Ga naar inhoud


Ziggo komt met nieuwe 'standaard': Bijna HD


D_V

Aanbevolen berichten


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat ik niet begrijp is dat UPC een volledig annaloog paket aanbied van 30 kanalen en daarnaast een berg SD kanalen in goeie kwaliteit. (geloof dat ze het 1=1 doorgeven).

En dat ze nog rimte zat hebben voor meer SD en HD zenders.

En Ziggo loopt maar te roepen dat er geen bandbreedte is.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik vanaf nu maar eens de helft van mijn abonnementsgeld betaal. Heb ik toch mooi de rekening bijna volledig voldaan. Zo en nu ff mijn bijna Ferrari (fiets) in de garage zetten.

aangepast door sattools

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

 

En Ziggo loopt maar te roepen dat er geen bandbreedte is.

Ik heb juist begrepen in een recente reactie van Ziggo dat zij ontkennen dat er geen bandbreedte zou zijn.

Hoe komt dit bericht dan de wereld in?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

mbt slechte kwaliteit CDS als bijna iedereen het hier zegt kan ik er niet aan twijfelen

Wat is de toegevoegde waarde van deze conclusie als je zelf niets hebt kunnen constateren en meten?  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Pukje om mijn stelling te staven heb ik het nog even op de DVB monitor de bitrate voor NED1 HD opgezocht, op een gelijk tijdstip en van dezelfde uitzending.

 

Astra23 Ned1HD= 5.57 Mbps

Ziggo     Ned1HD=7.05 Mbps

 

Hoezo heeft Ziggo kabel volgens jouw een slechtere HD beeldkwaliteit dan via de satelliet, aan de aanvoer kan het echt niet liggen die komen beide van de Mediagateway in Hilversum. ;)

Jammer dat je vergelijk gemaakt hebt tussen de zenders

die ik niet gevraagd heb, ik wilde vergelijk met ARD-HD vergelijk maar niet tussen BBC1-HD dan staat

de kabel helemaal in hun min.

 

Inderdaad terug naar topic ziggo knibbelt aan de kwaliteit door

HD aan te bieden wat minder is als HD .

De oorzaak kan alleen bandbreedte gebrek zijn (punt uit)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt helemaal pukje...  ik heb laatst bij de buren een tv ingesteld waarop Delta kabeltv zat...  Das Erste en ZDF, voor mij ook de belangrijkste zenders, zijn niet eens in HD beschikbaar, en de SD versie is een heel stuk minder goed dan SD via satelliet... Bovendien is het aanbod via kabel erg slecht als ik vergelijk met wat ik op satelliet heb... erg veel 'rotzooi' waar ik niets aan heb, en bar weinig interessante zenders, en dat voor een heel erg hoog betrag per maand.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je vergelijk gemaakt hebt tussen de zenders

die ik niet gevraagd heb, ik wilde vergelijk met ARD-HD vergelijk maar niet tussen BBC1-HD dan staat

de kabel helemaal in hun min.

 

Inderdaad terug naar topic ziggo knibbelt aan de kwaliteit door

HD aan te bieden wat minder is als HD .

De oorzaak kan alleen bandbreedte gebrek zijn (punt uit)

 

Er is geen ruimte gebrek bij Ziggo op de kabel...!

Ze hebben gewoon geen zin om HD zenders toe te voegen.

 

Ard-hd en bbc1 HD zitten niet op de kabel... dat valt dus niet te vergelijken.

 

De sd varianten die Ziggo aanbiedt worden niet aangepast. Als Ziggo deze als bijna HD aanbiedt, dan zou dat ook gelden voor andere aanbieders die de zenders niet aanpast. (KPN en Cdnl zouden ze aanpassen, kan dit niet zelf allemaal bevestigen.) Het is gewoon jammer dat Ziggo dit soort pure onzin verkoopt. Zoals al eerder gezegd, HD zegt iets over de resolutie, waarmee het indirect iets zegt over de scherpte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Inderdaad terug naar topic ziggo knibbelt aan de kwaliteit door

HD aan te bieden wat minder is als HD .

De oorzaak kan alleen bandbreedte gebrek zijn (punt uit)

Ik vind het vreemd dat jij hier oordeelt terwijl je niet in de gelegenheid bent te oordelen.

Ik heb Ziggo en CD, en Sjaak(k) ook. Jij hebt geen van beide, en toch heb jij er een oordeel over alsof jij een expert bent die het nog beter weet dan objectieve meetapparatuur. Ik vind het heel vreemd dat jij hier met grote stelligheid discussieert en meningen verkondigt over zaken die jij helemaal niet hebt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan wel vergelijken op mijn werkplek hebben ze ziggo en cds ,prive in belgië heb

ik geen CDS maar kijk de PO via dvb-t (vind ik genoeg om alleen naar nieuws te kijken)

 

Dat ik geen mening/argumenten mag hebben dat sattv kwalitatief beter is dan kabel en

een groter zender aanbod vind ik jammer .

 

Ook jammer dat de kabel aan de HD kwaliteit moet knibbelen (om welke reden dan ook).

 

Dat er PRO kabel mensen zijn mag/kan natuurlijk ik ben PRO sattv ook omdat

ik in het buitenland woon.

 

Ik zie net dat CDS voor de PO de resolutie verhoogd heeft is nu 1920/1080P heeft

de kabel dat ook ?

 

Met bijna HD zal ik nooit kabel nemen en kijk ook naar de toekomst waar

blijft de kabel als 4K gebruikelijk wordt (op de sat is dat geen probleem)

 

IPTV zal ook problemen krijgen als ze aan iedere klant een apparte stream moeten openen

in hoge resolutie (video on demand enz enz).

 

@ontopic wie heeft een antwoord waarom de kabel bijna HD moet gebuiken ipv HD en

de sat al FULL hd gebruikt (1080p)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Pukje, jij stelt hier met grote stelligheid allerlei zaken die Sjaak(k) hierboven met meetapparatuur (thuis) heeft weerlegd.

Dat is toch iets anders dan "Ziggo op het werk" en dan met het blote oog zomaar conclusies trekken over de beeldkwaliteit.

 

Je hebt nergens de beschikking over CD, maar je trekt wel conclusies over CD en CD versus Ziggo.

 

Je opmerking over HD-kwaliteit op de kabel is door Sjaak(k) hierboven weerlegd.

 

Je raast maar door uit je blote hoofd. Zo kun je toch geen zinnige discussie voeren? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is volgens mij nog steeds zo dat sec de bitrates met elkaar vergelijken nog niets zegt over de beeldkwaliteit.

Als er veel beweging in het beeld zit is een hoge bitrate zeker debet aan een betere beeldkwaliteit, Bij een stilstaand beeld is het verkwisting.

Gebruikt Canaldigitaal geen dynamische bitrate in zijn encoders? En staat de bitrate bij Ziggo vast ingesteld?

Dan worden er hier weer appels met peren vergeleken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...