Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een schotel antenne met  4 koppen hotbird E 13°, astra E 19 ° astra  E 23, 5 ° en astra E 28 ° alles werkt prima uitgezonderd astra  3 A  de ontvangst is nog niet optimaal...

Wat ik niet versta dat er op deze 1  satkop verschillende percenten in ontvangsten zijn (signaalkwaliteit) afhankelijk  van de zender waarop hij staat . bv in mijn geval:

"een hd " heeft een ontvangst van 45 % terwijl " vtm hd" een ontvangst heeft van 55 % en zo kan ik er nog velen opnoemen...... 

op welke transponder ga ik nu best staan om deze kop otimaal uit te richten zodat alle zenders van astra E 23 ° goede te ontvangen zijn A

Geplaatst: (aangepast)

Beste Flinstonesat

De Nederlandse zenders op de 23,5 oost positie zitten op de Astra 3B, niet op de 3A.

Verschillende transponders kunnen ook verschillende signaalkwaliteiten geven. Dat kan aan de satelliet liggen maar ook aan je schotelapparatuur.

Misschien moet jij je schotel wel beter uitrichten i.p.v. de kop van de Astra 23,5.

Wat heb je voor een schotelopstelling?

Maak eens een foto van je schotel.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Bedankt voor te antwoorden.

Ok 3 B is anders uitgericht dan 3 A. maar denk wel dat ik geprobeerd heb hem uit te richten naar 3 B

Wat zou het verschil kunnen zijn tussen 3 A en 3 B

Vindt het vreemd dat ze alle twee een klein verschil hebben van positie

Hoe kan dat nou ze zitten in dezelfde satteliet ja theeft toch niks te maken zekers met de zonnepanelen zekers

Als past zal ik eens een foto nemen

• Moderator
Geplaatst:

.Wat ik niet versta dat er op deze 1  satkop verschillende percenten in ontvangsten zijn (signaalkwaliteit) afhankelijk  van de zender waarop hij staat . bv in mijn geval:

"een hd " heeft een ontvangst van 45 % terwijl " vtm hd" een ontvangst heeft van 55 % en zo kan ik er nog velen opnoemen...... 

Verschillende programma's zitten op verschillende transponders van een satelliet. Elke transponder heeft een eigen zendvermogen, wat onderling kan verschillen. Verder heeft jouw LBN 4 verschillende ontvangstconversies, horizontaal, lage en hoge band, verticaal lage en hoge band.

Verder neemt het kabelverlies met het stijgen van de frequentie toe en is de ingangsgevoeligheid van je ontvanger ook afhankelijk van de frequentie. Zelfs je schotel geeft frequentie afhankelijk een verschillende versterking.

Tenslotte bepaalt de parametrering van de transponder het benodigde signaal voor een ongestoorde ontvangst.,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

amaai ceesv wat een vakkennis ni min.

euh.........

Zou je me een goed boek kunnen aanprijzen over het ontstaan van de sattelevisie over de eerste lancering enz tot nu

Op Internet vindt je ook veel informatie maar toch een boek kan je in de tuin lezen.

Mvg

Flinstonesat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen