Ga naar inhoud


Ziggo komt met nieuwe 'standaard': Bijna HD


D_V

Aanbevolen berichten


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Ik ga mij met de volgende vragen mij heel even in dit topic mengen, want dat lijkt mij ook niet onbelangrijk:

 

 

Wat wil je zien, met welk gemak, wat heb je al in huis, ben je er tevreden mee en wat wil je investeren?

 

Alles, compleet, sat tv HD via vu+ boxen, ja, nee (tenzij ik dan van de schotels af ben)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het staat iedereen vrij de vergader zaal te verlaten

 

argument lose opmerkingen kan ik missen als kiespijn

 

tot nu toe zie ik geen enkele toegevoegde waarde van kabel

boven schotel.

(waarom betalen voor minder)

 

Gezien de melding van topic starter wordt de waarde van de

kabel alleen maar minder

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet jij in dit geval eens even googelen wat bv. ARD/ZDF van buitenlandse kabelaars vragen voor doorgifte van hun zenders. 

Even los van de infrastructuur van de kabelaar. Die is bij de huidige stand der techniek en behoefte van de abonnee (interactiviteit, HD) ook niet goedkoop. 

Voor gas en electra betaal je toch ook een vast bedrag voor de infra?

Uiteraard vragen ARD/ZDF geld van kabelaars... ze hebben gelijk dat ze een stuk van de koek willen hebben. Uiteindelijk verdienen de kabelaars grof geld aan de omroepen. Blijven de zenders weg, heeft de kabel geen bestaansrecht meer...

De infrastructuur... daarvoor ben ik eigenlijk niet bereid te betalen. Het betalen van een vast recht is pure diefstal in mijn ogen... als het anders kan, zal ik altijd de goedkoopste weg kiezen. Soms kan het helaas niet anders.

Bij TV heb je gelukkig de mogelijkheid om NIET voor de infrastructuur te moeten betalen... satelliet tv of DVB-t is gewoon zonder extra kosten te bekijken...

Je kan het vergelijken met tankstations... grote tankstations met veel toeters en bellen, en dingen die mensen toch niet nodig hebben zoals shops erbij, vragen ook meer voor 1 liter benzine dan kleinere onbemande stations... De prijs van de infrastructuur zit dan bij de literprijs verrekend... en ik zal nooit bij zo een station tanken!

 

Dan die "interactiviteit"....  ik begrijp niet waarom mensen dat nu zo graag willen. Ik heb er in ieder geval geen cent voor over... ook al kan je via satelliet uiteraard ook interactiviteit hebben als je betaalt....  bepaalde voetbalwedstrijden kan je on demand 'kopen'...  mij interesseert dat totaal  niet... ik hoef dus helemaal geen interactieve tv te hebben. Alles is al duur genoeg, dat je voor gewone gratis dingen niet nog eens wil gaan betalen... (maar dat is mijn mening).

Ik kijk gewoon tv wat er aangeboden wordt... ik neem dingen op als ze te laat komen, of gelijk met een ander programma uitgezonden worden... maar dat is niet de "interactiviteit" die je bedoelt denk ik.

 

Ik geef toe dat kabel in de ogen van een groep mensen vast voordelen zal hebben... al is het nu niet meer zo eenvoudig als vroeger, toen je gewoon de antennekabel in de tv stopte. Nu zit je met aparte boxen of met het zoeken naar tv's die jouw kabelnet kunnen ontcijferen... en met CI (+) modules, smartcards etc.... en steeds weer extra geld erbij vragen voor een heel karig aanbod.

Maar... zoals al vaak in dit forum geschreven is, de "massa" laat zich dingen graag voorkauwen en voorverteren, en kijkt naar het handjevol zenders wat ze "altijd al gedaan hebben".

Ik ben niet tevreden met wat de kabel te bieden heeft... toen ik een paar jaar geleden in een nederlands ziekenhuis lag, had ik daar ook kabel tv... tja... het enige waar wat op de zien was, waren de 2 duitse hoofdzenders die beschikbaar warenen een WDR. Al het overige was niet echt het kijken waard... De boel was uiteraard gewoon analoog, anders zou het wel heel erg duur worden voor een ziekenhuis denk ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het staat iedereen vrij de vergader zaal te verlaten

 

argument lose opmerkingen kan ik missen als kiespijn

 

tot nu toe zie ik geen enkele toegevoegde waarde van kabel

boven schotel.

(waarom betalen voor minder)

 

Gezien de melding van topic starter wordt de waarde van de

kabel alleen maar minder

 

Je hebt geen lelijke schotel op het dak. Je hebt geen last van slecht weer. Veel minder onderhoud bij kabel. Veel minder wat slijt/kapot gaat.

 

Beeldkwaliteits discussie wil ik mij niet verder in mengen dan dat het blijkbaar (bijna) niets voor elkaar onder doet.

 

Als ik de keuze heb om iets minder kwaliteit te hebben op de zenders die ik wil zien (Alle NL zenders) via de kabel dan ging alle SAT er gelijk uit. Nogmaals, ben bijzonder dankbaar voor de mogelijkheid dat het er nu is.

 

En jongens, laat Pukje met rust. Zolang je blijft reageren ben je zelf schuldig. Als hij mij irriteert en ik daar van af wil dan lees ik zijn comments niet meer.

Leave Britney, sorry, Pukje Alone! :D

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt geen lelijke schotel op het dak. Je hebt geen last van slecht weer. Veel minder onderhoud bij kabel. Veel minder wat slijt/kapot gaat.

 

Beeldkwaliteits discussie wil ik mij niet verder in mengen dan dat het blijkbaar (bijna) niets voor elkaar onder doet.

 

Als ik de keuze heb om iets minder kwaliteit te hebben op de zenders die ik wil zien (Alle NL zenders) via de kabel dan ging alle SAT er gelijk uit. Nogmaals, ben bijzonder dankbaar voor de mogelijkheid dat het er nu is.

 

En jongens, laat Pukje met rust. Zolang je blijft reageren ben je zelf schuldig. Als hij mij irriteert en ik daar van af wil dan lees ik zijn comments niet meer.

Leave Britney, sorry, Pukje Alone! :D

http://www.sat4all.com/forums/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=ignoredusers

;).

 

Het verschil tussen SD en HD beeld is naar mijn mening wel groot, bij Ziggo maar ook bij andere aanbieders. HD verschil tussen Ziggo en CD nl, op bijvoorbeeld Ned1 zie ik niet. Ik weet dat deze technisch verschillend zijn, maar geef mij 2 tv's en dat verschil zal ik niet herkennen. Zet er 1 aan met een lagere resolutie (SD variant) en ik zal deze wel herkennen.

 

Wat de precieze reden van Ziggo is om HD varianten niet toe te voegen is me niet duidelijk, Het is gewoon weg jammer van hun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.sat4all.com/forums/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=ignoredusers

;).

 

Het verschil tussen SD en HD beeld is naar mijn mening wel groot, bij Ziggo maar ook bij andere aanbieders. HD verschil tussen Ziggo en CD nl, op bijvoorbeeld Ned1 zie ik niet. Ik weet dat deze technisch verschillend zijn, maar geef mij 2 tv's en dat verschil zal ik niet herkennen. Zet er 1 aan met een lagere resolutie (SD variant) en ik zal deze wel herkennen.

 

Wat de precieze reden van Ziggo is om HD varianten niet toe te voegen is me niet duidelijk, Het is gewoon weg jammer van hun.

 

Oh ja, SD en HD zie je zeker wel. En helemaal op grotere TV's. Ik was bij een klant met een enorme TV, ik denk wel 60 inch, en die keek SD... dat deed gewoon pijn aan de ogen. Ik heb hem toen geholpen zijn abbo naar HD om te zetten en het was heerlijk om te zien. Dit was met CD.

 

Veel van mijn familie in NL kijkt HD via de kabel en ik moet zeggen dat het er voor mij net zo goed uitziet als wat ik zie via mijn schotel.

 

En ik heb hier op het forum ooit eens gelezen dat het op een gegeven moment ook niet meer uitmaakt omdat onze ogen een limiet hebben?

 

Ik ben wel benieuwd naar wat Ziggo wil aanbieden. Ik kan mij ook haast niet voorstellen dat dit slecht/veel minder zal zijn omdat je niet als provider achter de geiten aan wilt lopen.

 

p.s. dat ignored users kende ik niet :)

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ilseonline, ik heb een 32" tv, en wil ook niet groter... Nederlandse tv heb ik niet in HD omdat die op een andere satelliet zitten als de 2 die ik aangesloten heb op de HD receiver... maar bij de Duitse en Zweedse tv zie je het als je er met je neus bovenop gaat zitten... van een normale kijkafstand van ca 4 meter is het verschil minimaal bij "gewone" programma's... Gisteren keek ik op SVT2 naar het laatste deel van "Frozen planet" en dat was wel heel erg mooi, en haarscherp.  Voor een natuurprogramma is het wel de moeite waard... voor de rest is het mooi meegenomen als je het er bij krijgt... maar om nu 1 cent extra voor HD te gaan betalen zou ik nooit doen.

Als je zorgt dat je een heel goede sat receiver koopt, die in tests een perfect resultaat voor "beeld" krijgt, én je TV is OK, dan is het prima.  Ik ben overigens totaal geen fan van die supergrote tv's... ik vind het lelijk om zo een ultragroot ding in huis te hebben. Een TV moet onopvallend zijn, mag niet de aandacht trekken in een woonkamer.

 

Maar er zijn altijd mensen die graag het onderste uit de "techniek-kan" proberen te halen, en op die "investeerders" draait de economie...  Het is net als met auto's... ik hoef ook geen smart te hebben, daar kan ik amper in... maar het hoeft geen supergrote luxe limousine te wezen, zeker niet zou ik zeggen, dat is niet mijn stijl.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wijze postings gelezen

 

Als ik schrijf kolen zijn zwart en krijg als antwoord

jij bent gek kolen zijn wit kan ik twee dingen doen

niet reageren of "proberen" aan te tonen dat kolen

zwart zijn evt met een foto en dan komt als antwoord

op de foto "de foto in onderbelicht" op de foto staat een

witte kool hmmmmm

 

Discussie is dat de kabel minder dan HD gaan aanbieden voor HD

 

denk inderdaad dat onze ogen het verschil niet kan zien.

 

Mijn stelling is dat de kabel aan kwaliteit moet knibbelen dat heeft

een oorzaak volgens mij dat de kabel bandbreedte moet vrij maken met

andere woorden bandbreedte gebrek.

 

Toen kwam kabel is heeft nog altijd beter  beeld als de sat door onze

vriend sjaak.

 

Nu zijn we zover dat er geen beeld kwaliteit verschil is tussen sat en kabel.

 

Toen kwam de discussie wat is beter sat of kabel.

 

Ik ben van mening sat groter zenderaanbod en goedkoper.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...