Ga naar inhoud


Het bijna einde van de NPO.


Emekli

Aanbevolen berichten

Wat mij betreft mogen ze liever vandaag dan morgen de stekker uit die bagger trekken.

Het stoort me ook bijzonder dat ik daar verplicht aan moet meebetalen. Laten ze de

betaling maar eens op vrijwillige basis doen, kijken wat de liefhebbers en bewonderaars

van deze cultuurbrengers er voor over hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is dom gezwam, mensen die zo redeneren zouden via een zware codering, verstoken moeten blijven van de NPO.

 

Waar doen ze aan onderzoeks journalistiek, wie zendt er docu´s uit, etc.?.

Niet iedereen zit te wachten op bagger als Boulevard, Linda de Mol en oh oh Cherso.

 

Noem mij eens één goed programma van de commerciëlen.

 

En welk land biedt zijn Publieke Omroep gratis aan, géén een.

 

Je zult dan ook wel de pulp Telegraaf, Privé en Story lezen.

 

Mag allemaal, maar de meesten denken er gelukkig toch nog anders over.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pukje,

 

Dat geloof je toch zelf niet, zoals het er nu voor staat, krijgt de NPO straks nog maar €500.000,--.

natuurlijk meen ik dat anders zou ik het niet schrijven.

 

Ook al hebben ze maar 300.000.-/jaar kunnen ze npo programma's aanbieden.

 

Griekenland heeft het voorbeeld gegeven.

 

De oude omroep hebben ze helemaal plat gegooid (alles weg)

 

nu heeft de regering bij een commerciele tv zender capaciteit gehuurd om

de nationale zender weer in de lucht te hebben (en dat werkt dus).

 

Zo een content provider zou ik nederland rtl of cds kunnen zijn ,het maakt mij

niets uit wie het signaal in de lucht zet.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dom gezwam, mensen die zo redeneren zouden via een zware codering, verstoken moeten blijven van de NPO.

 

Dat is een prima idee, geef mij ook zo'n zware codering maar dan wil ik er ook niet meer aan meebetalen.

aangepast door -Dennis-
Link naar reactie
Delen op andere sites

Domheid is niet uit te roeien, met de bezuinigingen van nu op onderwijs, wordt óók dat nog erger.

 

Veel plezier vanavond met RTL 4, ook niet gratis, want dat wordt via reclame aan jullie doorberekend en kost meer dan wat je aan de NPO betaalt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we vooral smaak als maatstaaf nemen....

 

Ik woonde op een park met 74 appartementen. Daar was een groot zwembad. Dat zwembad gebruikte ik bijzonder zelden. En toch moest ik eraan meebetalen. De lift gebruikte ik meermaals per dag. Daar betaalde de mensen op de 1e verdieping, die de lift nooit gebruikte, ook aan mee.

 

Zo is het leven. NL heeft 50 jaar lang de luxe gehad om belasting geld te besteden aan publieke omroepen en nu dat de broekriem moet worden aangetrokken gaan ze hierop bezuinigen. Prima actie.

 

Van mij persoonlijk mag alles gestopt worden waar geld in wordt gepompt dat geen 1e levensbehoefte status geniet. Kunst, Cultuur, TV, Radio en wat dan ook. Scholing, Gezondheidszorg, Infrastructuur etc. moeten voorgaan. Maar zo eenvoudig is het nu eenmaal niet.

 

Dan kom je bij het probleem aan dat je ik weet niet hoeveel meer werkelozen moet gaan onderhouden middels steun en bijstand en deze vervolgens een behoorlijke deuk, afhankelijk van het aantal, in de economie kunnen veroorzaken door afname van nationale koopkracht.

 

Het is gewoon allemaal een rekensommetje en wees blij dat ze het doen zonder zich te beperken tot smaak en/of behoeften.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet gewoon zo dat er ook bij de niet commerciëlen voldoende geld achter de hand is? 

 

De praktijk is (of was) nl. altijd dat als er iets gemaakt of bedacht werd dit dan vervolgens eerst snel ondergebracht werd in een werkmaatschappij die los staat van de omroep zodat het geld wat er mee verdient wordt niet terug hoefde te vloeien.

Alleen op deze manier  hebben ze decennia telkens de maximale bijdrage van de overheid gekregen.

Nu er wordt gesneden in dit soort praktijken en ze zelf de broek op moeten zien te houden wordt er plots steen en been geklaagd en is het een uithollen van het publieke bestel.

Persoonlijk denk ik dat ze zelf al jaren het bestel hebben uitgehold en nu e.e.a wordt ontmanteld ligt de schuld plots bij een ander.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat is dom gezwam, mensen die zo redeneren zouden via een zware codering, verstoken moeten blijven van de NPO.

Waar doen ze aan onderzoeks journalistiek, wie zendt er docu´s uit, etc.?.

Gelukkig hebben we intellectueel superieure wezens die ons daarop wijzen nietwaar ?

 

Docu's en onderzoeksjournalistiek vind je o.a. op ARD, ZDF, BBC en ITV.

En een jaar eerder dan op de NPO want de NPO koopt vrijwel alleen maar.

 

 

...  via een zware codering, verstoken moeten blijven van de NPO.

 

Graag zelfs,  maar uitsluiten hoeft niet want ik kijk toch niet naar die bagger.

Ik wil er alleen niet aan meebetalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De omroepen maken niets, ze laten produceren door bijvoorbeeld Endemol die er flink rijk van geworden is. Voor Endemol is Nederland een soort proeftuintje voor de rest van de wereld, over smaak valt te twisten, maar omroepen maken zelf niets op de NOS na, maar dat is dan ook letterlijk een staatsomroep.

 

Wat ik mij wel afvraag is waarom bepaalde radio en televisie programma's die niet voor een uitzending naar het buitenland moeten, daar toch elk jaar uithangen, kost zeker ook niets.

 

Waarom heeft het NOB studio's? Juist, dan kunnen ze die achtergrond van het buitenland er op inplanteren en de rest er een beetje bijplaatsen.

 

Waarom moeten de DJ's van 3FM uitzendingen van uit het buitenland maken? Ik weet het werkelijk nog steeds niet, maar dat is geldverspilling.

 

Menig professioneel vrijwilliger zou graag programma's maken, maar waarom worden de werknemers van nu daar nog steeds dik voor betaald? Ik vind de Balkenendenorm in dit geval nog steeds 95% te hoog, vooral voor de prestaties die ze er voor neerzetten, maar vergeet ook het bijsnabbelen even niet, want ook daar wordt flink aan verdiend.

 

En maar gek vinden dat ook de publieke omroepen mee moeten bezuinigen, dat moeten we toch allemaal?

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Van mij persoonlijk mag alles gestopt worden waar geld in wordt gepompt
dat geen 1e levensbehoefte status geniet. Kunst, Cultuur, TV, Radio en
wat dan ook".

 

Kunst en cultuur hoort bij een land, is deel van je beschaving**.

 

Denk de grachtengordels eens weg, de molens in Kinderdijk en noem dit soort plaatsen op, als NL dat niet had, kwamen er geen toeristen.

Cultuur hoort daar ook bij, tegenwoordig komen we daar niet veel verder mee dan de palingsound uit Volendam op muziekgebied,

tenminste als je de TV aanzet. Gelukkig hebben we nog de AVRO, die hebben cultuur hoog in het vaandel.

 

** De beschaving is wel ver weg, zag gister een reportage in Een Vandaag over de kust.

Het leek wel of de gemeente Den Haag een vuilniswagen had geleehd op het strand.

 

----

 


"Dat is dom gezwam, mensen die zo redeneren zouden via een zware codering, verstoken moeten blijven van de NPO.


Waar doen ze aan onderzoeks journalistiek, wie zendt er docu´s uit, etc.?.


Gelukkig hebben we intellectueel superieure wezens++  die ons daarop wijzen nietwaar ?"

 

++ Ik ben helemaal niet superieur, maar als je constant naar de commercielen kijkt, dan raak je echt afgestompt en dom.

     Daarom mag een NPO niet verdwijnen of uitgeknepen worden.

     Gelukkig is het voor mij de laatste tijd erg genieten, met de vele natuurdocu´s op EO en NTR,

     Heb nog nooit zo iets bij de commercielen gezien.

     Morgenavond weer een detective, weer genieten, hebben ze ook niet bij de commercielen.

     En kom nu niet af met zoiets als "Baantjer", kan daar niet aan tippen, slap verhaal en slecht akteren.

 

"Graag zelfs,  maar uitsluiten hoeft niet want ik kijk toch niet naar die bagger",

nee, naar de hoogstaande journalistiek van Linda de Mol zeker?".

 

Wat een armoede in NL, letterljk en figuurlijk!!

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de Nederlandse NPO had altijd al een tweede rangs tv programma al

sinds de NTS tijd met zendtijd van 18:00 tot 22:00 uur en de

andere tijd testbeeld die 's nacht uit gezet werd om stroom te besparen.

 

Wij in de grenstreek hebben altijd al meer naar de duitse TV gekeken omdat

het een beter programma heeft.

 

Vind het zonde van het geld om daar nog geld in te steken.

 

Nederlands nationale/staats zender is helemaal niet meer nodig ,in

deze tijd van europees denken zijn er zenders genoeg uit het buitenland 

die mij bv wel boeien.

 

Dat het meerendeel van de nederlanders op de kabel/iptv deze keuze niet heeft is

jammer zij kunnen ook een schotel kopen 55 jaar geleden hebben wij ook een

exstra antenne neergezet om duitse tv te kijken en een multinorm tv om naar belgië te kijken .

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 Ik ben helemaal niet superieur, maar als je constant naar de commercielen kijkt, dan raak je echt afgestompt en dom.

     Daarom mag een NPO niet verdwijnen of uitgeknepen worden.

 

Iedereen moet zelf weten wat ie doet maar ik kan er niet bij dat iemand die EN

een schotel aan de muur heeft hangen EN zijn talen een beetje beheerst naar

de NPO of Nederlandse commerciëlen kijkt.

 

 

Gelukkig is het voor mij de laatste tijd erg genieten, met de vele natuurdocu´s op EO en NTR,

 

Je bedoelt vast de Planet Earth serie en de rest van die aangekochte BBC (!) documentaires.

Je had een jaar eerder kunnen genieten in echte HD en zonder dat de EO met

het commentaar ligt te klooien omdat ze de evolutie theorie erbuiten willen houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Wat een armoede in NL, letterljk en figuurlijk!!''

Kijk je daarom zo graag naar de NPO ?

 

"De beschaving is wel ver weg, zag gister een reportage in Een Vandaag over de kust.
Het leek wel of de gemeente Den Haag een vuilniswagen had geleehd op het strand''

Zeker van al die toeristen, die naar het armoedige land Nederland komen.

Ik kan me iets herinneren van een grote groep mensen op een plein, in Turkije.

Dat was pas beschaving...

 

 

 

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...