Ga naar inhoud


Hoppe deur kruk en knop schnellstift demonteren


Ventura

Aanbevolen berichten

Ik heb een uitdaging met een Hoppe deurbeslag met knop en kruk. Bij een gangbare deur kruk zit er meestal een zeskant schroefje (inbus) om de deur kruk vast te zetten en te demonteren. Echter heb ik nu een Hoppe deur kurk en knop met een "schnellstift" montage. Er is geen zeskant schroefje (inbus) aanwezig. Maw ik wil deze graag demonteren. Helaas zie ik geen enkel mogelijkheid om de deur kurk en knop los te krijgen. Is er iemand die wel raad kan geven of ervaring mee heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Indien er een klein gaatje aan de voorkant zit moet je daar iets in steken om het sluitpennetje naar achter te drukken.

 

Er zijn ook modellen met bijbehorend slot waar je de schoot naar binnen kunt drukken en dan met een inbussleutel de borg er uit kunt draaien om zo het geheel te demonteren.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hier iets aan?

 

 

1: met een schroevendraaier (o.i.d) de " steun" 90° draaien, nu kun je deze eruit nemen (oppassen dat je het onderdeel niet beschadigt, het is poppenspul.

2: Draai de steun eruit met een inbus, hierna kun je de klink eruit nemen.

 

hoppe_small.jpg

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is zo gauw kan vinden is dat je een speciale sleutel of een schroevendraaier moet gebruiken, maar hoe staat er niet bij (Gepast geweld misschien??)

 

Leichte und rasche Demontage der Türgriffe

- z. B. mit beigelegtem Winkelschlüssel oder einem Schraubendreher

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon op zoek gaan naar dat ene kleine gaatje die ergens is verstopt.

Daar een kleine imbussleutel in duwen ( een paperclip is vaak net iets te slap) en even flink aanduwen en je kunt meestal de kruk zo verwijderen.

Bij sommigen zit dit gaatje verstopt achter de rozetten, bij andere zit die aan de onderkant, maar soms zit die ook geheel aan de voorkant van de kruk.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...