Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Probleem met overzetten van bestanden naar externe USB schijf

(Eerder op een andere forum geplaatst, nog geen berichten ontvangen)
Ik heb een probleem om een opgeslagen opname van de harde schijf van mijn Vu+ Duo met Black hole image 1.7.9 over te kopiëren naar een USB aangesloten (externe) schijf. Kan iemand mij wegwijs maken
waarom ik deze problemen heb en wat er aan te doen?

Resultaten van tests:

Gebruik van Filebrowser op mijn Vu+ Duo om een file van “/media/hdd/movie/Video Songs” naar een USB aangesloten externe disk te kopiëren.
Foutmelding:
CP:
Cannot create “/media/USB/20101013 1806 – 20101013 1806 - DELUXE MUSIC - Joe

Cocker - You Can Leave___ (1986).ts” : Read-only file system.

(Ik heb alle mogelijke permissions aan de USB schijf gegeven en aan alle bestanden daarop, en toch krijg ig de “Read-only” boodschap.)

Gebruik van Filezilla.(Copy = drag and drop)
(Movie =/media/hdd/movie)
(USB =/media/usb/@@@MULTI_MEDIA Files)

Copy USB ==> PC OK
Copy PC ==>USB NIET OK

Copy Movie ==>PC OK
Copy PC ==>Movie OK

Copy USB ==>Movie    NIET OK
Copy Movie ==>USB    NIET OK

Met Mediaplayer of Filebrowser kan ik bestanden van de USB disk gewoon afspelen op de VU+ Duo. Op de PC heb ik geen probleem met overkopieren van bestanden van/naar de externe schijf.

Nog iets. Als ik probeer een opnamen direct naar de USB schijf te sturen, lijkt het alsof het werkt, maar als het klaar is, is er geen opname te vinden op die externe schijf.                                

Geplaatst: (aangepast)

ja tweemaal hetzelfde vandaag

NTFS > nieuwe black hole Add fuse-module and fuse-utils for ntfs-3g

of

fat32 > 4 GB limiet bereikt met .ts bestand

?

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Moderator
Geplaatst:

foutmelding zegt "readonly filesystem". Je hele usb disk is dus als een "alleen lezen" disk gemount. Dan kan je jezelf alle rechten geven, maar dan nog zul je niet kunnen schrijven naar die disk.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

ja tweemaal hetzelfde vandaag

NTFS > nieuwe black hole Add fuse-module and fuse-utils for ntfs-3g

of

fat32 > 4 GB limiet bereikt met .ts bestand

?

Juist!, want in het verleden heb ik wijnig response gehad op één enkel site, dus probeer ik het op meerdere. Zo heb deze vraag gesteld op een Engelse site en tot nu toe met één (niet bruikbare) reactie, wel 68 “views”

Ja, inderdaad, mijn USB schijf is NTFS geformatteerd. Omdat ik er gewoon van af kan spelen met mediaplayer of filebrowser heb ik niet gedacht aan een onjuiste format. Dus lezen vanaf een NTFS format kan wel, maar schrijven niet! Toch vreemd.

Een tijd geleden heb ik BH 2.0.3 geprobeerd maar had zoveel problemen dat ik terug ben gegaan naar 1.7.9. Ik ga vandaag 2.0.5. rev B er op zetten want die heeft zeker de door jouw aangehaalde “Add

fuse-module and fuse-utils for ntfs-3g “

Dank voor jouw hulp.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...