Ga naar inhoud


visiosat uitrichten, drama!


badkarma777

Aanbevolen berichten


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

oke, ik zal eens professionele koppelstukken halen en dan die spaun diseq er tussen zetten. 

Als t dan nog bagger is, ga ik een andere coax kabel trekken.

De juiste stappen en in de juiste volgorde! Coaxkwaliteit heeft ook redelijk invloed. Hoe langer de verbinding, hoe meer verlies. 

 

Eerlijk gezegd ben ik best wel benieuwd wat elke stap oplevert, te beginnen bij die koppelstukken.

Ga je ons even op de hoogte houden?

 

Succes!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De juiste stappen en in de juiste volgorde! Coaxkwaliteit heeft ook redelijk invloed. Hoe langer de verbinding, hoe meer verlies. 

 

Eerlijk gezegd ben ik best wel benieuwd wat elke stap oplevert, te beginnen bij die koppelstukken.

Ga je ons even op de hoogte houden?

 

Succes!

Ga ik doen. De coax kabel is op t oude stuk na A kwaliteit en bovendien maar een met of 7 lang. ik ga hirschmann koppelstukken bestellen (van die gouden) en de spaun switsch er tussen zetten, en eventueel nog eens kabel uit 1 stuk er tussen zetten als t allemaal niets uithaald. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

nog even een update-tje :

 

Ik heb nu inmiddels tussen de 80% - 85%  signaal sterkte, een stijging van 10%.

 

Mijn opstelling : Een visiosat Bisat, 4 lnb's , een Amiko alien 2 receiver, en een coax kabel van een meter of 10, waarvan de helft zeker 12 jaar oud is (maar niet vervangen uit praktisch oogpunt) ik heb t oude stuk kabel verbonden (verlengd) met twee nieuwe stukken kabels -en koppelingstukken ( B-MErk uit china) en dan vulcaniserende tape eromheen.

Nu bleek dat de coax kabel op 1 van die koppelingen los zat, dus slechte verbinding maakte , nu pas ontdekt, maar na herstel dus een enorme signal boost.

 

Dus goed signaal met een oud stuk coax kabel en b merk connectoren is dus wel mogelijk. Al is de rest van de kabel en de f connectoren wel , a kwaliteit. dit is goed genoeg voor mij, dus ga er voorlopig niet meer aan knoeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..... 

 

1), te beginnen bij die koppelstukken.

 

 

nog even een update-tje :

 

Ik heb nu inmiddels tussen de 80% - 85%  signaal sterkte, een stijging van 10%.

(...)

1)Nu bleek dat de coax kabel op 1 van die koppelingen los zat, dus slechte verbinding maakte ,

 

2)Dus goed signaal met een oud stuk coax kabel en b merk connectoren is dus wel mogelijk.

3)Al is de rest van de kabel en de f connectoren wel , a kwaliteit. dit is goed genoeg voor mij, dus ga er voorlopig niet meer aan knoeien.

1) Verbaast me dus niks. Connectoren en koppelstukken zijn zwakke plekken die bovendien extra dB kosten. Bij ontvangstproblemen altijd direct checken. 

2) Natuurlijk, maar je moet dit stuk coax wel in de gaten houden. De tegenwoordige A-coax voldoet aan andere/strengere kwaliteitseisen m.b.t. bijv. isolatie en weerstand.

3) Ik snap dat je het nu even laat rusten, maar bij een volgend probleem direct naar die oude coax kijken. ;)

 

Mooi dat je er zo flink op vooruitgegaan bent!

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik nog zou willen is een lijst met alle zenders per categorie; Dus alle sport kanalen, film kanalen , muziek , etc. Dit omdat je niet van alle kanalen (door bv afkortingen) op kan maken wat voor soort zender t is. heeft iemand een link naar een website.

 

Ook vraag ik me af of skew/polarisatie veel uithaalt. Ik lees op dishpointer b.v. dat de astra 3 een draai van 7 graden naar links moet hebben, alleen is dit mogelijk met de krappe opstelling van een visiosat? En zo ja , hoe weet ik hoeveel graden ik heb gedraaid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik nog zou willen is een lijst met alle zenders per categorie; Dus alle sport kanalen, film kanalen , muziek , etc. Dit omdat je niet van alle kanalen (door bv afkortingen) op kan maken wat voor soort zender t is. heeft iemand een link naar een website.

 

Ook vraag ik me af of skew/polarisatie veel uithaalt. Ik lees op dishpointer b.v. dat de astra 3 een draai van 7 graden naar links moet hebben, alleen is dit mogelijk met de krappe opstelling van een visiosat? En zo ja , hoe weet ik hoeveel graden ik heb gedraaid?

http://www.sat4all.com/forums/topic/334780-enigma2-settings-130e192e235e282e-22082013/

Dit is een top zenderlijst per categorie ingedeeld,ik neem aan dat je er een enigma2 image op heb staan op je amiko ?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1)Het enige wat ik nog zou willen is een lijst met alle zenders per categorie; Dus alle sport kanalen, film kanalen , muziek , etc. Dit omdat je niet van alle kanalen (door bv afkortingen) op kan maken wat voor soort zender t is. heeft iemand een link naar een website.

 

2)Ook vraag ik me af of skew/polarisatie veel uithaalt. Ik lees op dishpointer b.v. dat de astra 3 een draai van 7 graden naar links moet hebben, alleen is dit mogelijk met de krappe opstelling van een visiosat? En zo ja , hoe weet ik hoeveel graden ik heb gedraaid?

1) Als je Spark gebruikt, is dit gemakkelijk te doen. Maar ik krijg de indruk dat je op Enigma bent overgestapt?

2)Het kan een klein beetje uitmaken, maar ik weet uit ervaring dat de Visiosat weinig ruimte biedt. Misschien geeft skew wat extra aan de Hotbird en Astra 2 lnb's aan de buitenkanten oost en west, omdat je daar wel een beetje speelruimte hebt. Deze 2 lnb's moeten ook goed naar het centrale gedeelte van de schotel "kijken", dat levert meer op. Naar voren, achteren schuiven kan ook iets opleveren. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog steeds Spark, ik heb nog steeds geen goede enigma image kunnen vinden.

Misschien weet je waar ik t kan vinden?

Bij Spark heb ik trouwens regelmatig dat ik mn plugins opnieuw moet opstarten, ccam214 of zoiets. heb ik ooit als plug in pakket gedownload, maar misschien is er een update te vinden?

 

Wat ik bedoelde met een "zenderlijst" is in de zin van een website (of .doc bestand)  waar gewoon alle beschikbare sport, film, muziek, entertainment kanalen, staan opgesomd zodat ik ze allemaal onder elkaar in het geheugen kan zetten. dus geen algemeen zenderoverzicht, maar echt per categorie en dan uit heel europa. ik heb nu iets van 20 sportkanalen, maar volgens mij zijn er veel meer.

 

ik zal eens met de skew gaan rommelen, astra 1 is op t moment t zwaktst, kan nog iets beter. kwist niet dat lnb's naar voren-achteren schuiven ook nut had.

aangepast door badkarma777
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste badkarma777, zenderlijsten kun je in Spark gemakkelijk zelf aanmaken door bij het opstarten van het menu het icoontje links boven binnen te gaan en daarna favorieten in te stellen.

Je kunt vervolgens FAV1, FAV2, etc. herbenoemen en aanvinken welke je er in wilt hebben. Er zitten in Spark wel 20 FAV's.

Als je dat elke dag een kwartietje doet, heb jij eind van de week van alles precies zo als jij dat wilt. En je kunt het vervolgens ook zo opslaan in de backup.

 

Als je kant-en-klare lijsten wilt, kun je die vinden in de map rechts boven waar ook de updates zitten, onder "database" . Maar die zijn vaak verouderd.

Misschien dat op dit forum bij Amiko iemand nog iets heeft gemaakt wat jij kunt gebruiken.

 

Bij plug-ins in het menu zitten knoppen waarmee de plug-in AAN en UIT kan worden gezet (groen en rood). 

Eenmaal aan blijft aan. Je probleem komt me niet bekend voor.  

Oscam draait dacht ik beter op de Amiko. Die moet je zelf even met een usb stick in de plug-in lijst zetten. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...