Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zijn dit deze niet met closed source software.En heeft pli niet te kennen gegeven,voor deze versie de V2 geen firmware te maken?of heb ik het mis?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Zijn dit deze niet met closed source software.En heeft pli niet te kennen gegeven,voor deze versie de V2 geen firmware te maken?of heb ik het mis?

Klopt hier is geen firmware voor gemaakt.

Geplaatst: (aangepast)

deze zijn beschikbaar voor jou ontvanger

en sommige images zijn gebaseerd op pli

Open ATV- 4.1- 800sev2 - 06-06-2014 OE(2.0)

Peter Pan 4.0 - 800sev2 - 05-04-2014 OE(2.0)

OoZooN - 800sev2 - Image 06-06-2014 OE(2.0)

Opendreambox 2.0 Hdv2 - 05-06-2014 OE(2.0)

V4.0.10 >800se v2 stable/images 02-05-2014 OE(2.0)

Dreamelite 4.0 - 800sev2 - 08-03-2014 OE(2.0)

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

en als je dream goed gaat dan hoef je toch niet te veranderen,lijkt mij toch zo

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

hier nog eentje voor de 800seV2: Dream Elite

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Er komt in elk geval geen orgineel openpli voor dreambox v2 modellen dus daar hoef je niet op te gaan zitten wachten/hopen.

Openpli heeft de support voor alle dreamboxen gestaakt. Hoewel, ze zijn niet kinderachtig dus als ze patches aangeleverd krijgen om iets te fixen wordt dat wel verwerkt alleen gaat het team er zelf geen tijd meer insteken.

• Beheerder
Geplaatst:

Grappig, hoe een Pli die zelf jaren en jaren gebruik gemaakt heeft van de software van Dream Multimedia, Ronaldd enz. en NOOIT hun wijzigingen openbaar maakten (verplicht als je gebruik maakt van GPL), nu de grote uitdrager is van het Open Source gedachtegoed ;)

Dat zou je onbezwaard 'schijnheilig' kunnen noemen, maar ik noem het maar 'van gedachten veranderd'. :)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:

Die Sjaak wordt met de dag minder scherpzinnig :D

Ik heb immers zelf nooit software gemaakt voor de Dreambox/Enigma2, hooguit een skin en een Nederlandse vertaling, die ik gewoon met iedereen gedeeld heb ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Openpli is voor paar jaar terug opensource gegaan terwijl dreammultimedia juist exact het tegenovergestelde gedaan heeft.

On top of it hebben ze ook nog eens een aantal plugin makers opgestookt om tpm checks in te bouwen en in de licentie op te nemen dat ze enkel en alleen op genuine dreambox hardware gebruikt kunnen/mogen worden.

Waaronder de webif en nog wat andere veelgebruikte plugins. Die webif is inmiddels vervangen door een goed opensource variant (openwebif)

Daarnaast zijn die dreamboxen overpriced. Dreammultimedia maakt zelf maar goede images voor hun eigen boxen, de gebruikers hebben er gezien de prijsstelling recht op!

aangepast door theparasol
  • Beheerder
Geplaatst:

Oh, mee eens hoor.. Alleen het commentaar van OpenPli op DMM slaat nergens op. Dat is ongeveer hetzelfde als jaren een Mercedes rijden, overstappen op BMW en plots beweren dat Mercedes een slechte auto is. ;)

Geplaatst:

hey printje,

Lukt het nu al?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Zowel fabrikant,firmware schrijver,klant hebben recht om hun mening te wijzigen.

Als openpli beslist om geen support meer te geven op die boxen,is dit hun recht.

Als dmm beslist om naar cloused source te gaan,is ook hun recht.

Maar zoveel jaren geleden,waren we blij met de komt van een dreambox van dmm,en zoveel mogelijkheden,die er nu zoveel meer zijn.

Maar nu heb ik de indruk,dat DMM nu een beetje het zwart schaap is van de enigma2 ontvangers.

En ja,ik heb diverse dreamboxen gehad,met volle tevredenheid,en heb nu ook andere enigma2 ontvanger,maar mocht door omstandigheden zo zijn,dat een db interessanter komt,dan komt er weer een db binnen,ook al is die duurder dan andere.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Grappig, hoe een Pli die zelf jaren en jaren gebruik gemaakt heeft van de software van Dream Multimedia, Ronaldd enz. en NOOIT hun wijzigingen openbaar maakten (verplicht als je gebruik maakt van GPL), nu de grote uitdrager is van het Open Source gedachtegoed ;)

Dat zou je onbezwaard 'schijnheilig' kunnen noemen, maar ik noem het maar 'van gedachten veranderd'. :)

Ik twijfelde al langer aan jouw objectiviteit en et blijkt maar weer opnieuw dat je alles verdraait naar zoals het jouw uitkomt zolang je mensen maar onderuit kunt blijven trappen.

Wat dat betreft toon je je dankbaarheid waar je zelf ook gebruik van hebt gemaakt.

Misschien moet je eens goed in de DMM sources gaan rondneuzen en het aantal commits welke door een PLi lid gemaakt zijn, gaan tellen, dan zie je dat jouw bericht kant nog wal raakt.

Uiteraard zal dit bericht ook volgens de Chinese censuur regels verdwijnen.

Pli Core Member

• Beheerder
Geplaatst:

Een klein beetje dimmen a.u.b. dat lompe taalgebruik is nergens voor nodig!

Ik heb het duidelijk over de periode voordat Pieter zich heeft aangesloten.

De Pli enigma1 sources zijn jaren 'geheim' geweest, waarbij Peter nooit openbaar enige sources gedeeld heeft met wie dan ook. Dat is allemaal pas gekomen toen Pli OpenPli werd.

Peter heeft zich net als diverse andere image bouwers in het verleden schuldig gemaakt aan talloze GPL violations. Niet erg, maar nu niet doen alsof dat allemaal niet zo was.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...