Ga naar inhoud

Beeldkwaliteit loopt steeds terug

greekfalcon

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb mijn VU+ Solo2 nu een aantal dagen en het lijkt alsof de beeldkwaliteit steeds terugloopt. Ik wissel dan de modus van 1080i naar 720p en als het probleem na een tijd optreedt weer terug van 720 naar 1080i. Deze wisseling geeft tijdelijk soelaas, het beeld is dan weer uitstekend maar na een aantal uren kijken wordt het beeld waziger en minder helder. Ik kijk vooral naar SD zenders daar het voor HD hier meestal te veel waait.

Kent iemand dit probleem of is het suggestie?

N.B.: de kabel is aangesloten op tuner B en tuner A is doorgelust naar tuner B

aangepast door greekfalcon

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

"Ik kijk vooral naar SD zenders daar het voor HD hier meestal te veel waait".

Klinkt heel grappig, maar is te voorkomen, door de schotel beter uit te richten.

"1080i naar 720p" volgens mij heeft dat alleen met HD te maken.

En welke kabel gebruik je, scart of HDMI?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emekli,

Ik gebruik HDMI. De sterke wind hier in Griekenland doet de grote schotel sterk bewegen waardoor het beeld vaak blokkerig is op HD. Hij kan mogelijk iets beter worden uitgericht, dat is zo. SD is echter heel goed, het beeld blijft alleen niet constant van kwaliteit, iets dat ik niet had met mijn vorige ontvanger. Ik had de film Troy opgenomen van SBS6 met een onwaarschijnlijk goed beeld (de opname). Toen ik daarna terug ging naar live tv leek het beeld minder goed. Het wisselen tussen 720p en 1080i geeft tijdelijk soelaas zoals ik al aangaf. Zou het misschien aan het apparaat liggen?

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat dit topic is geplaatst. Ook ik heb een recentelijk gekochte VU+ SOLO2. Mijn vorige box was een Dreambox 7020HD. 

Ik moet zeggen: ik ben zeeeeer teleurgesteld in vooral de sd-performance van deze box. Die haalt het in mijn ogen niet bij die van de 7020HD. Ook HD lijkt minder goed dan bij de 7020. Ik heb uren met de beeldinstellingen geklooid, het hielp niets......

Heeft iemand enig idee hoe dit komt. Ook op deze site zie ik, ook van de cracks hier, overwegend laaiend enthousiaste reacties......

Ik draai de nieuwste VTI overigens. Heb weleens gelezen dat Blackhole een betere beeldkwaliteit genereert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Old Satterhand, ook die functie biedt geen uitkomst, althans naar mijn mening, had em al rond jouw positie staan.................iemand een mening over de beeldkwaliteitsverschillen in de diverse images van VU?

En heeft iemand een mening over de mogelijke verschillen in beeldkwaliteit tussen alle dream-adepten (VU+, Xtrend) en Dreambox zelf? Heb zelf altijd dreambox gedraaid (heb achtereenvolgens de 7000, de 7020, de 800 hd en de 7020 HD gehad) en was altijd zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Nu ik de VU+ solo2 heb, ben ik ontevreden. Wel is het een leuk apparaat vanwege de vele instel- en HBBB-tv mogelijkheden, maar het draait tenslotte om het plaatje, en dat is duidelijk minder in mijn ogen. Zijn de tuners in de VU soms van inferieure kwaliteit???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Old Satterhand: ik heb de scaler scherpte geprobeerd maar vond het geen echte verbetering. Ik heb nu ook wat langere tijd HD zenders bekeken en ik moet zeggen dat ook dat beeld niet echt goed is. Al met al vind ik het beeld teleurstellend, temeer daar ik het in begin wel degelijk heel mooi vond, de topic title is dan ook 'beeldkwaliteit loopt terug'. Ik overweeg de box om te ruilen, al zal dat hier niet gemakkelijk zijn.

aangepast door greekfalcon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf denk ik dat het van jullie TV komt.

Zet eens alle digitale beeld verbeteraars uit. Niet meer dan 100hz, ruisonderdrukker uit, dynamisch contrast uit, enz...

Alleen zo basic mogelijk. Hoe ziet het er dan uit?

aangepast door Dolf

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dolf : Ik heb wat geëxperimenteerd met de beeldverbeteringsinstellingen op de TV(minder ruisonderdrukking bijv.) en ik moet zeggen dat het beeld inderdaad beter is. De TV beeldinstelling stond op standaard en tot die instelling was ik gekomen omdat die het beste paste bij mijn vorige (Philips DSR7141) ontvanger.

Ik denk dat ik nu wel kan leven met het beeld. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik ook beeldproblemen had met mijn allereerste ontvanger, fabrikaat Pace, i.c.m. een abo van Nova hier en dezelfde TV.

@carlo666 : je hebt gelijk natuurlijk, het forum zou er inderdaad anders vol mee staan (en dan had ik de Solo2 natuurlijk niet gekocht).

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijft wel dat je in veel tests wel terugziet dat de vu+ niet de allerbeste beeldkwaliteit levert...

of dat "waar" is of niet.... je leest het wel, en blijkbaar is de topicstarter ook niet echt supertrvreden...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Moderator

In dit draadje staat wat informatie over de gebruikte beeldprocessor en de invloed op de beeldkwaliteit.

http://www.sat4all.com/forums/topic/331580-rebox-9000-vervangen/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijft wel dat je in veel tests wel terugziet dat de vu+ niet de allerbeste beeldkwaliteit levert...

of dat "waar" is of niet.... je leest het wel, en blijkbaar is de topicstarter ook niet echt supertrvreden...

Dit vind ik wel heel kort door de bocht.

Welke tests wijzen uit dat de beeldkwaliteit slecht is, jij bedoeld toch zeker niet de regelmatige klachten die door verschillende gebruikers in beeld worden gebracht?

Vaak blijkt daar dan toch wel een andere reden voor te zijn dan direct aan de VU+ gerelateerd.

Ook denk ik niet dat je direct de hele VU+ familie hieraan moet betrekken want de laatste telgen zoals de Ultimo, SOLO2 en DUO2 blijken toch een uitstekend beeld te hebben.

Ik kan dat in elk geval prima beoordelen want ik heb zowel de DUO, Ultimo in mijn bezit gehad en nu 2x SOLO2 en daar kan ik v.w.b. de beeldkwaliteit alleen maar lof over uitspreken.

Nu ben ik geen expert maar na de Nokia 9200 Mediamaster, Kathrein, Topfield 7700HD en Rebox 8000 / 9000 in gebruik te hebben gehad kan ik wel redelijk beoordelen of de beeldkwaliteit goed is maar het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak.

Om nu te zeggen dat de VU's een matige beeldkwaliteit hebben, nee.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...