Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

sinds de frequentie wissel dit voorjaar kan ik op de VU+ Duo en de Vu+ Solo geen Nickelodeon meer bekijken. De sterkte staat op 0% en blijft zwart. Ook de andere zenders op deze frequentie blijven op zwart, dit terwijl de schotel (bigsat) goed uitgericht is. Ik heb ook al op de hand gezocht en via de fast scan methode, maar helemaal niets. Wat doe ik verkeerd?

Ik hoor graag van jullie

Geplaatst: (aangepast)

NIEUWE UITZENDFREQUENTIE NICKELODEON De nieuwe uitzendfrequentie van Nickelodeon is 11.973 GHz V – 27500 – 3/4. Voordat Nickelodeon alleen nog via de nieuwe uitzendfrequentie te bekijken is, komen er nieuwe fastscanzenderlijsten beschikbaar voor satellietontvangers die deze applicatie ondersteunen.

Deze wijziging is er sinds eind maart.

Zou voorstellen om een recente zenderlijst te laden [ http://www.sat4all.com/forums/forum/11-zenderlijsten-en-frequenties/ ]

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

donpedro, 

dat weet ik dat het sinds eind maart is. Maar al die tijd is het mij niet gelukt. Nu heeft mijn zoon afgelopen vakantie in Spanje naar Nickelodeon gekeken en wil dat ook weer hier. Vandaar dat ik de vraag nu stel. Ook heb ik nieuwe zenderlijst al geladen, maar als ik op het kanaal ben, dan geeft deze 0% aan (ook bij de overige zenders) en dit zijn de enige zenders die het niet doen. Zou het kunnen dat mijn LNB stuk is of zo?

Geplaatst:

ik denk dat het toch aan mijn lnb ligt. want nu heb ik bij tuner B, de tekst "dezelfde instellingen als tuner A" vervangen door gewoon netjes de Astra 1 en de Astra 3 in te vullen en ik heb beeld op Nickelodeon maar wat op valt is dat onderin de A niet staat maar juist een B groen wordt. 

groet,

Jeroen

Geplaatst:

als je twin LNB's hebt aan de wok voor tuner A en tuner B moet dat geen verschil uitmaken

als je tuner B ziet betekend dat gewoon dat de tuner voorkeuze automatisch ingesteld is en dan kiest de VU+ dynamisch (eigenlijk de beste instelling indien op A en B precies dezelfde satposities zitten geschakeld per diseqc

is het een diseqc switch los of is het een DUO-LNB

dat zou misschien aantonen dat de demping der poorten van de diseqc niet de beste is.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

gaat lekker snel zo :P

verwissel eens een van die LNBś met positie 23,5 (stroom UIT Hè)

is het dan ook?

indien ja lijkt me het een switch probleem, anders je LNB

is echter wel belangrijk dat we stoorbronnen eventueel kennen en uitgeschakeld hebben

DECT telefoon etc etc

succes

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...