Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij de ET9500 was een extra tuner geleverd waar op de printplaat staat 'DVB_C_T_T2'.

Echter in de ET9500 wordt-ie als DVB-C tuner gezien en kan ik de instellingen niet omzetten dat-ie DVB-T signalen zou kunnen ontvangen.

Het omgekeerde heb ik met een USB-stick welke als DVB-T herkend wordt maar ook DVB-C zou moeten kunnen ontvangen (volgens de specs).

Bij de tuner instellingen simpelweg die op 'Europe, Middle East, Africa: DVB-C Frequencies' zetten maakt niet uit, de plugin Kabelscan blijft weg uit het menu instellingen > zenders zoeken ondanks dat-ie geïnstalleerd is.
De zender scan blijft ook hetzelfde als bij de DVB-T Frequencies en ik kan ook geen netwerk ID instellen bijv.

Een UPC settingslijst inladen werkt ook niet. De ET9500 kiest dan wel de tuner waarop ik de DVB-C frequenties heb ingesteld maar geef daarna 'Afstemmen mislukt!'.

Volgens mij is dit puur een softwarematige aanpassing, hoe stel ik dat in?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Alex dit is een algemeen bekend fabeltje dat deze tuner dvb-c/t zou kunnen ontvangen,  een dvb-c/t tuner die beide aankan is wel los te koop. Ik heb geprobeerd deze tuner te bestellen maar er nooit één kunnen bemachtigen.. Kortom met deze TDA10024 (dvb-c) tuner kun je geen dvb-t ontvanger ook al zou dit op de print staan. Ik heb deze tuner er al een heel tijdje inzitten die werd er ook als 3e tuner bijgeleverd maar deze heeft geen dvb-t. :(

Dit vond ik bij Silicon:

TDA18250HN is a Silicon Tuner IC designed specifically for high definition cable Set Top Boxes (STB) supporting single streaming. Used in conjunction with the TDA10024HN (digital channel demodulator), the TDA18250HN covers all worldwide digital cable standards

http://www.nxp.com/documents/leaflet/75017142.pdf

En dat dacht ik dus al en omgekeerd dan? De DVB-stick heeft een RTL2832U met R820T chipset. Ik heb ergens een draadje gelezen (weet ook niet meer welk forum) van iemand die er DVB-C mee (probeerde) te ontvangen en daarvoor bepaalde bestanden in de configuratie aanpaste zodat OpenPLi de stick als DVB-C tuner ging zien. Ik zoek me gek, maar kan het nergens vinden.

Weet je ook welke tuner er nu op de DVB-S2 kaarten van mijn ET9500 zit? Ik kan nergens daarvan de specificaties vinden, in het informatiescherm in OpenPLi staat AVL2108 (ik had eerder iets met BCM verwacht).

De komende ET10000 zou BCM7424 tuners hebben...

VU+ Duo
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Moet je niet "gewoon" zorgen voor een goede DVB-T antenne...

En dan scannen.....

Hij ziet toch aan zijn signalen wat er binnen komt??

Dit gebeurt ook bij mij Sam.ung tv....

Geplaatst:

Moet je niet "gewoon" zorgen voor een goede DVB-T antenne...

En dan scannen.....

Hij ziet toch aan zijn signalen wat er binnen komt??

Dit gebeurt ook bij mij Sam.ung tv....

Ik heb een prima antenne voor DVB-T en ontvang prima Digitenne en de VRT-mux met de RTL2830U.

De vraag gaat over hoe ik met die stick DVB-C kan inscannen, op de kabel dus. Daar zitten FTA zenders op die ik met de originele DVB-C tuner van Xtrend prima kan inscannen maar ik kan die tuner niet gebruiken omdat ik 2x DVB-S2 in de ET9500 wil.

Dus wil ik DVB-C via een USB-stick proberen te ontvangen en de RTL2832U/R820T zou ook DVB-C moeten kunnen ontvangen, echter hij wordt herkend als DVB-T tuner.

Ik had echter ergens gelezen dat iemand door iets te wijzigen in de configuratie het voor mekaar had om de stick te laten herkennen als DVB-C tuner (maar kan dat natuurlijk weer niet meer terugvinden...).

Daarna is het m.b.v. cablescan het een fluitje van een cent.

VU+ Duo

Geplaatst:

Ik vrees dat het niet zal gaan werken, dat van die andere chipset RTL2840 i.p.v. deze RTL2832 klinkt wel logisch.

Alex ter aanvulling dit vond ik op het pli forum:

Are you sure your device supports DVB-C?

AFAIK, rtl2832 is a DVB-T demodulator only, and hybrid devices with DVB-C support have a second demodulator named rtl2840. It is supported by this driver, but I have no idea if it works with Enigma2.

Note that the dvb-usb-rtl2832 kernel module has a 'demod' parameter to select the delsys:

demod:Set default demod type(0=dvb-t, 1=dtmb, 2=dvb-c) (int)

Ik lees op diverse forums dat niemand dit ding voor dvb-c aan de praat heeft gekregen, wel voor dvb-t

VU+ Duo

Geplaatst:

Het schijnt dat er usb sticks van Reddo Rector kunnen werken, alleen nog niet echt ergens kunnen vinden.

De prijs schijnt ook nog wel redelijk te zijn zo om de nabij 20 euro.

groeten,JBnl

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...