Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Hansputters:

Interessant verhaal, want ik vermoed dat ik exact dezelfde mogelijkheden heb als jij. Ik 'vermoed', en daarom een paar vraagjes:

Heb jij een abonnement bij UPC of het zogenaamde 'restsignaal'? (als je een abo hebt dan zijn de kosten daarvan waarschijnlijk hoger dan die van een basis CDS abo)

Heb jij de Sundtek USB CT-tuner aangesloten op een USB poort op je Dreambox en zo ja: welke box heb je? (Ik heb een DM500HD en daar zit geen USB poort op, dan zou ik moeten gaan solderen...)

Los hiervan: heeft iemand een idee of ik de Sundtek USB CT-tuner kan aansluiten op een NAS en zo via het netwerk TV kan streamen, of ga ik nu weer helemaal van het pad af? (Als in:"je bent van het pad af").

Ik ben benieuwd...

Geplaatst:

Hallo Fritsjof,

Hopelijk kan ik een paar van je vragen beantwoorden....

Wij hebben een abo bij UPC (internet-tv-telefoon) van maar liefst 50 Euries.

Zo'n twee jaar geleden uit nood genomen daar we in de negorij van Purmerend wonen met navenant slecht ADSL-signaal.

Sindsdien puike internetverbinding en op de koop toe een prima digitaal tv aanbod op de slaapkamer middels decoder.

Het opgeven van de digitale codering, in april jl, bood nieuwe perspectieven.

In eerste instantie bedoeld om nu ook AT5 en RTVNH storingvrij te kunnen ontvangen.

Ja, de Sundtek C/T-tuner is aangesloten op een van de USB-poorten van de 7020 HD

Beeldkwaliteit is zonder uitzondering goed; je moet echt naar verschil in kwaliteit zoeken tussen de HD-kanalen via CDS en die van UPC. (van de laatste overigens "slechts" NPO 1,2 en 3 in HD)

De rest van het verhaal ken je: ik ben volgende maand van CDS af en profiteer dan ten volle van mijn dure UPC-abo.

Nog even een opmerking over jouw DM 500 HD.

Je hoeft niet naar de soldeerbout te grijpen hóór.

Ik heb begrepen dat ik hier geen directe reclame mag maken maar als je zoekt op het Engelse synoniem voor winkel bij de gelijknamige (Duitse) fabrikant van mijn tuner dan kom je daar een kant-en-klaar "bouwpakket" voor een tweetal USB-poorten, speciaal voor de DM 500 HD tegen.

Het gaat om het vierde product van het leveringsprogramma.

Ik wil je verder niet beïnvloeden maar de tuner in kwestie is een echte aanrader!

• Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen