindt trouwens automatisch de lnb's in het

  frequentie-installeermenu.

  c)zet de schotel goed vast als je alle 4 sats hebt.

  d)ga nu wat fine tunen met een beetje op en neer schuiven van de houders..

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien je schotel eens op 29° 30° 31° zetten 

of draai je lnb een enkele graden op astra2

proberen

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard, Als je je schotel wilt ijken met A1,A2.A3 & HB dan is de A1 toch de sat waar je op moet uitrichten en dan de andere lnb's erbij zetten?

Als je het stapsgewijs doet, heb je inderdaad  kans op sneller succes. Maar het blijft een precisiewerkje, omdat de houders zo dicht tegen elkaar aan zitten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

VisioBIsatG4A.jpg

 

ik heb aan de hand van dit plaatje de koppen goed gezet, en nu doet astra 2 t wel, maar alleen astra 3 nog niet. verticaal verschuiven, haal ik max. 60% q , maar geen beeld.

bij de overige satelieten haal ik 70-75% +

Welke transponderfrequentie gebruik je om Astra 3 te vinden?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt geen idee wat dat is. Hoe vind ik dat?

De mogelijkheid bestaat dat je Astra 3 zit te zoeken op een lege frequentie.

Zet Spark eens op een bestaande tv-zender op Astra 3  (bv. tv Noord).

Of zet hem op frequentie 11.914 / Horizontaal /27500 / 3/ 4. Die moet volledig uitslaan als de derde lnb in je foto op Astra 3 is gericht.

 

Maar ik heb nog steeds geen antwoord op je vraag, of je frequentie-installatiemenu Astra 3 ook vindt. Volgens mij moet je de blauwe knop indrukken om rechts onder aan de frequentielijst automatische diseqc te activeren. Dan zie je ook wat de stand van zaken buiten is.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal voor de Astra 1 een Alps lnb nemen. En voor de Astra 3 de Inverto lnb. Het signaal van de Astra 1 is sterker dan van de Astra 3.

Dan gaat het zeker niet lukken, want de kop van de Inverto is zo breed dat de lnb niet op Astra 3 kan worden gericht met de houder tegen de houder van Astra 1 aan . Je zult Astra 3 dan mogelijk nog zwakker ontvangen dan met twee Alpsen.

 

Ik heb ook een visio-bisat schotel gehad. Het instellen van 4 Alps lnb's met 75% signaal per sat moet gewoon kunnen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...