hansputters Geplaatst: 6 augustus 2013 Geplaatst: 6 augustus 2013 (aangepast) In een (schaars) helder moment bedacht ik me ineens dat mijn basisabonnementje bij Canal Digital in feite overbodig is sinds ik in april jl. de ongecodeerde kabelkanalen via een Sundtek USB CT-tuner binnenhaal. Dus Ned 1, 2 en 3 (SD + HD) zijn naast o.a. de RTL-pretzenders zonder tussenkomst van CDS te ontvangen. Zou toch mooi € 11,95 per maand schelen! Alvorens ik de daad bij het woord ga voegen en in de kleine lettertjes duik, leun ik graag tegen jullie kennis aan. Aan welke opzegtermijn ben ik gehouden? (ben al sinds mensenheugenis klant bij CDS....) Hoe zit het met de "vrije"ontvangst van Ned 1, 2 en 3? Kan ik die kosteloos blijven zien via de schotel? (zou ik wel prettig vinden gelet op de extra tuner keuzemogelijkheden) Kortom, wat traden jullie me aan? Bedankt voor eventuele suggesties en tips! 6 augustus 2013 aangepast door hansputters
Gerard 76 Geplaatst: 6 augustus 2013 Geplaatst: 6 augustus 2013 Als je de laatste jaren niets hebt aangepast aan je abo dan kun je het uiterlijk per einde september laten aflopen dacht ik. Of het is afgelopen op de dag dat je het afgesloten hebt,bijvoorbeeld de 13e,rekening houdend met een maand . Je kunt aangeven dat je wel de zenders NL 1 2 en 3 (HD) wilt houden. Deze zijn zonder betaling te ontvangen met een oranje kaart.
hansputters Geplaatst: 6 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2013 Dank je wel voor de duidelijke info Gerard 76! Ik zie verder toch niets over het onnozele hoofd toch? De Nederlandse NPO-radiozenders zijn immers FTA? (de overige -Classic FM e.d.- kunnen we via UPC ontvangen.......)
satelliet123 Geplaatst: 6 augustus 2013 Geplaatst: 6 augustus 2013 Waarom wil je eigenlijk NED123 bij CD behouden? Als je toch de ongecodeerde UPC zenders hebt. Vu+ Solo - Openpli Samsung UE32EH6030
Cobus R Geplaatst: 6 augustus 2013 Geplaatst: 6 augustus 2013 Waarom niet, is toch gratis ? De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
hansputters Geplaatst: 6 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2013 @satelliet123: ik neem normaal gesproken eigenlijk weinig op maar onlangs was ik maar wat blij dat ik een paar NPO-opnames kon verdelen tussen de beide S2-tuners van mijn Dreambox en de aangesloten CT-USB tuner.... Bovendien ben ik er eerlijk nog niet uit wie nu de mooiste beeldkwaliteit biedt: de schotel of UPC. Een voordeel van de kabelaar is in ieder geval de stabiliteit bij plaatselijk onweer zoals we dat recentelijk meemaakten. CDS lag er meteen uit terwijl het kabelsignaal ongestoord bleef.
cheapwatcher Geplaatst: 7 augustus 2013 Geplaatst: 7 augustus 2013 Hoe zijn de multiplexen eigenlijk ingedeeld bij upc? Zitten Ned 1/2/3 HD op 1 kanaal? Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
hansputters Geplaatst: 7 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2013 Sorry, kweet niet maar ben graag bereid vanavond even in de zenderlijst te kijken. Waar moet ik op letten?
wied Geplaatst: 7 augustus 2013 Geplaatst: 7 augustus 2013 @satelliet123 ik vind het juist heel comfortabel om alle zenders (nationaal, commercieel en FTA) te bedienen middels één-en-dezelfde afstandsbediening... sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3
Old Satterhand Geplaatst: 7 augustus 2013 Geplaatst: 7 augustus 2013 ........ Bovendien ben ik er eerlijk nog niet uit wie nu de mooiste beeldkwaliteit biedt: de schotel of UPC...... De kwaliteit van UPC is inderdaad iets beter maar daar betaal je wel een prijs voor. De opnames van UPC nemen meer dan 2x zoveel ruimte in op je harde schijf.
hansputters Geplaatst: 7 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2013 Bedankt voor jullie reacties, heren! Heb CDS inmiddels per 7 sept. a.s. opgezegd. Ik blijk i.d.d. in de toekomst de NPO-zenders m.b.v. mijn huidige oranje kaart te blijven zien. Eerst maar afwachten, het blijft immers wel Canal Digitaal hè?
hakkelaar Geplaatst: 7 augustus 2013 Geplaatst: 7 augustus 2013 @hansputtersHeb je telefonisch opgezegd?Ik lees in de algemene voorwaarden van CDS dat je een opzegtermijn hebt van een maand, maar niets over restitutie van teveel betaald abonnementsgeld. Hebben ze jou daar iets over verteld?
Moderator ceesv Geplaatst: 7 augustus 2013 Moderator Geplaatst: 7 augustus 2013 Dank je wel voor de duidelijke info Gerard 76! Ik zie verder toch niets over het onnozele hoofd toch? De Nederlandse NPO-radiozenders zijn immers FTA? (de overige -Classic FM e.d.- kunnen we via UPC ontvangen.......) De NPO radiozenders 2,3 en 4 zijn wel gecodeerd bij CD. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 7 augustus 2013 Geplaatst: 7 augustus 2013 Hansputters schrijft: “Eerst maar afwachten, het blijft immers wel Canal Digitaal hè?” Het zou een uitspraak van ma Flodder kunnen zijn!Het blijven per slot van rekening wel je kinderen hè.
hansputters Geplaatst: 7 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2013 Hallo @hakkelaar, Ceesv en Sprietje Ja, ik heb mijn abo nog geen uur geleden telefonisch opgezegd. Men heeft bij die gelegenheid niets gezegd over restitutie van te veel betaalde abonnementskosten. Maak ik me verder ook niet druk om (Radio) NPO 2, 3 en 4 gecodeerd? (hd-medewerker van CDS beweerde dat alle publieksrechtelijke radiozenders óók na het stopzetten van het abo te beluisteren zouden zijn) Ai, daar had ik echt geen rekening mee gehouden. Geen nood echter want die zenders worden ook door UPC aangeboden (ongecodeerd) Volgende maand dus alleen maar met Dreamboxedit mijn lijstje aanpassen. Achteraf ben ik maar wat blij met de aanschaf van de Sundtek C/T USB-tuner. Dat kleinood verdient zich op deze manier in een half jaar terug. Moet ie wel heel blijven natuurlijk....... Nogmaals bedankt voor jullie tips en suggesties
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen