Emekli Geplaatst: 5 augustus 2013 Geplaatst: 5 augustus 2013 (aangepast) "De publieke omroep moet fors bezuinigen door inkrimping van het budget. Dat gaat de kijker volgend jaar al merken, maar de jaren daarna nog meer. " Lees verder: http://www.mediajournaal.nl/2013/08/05/verschraling-publieke-omroep-in-2015-en-2016.html?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=verschraling-publieke-omroep-in-2015-en-2016 Met dank aan..., vul zelf maar in. In de titel is een foutje geslopen, er moet einde staan. 5 augustus 2013 aangepast door Emekli Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 augustus 2013 Moderator Geplaatst: 5 augustus 2013 Titel aangepast. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
sattools Geplaatst: 5 augustus 2013 Geplaatst: 5 augustus 2013 En dan hebben we het nog niet gehad over de regionale omroepen, daar zijn de klappen onvoorstelbaar groot. Zij dreigen hun bestaansrecht volledig te verliezen als het aan Den Haag ligt. Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam. Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.
pukje Geplaatst: 5 augustus 2013 Geplaatst: 5 augustus 2013 Natuurlijk niet het einde van NPO Ze moeten bezuinigen (wie niet) dus onkosten worden gedrukt ,dit kan zijn personeel kosten operationele kosten (de zenders in de lucht houden) eigen programma's. Ik voorspel NED3 gaat weg of wordt herhaal zender van NED1 en NED2 De regionalen krijgen 1 a 2 uur zendtijd voor alleen nieuws/weer/regio actualiteiten. 40% personeel kan dan weg. Wat blijft over een kwalitatief beter NPO (minder maar beter) De bestuurders van de npo zien dat natuurlijk anders die willen op hun stoel blijven met het bijbehorende loon.
Emekli Geplaatst: 5 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2013 Pukje, Dat geloof je toch zelf niet, zoals het er nu voor staat, krijgt de NPO straks nog maar €500.000,--. Dit lijkt veel, ik wou dat ik ze had, maar daar doe je niet veel mee. Dan komt er nog wat STER geld bij, ook weinig, want de TV en radio zendt het uit en een groot deel gaat naar de geschreven pers. Kijk maar eens naar Vlaanderen met 3 netten, alleen "één" heeft een normale programmering, willen we ook die kant op??, nee dus. Een beetje land, doet er geld bij, we kunnen niet op tegen landen als Duitsland en Groot Brittanië, Die halen veel geld binnen met series en docu´s, van hoge kwaliteit, die over de hele wereld verkocht worden. Wat heeft NL te bieden?, weinig of niks, daar is het land te klein voor. Zag gister nog Inspector Huss op Eins Festival. Goede krimi, maar wel samen gemaakt door Zweden, Noorwegen, Duitsland met financiele steun van de EU. Dit staat zo in de aftiteling. Hoe dat ze dat geld in Brussel lospeuteren, geen idee, maar het zou goed zijn als de NPO, daar ook eens aan die boom mocht plukken. Verder vind ik dat NPO 3 niet mag verdwijnen, moet blijven voor de jongeren en de thema kanalen zouden gratis in de boeketten van CD moeten zitten. Of je er bij de kabelboeren voor moet betalen, weet ik niet, maar ook deze zenders zijn al betaald door de belastingbetaler. De NPO zou, als NL terug van vakantie is, eens een week op zwart moeten gaan, kijken hoe het volk dan reageert. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
-Dennis- Geplaatst: 5 augustus 2013 Geplaatst: 5 augustus 2013 Ik denk dat '' het volk'' gewoon zal zappen naar een andere zender, die dan wel te bekijken is. De keuze is namelijk extra gaan betalen (en dat wil '' het volk'' al helemaal niet, gezien alle commentaren op bv dit forum als een abonnement 1 euro/mnd duurder wordt), of de gevolgen van bezuinigingen accepteren. Maar, ik denk net zoals Pukje dat de NPO niet verdwijnt, maar wel zal moeten inkrimpen. Als de centjes op zijn, is er geen andere keuze.
Eduard07 Geplaatst: 5 augustus 2013 Geplaatst: 5 augustus 2013 ... 1)Een beetje land, doet er geld bij, we kunnen niet op tegen landen als Duitsland en Groot Brittanië, Die halen veel geld binnen met series en docu´s, van hoge kwaliteit, die over de hele wereld verkocht worden. Wat heeft NL te bieden?, weinig of niks, daar is het land te klein voor. 2)Zag gister nog Inspector Huss op Eins Festival. Goede krimi, maar wel samen gemaakt door Zweden, Noorwegen, Duitsland met financiele steun van de EU. Dit staat zo in de aftiteling. Hoe dat ze dat geld in Brussel lospeuteren, geen idee, maar het zou goed zijn als de NPO, daar ook eens aan die boom mocht plukken. 3)Verder vind ik dat NPO 3 niet mag verdwijnen, moet blijven voor de jongeren en de thema kanalen zouden gratis in de boeketten van CD moeten zitten. Of je er bij de kabelboeren voor moet betalen, weet ik niet, maar ook deze zenders zijn al betaald door de belastingbetaler. 4)De NPO zou, als NL terug van vakantie is, eens een week op zwart moeten gaan, kijken hoe het volk dan reageert. 1) Nederland verkoopt wel aan in het buitenland, op bescheiden schaal. Misschien nog wel meer dan Spanje, Italie, of Luxemburg.. 2) Nederland vraagt en krijgt net zo goed Europese culturele subsidies voor theater, film en kunst. 3) Bij Ziggo zitten de meeste themakanalen in het pluspakket. Volgens mij bij UPC ook. 4) Tja, wat moet je nou met zo'n opmerking...Buitenlandse PO haalt net zo goed de broekriem aan. PO is geen andere planeet. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Amager95 Geplaatst: 5 augustus 2013 Geplaatst: 5 augustus 2013 En dan hebben we het nog niet gehad over de regionale omroepen, daar zijn de klappen onvoorstelbaar groot. Zij dreigen hun bestaansrecht volledig te verliezen als het aan Den Haag ligt. en vergeet de lokale omroepen niet te vermelden zie bericht Broadcast Magazin "Bijna een derde van de lokale omroepen kent financiële problemen...aldus Commissariaat van de Media" http://broadcastmagazine.nl/veel-lokale-omroepen-in-moeilijkheden/
Amager95 Geplaatst: 5 augustus 2013 Geplaatst: 5 augustus 2013 1) Nederland verkoopt wel aan in het buitenland, op bescheiden schaal. Misschien nog wel meer dan Spanje, Italie, of Luxemburg.. 2) Nederland vraagt en krijgt net zo goed Europese culturele subsidies voor theater, film en kunst. 3) Bij Ziggo zitten de meeste themakanalen in het pluspakket. Volgens mij bij UPC ook. 4) Tja, wat moet je nou met zo'n opmerking...Buitenlandse PO haalt net zo goed de broekriem aan. PO is geen andere planeet. Eduard, als jou jouw deze mening niet bevalt, wilt nog niet zeggen dat deze visie of mening fout is. Dat jij er niet mee eens bent, dan mag. Maar zeg niet dat een andere niet deze mening mag hebben. Iedereen mag en heeft het recht op zijn of haar mening. 1
mietde Geplaatst: 5 augustus 2013 Geplaatst: 5 augustus 2013 Tis gewoon een politieke keuze, ze hoeven d'r helemaal niet (zo zwaar) op te bezuinigen. Maar ons tegenvallende kabinet doet dat dus wel en wie dat een beetj in de gaten houd weet ook aan welke partij we dit vooral te danken hebben. You cannot ignore that member
mietde Geplaatst: 5 augustus 2013 Geplaatst: 5 augustus 2013 (aangepast) De keuze is namelijk extra gaan betalen (en dat wil '' het volk'' al helemaal niet, gezien alle commentaren op bv dit forum als een abonnement 1 euro/mnd duurder wordt), of de gevolgen van bezuinigingen accepteren. Maar, ik denk net zoals Pukje dat de NPO niet verdwijnt, maar wel zal moeten inkrimpen. Als de centjes op zijn, is er geen andere keuze. Da's een drogreden, de centjes zijn helemaal niet op ook al word er al jaren teveel uitgegeven. De kwestie is waar de centjes naartoe gaan en die belanden wat mij betreft maar al te vaak op plaatsen die heel wat minder tot het algemene nut zijn zijn dan bij de NPO het geval geweest zou zijn. Maar als je een dikke zero emissionauto van de zaak rijd waarop je geen bijtelling hebt zul je denk ik liever op de NPO bezuinigen om maar wat te roepen. 5 augustus 2013 aangepast door mietde You cannot ignore that member
Amager95 Geplaatst: 5 augustus 2013 Geplaatst: 5 augustus 2013 Ach en Nederland krijgt toch een bijzondere primeur binnen Europa. Straks een totaal uitgeklede en niet meer functionerende publieke omroep. De programmering is op dit ogenblik al zo slecht. Alleen herhalingen van het Journaal op Nederland 1. Honderd keer per week het Spetterslot en Spangas op Nederland 3. Avond in avond uit herhalingen. Met grote uitzondering "De slimste mens" met Philip Frederiks en Maarten van Rossum. Maar oh wat is het slecht. Daar wil je nog verder op bezuinigen? Hoe dan? Ik zou het niet weten. Teletekst van de NOS stelt niets meer voor. Ooit zo vooruitstrevend. Uitgebreid van nieuws en achtergronden. Berichten over kranten, weekbladen, noem maar op. Nu berichten die zo tot het minimale zijn samengevat, dat het niet eens meer de moeite waar is om de betreffende pagina op te zoeken. Ook berichten van nieuwszaken ontbreken. Die wel bij RTL of Das Erste te zien zijn. NB ze laten zelfs het "/" teken weg bij de subpagina's. Ooit was het gewoonte dat de schrijfwijze op de teletekstpagina's zoveel mogelijk op dezelfde wijze schreven, voor mensen met woordblindheid of vormen ervan. Dat zeiden ze zelf op de informatiepagina's van NOS teletekst. Dat het de leesbaarheid voor deze groep mensen bevordert. Nu staat boven in 226/1 en verder op 226 1. Een absolute waanzin. Maar goed per dag kan je toch wel zeker 2€ besparen aan arbeidsloon... Ja dan kijk ik naar de teletekst van Das Erste, Videotext daar geheten. Daar hebben ze wel uitgebreide nieuwsvoorziening. Berichten uit media, gezondheid enz. Ooit had Nederland dat ook allemaal. Het is allemaal kapot gemaakt door de systematische bezuinigingen op de omroep in de afgelopen jaren. En de genadeslag komt de volgende jaren. Maar ja, dan kan je het volk wel dom houden als ze van niets meer weten wat er rondom in de wereld gebeurt. Verder: RTL is Luxemburgs FOX heeft interesse voor de SBS groep (geruchten op het internet en media) Wat is er nog over aan omroep en media in Nederland? Wie controleert de staat en organisaties nog? Oh ja: de omroep is ooit wereldwijd ontstaan in Hilversum. Maar of je daar nu nog trots op moet zijn. geen land in Europa volgt Nederland. Niet alleen Duitsland en de UK hebben meerdere omroepen. Ook Zweden, Noorwegen en Denemarken. Mocht je soms blindstaren dat het alleen maar op de eerste twee landen zo'n publieke omroep aanwezig is voor het land.
Amager95 Geplaatst: 5 augustus 2013 Geplaatst: 5 augustus 2013 Tis gewoon een politieke keuze, ze hoeven d'r helemaal niet (zo zwaar) op te bezuinigen. Maar ons tegenvallende kabinet doet dat dus wel en wie dat een beetj in de gaten houd weet ook aan welke partij we dit vooral te danken hebben. Met D66 terug in het kabinet hoef je niet veel anders te verwachten. Nee dit is geen politieke statement. Medy van der Laan staatssecretaris voor D66 in een kabinet van Balkende was er druk mee bezig om de omroep de kop in te drukken. Met het opheffen van de NPS was zij al druk bezig. En toen viel het kabinet en deze mevrouw had een andere baan in meer of mindere mate nota bene bij de publieke omroep, maar dan anders.
Emekli Geplaatst: 5 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2013 Of de teletekst nu echt zo slecht is, dat geloof ik niet. "Ja dan kijk ik naar de teletekst van Das Erste, Videotext daargeheten. Daar hebben ze wel uitgebreide nieuwsvoorziening. Berichten uitmedia, gezondheid enz. Ooit had Nederland dat ook allemaal". Ik vind bijv. de boel wel heel overzichtelijk, eerst al het binnenlandse nieuws en dan van het buitenland. Dit vind ik bij ARD/ZDF toch echt minder. Bovendien is teletekst, heden ten dage ouderwets, BBC heeft het al afgeschaft. Alles is toch te vinden op internet. Dus is het nu een aanvulling op internet. Ooit al eens gekeken op TT van de VRT, nieuws soms dagen oud, en op 101 staat dan blablabla 172. Ga je daar kijken, bestaat de pagina niet eens en dat komt bij hun heel veel voor, ook al meegemaakt, dat hetzelfde bericht op 3 verschillende pagina´s staat. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Eduard07 Geplaatst: 5 augustus 2013 Geplaatst: 5 augustus 2013 Eduard, als jou jouw deze mening niet bevalt, wilt nog niet zeggen dat deze visie of mening fout is. Dat jij er niet mee eens bent, dan mag. Maar zeg niet dat een andere niet deze mening mag hebben. Iedereen mag en heeft het recht op zijn of haar mening. Die opmerkingen begrijp ik niet. Waar zeg ik hierboven dat Emekli geen eigen mening mag hebben? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen