Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb erg moeten lachen om dat verhaal over dat het gebruik van een andere processor architectuur invloed zou hebben op de beeldkwaliteit. De beeldkwaliteit wordt bepaald door hardware, de grafische chip. Vaak is dat onderdeel van een SOC, System on Chip.

Ik heb nooit een studie gemaakt van de door de diverse STB fabrikanten gebruikte chips maar neem nu maar van mij aan dat de kwaliteit van deze hardware uitsluitend afhankelijk is van het jaar waarin deze op de markt zijn gekomen.

Ik heb de vorige week de VU Ultimo vergeleken met mijn "oude" DM8000 en kon eerlijk gezegd het verschil niet zien in HD.

Wel zag ik een groot verschil in het SD signaal (in HDMI out, 1080i) maar ik kon dat dus met bovenstaande oplossing (scaler sharpness) eenvoudig oplossen.

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

• Moderator
Geplaatst:

Ik ben benieuwd of er een VU bezitter is die ook een van de genoemde andere ontvangers ter beschikking heeft en die een vergelijking maakt.

Ik heb slechts een Rebox 8500 thuis waarover ik qua beeld kwaliteit zeer tevreden ben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Jürgen, ik heb het niet over 'klagende' gebruikers die je inderdaad op veel forums tegenkomt... maar wat ik bedoel, zijn metingen die uitgevoerd worden in tests, zoals die bijvoorbeeld in Sat+Kabel gepubliceerd worden.

Ik lees dan in de kategorie "Bild" hetvolgende:

VU+ Ultimo : 11.5 von 20 Punkte

Dreambox DM 8000 : 14.5 von 20

Technisat HD S2 Plus 14.75 von 20

Vantage VT 1S : 15.75 von 20

Hirschmann 2S-HD910: 15.5 von 20 punkte

Gigablue HD Quad: 10.5 von 20

Vantage VT-800S HD+ : 11 von 20

...

De vu+ Ultimo is voorlopig de enige vu+ die ze getest hebben... ik hoop dat de duo2 ook eens getest wordt, dan weet ik weer meer.

Ik weet dat een test ook maar een test is, en dat ieder individu dingen anders zal ervaren... ook icm met 'zijn' tv en de instellingen daarvan... maar een test bij Sat+Kabel is eigenlijk best wel onafhankelijk als je vergelijkt met anderen...

De Nokia Mediamaster was inderdaad ook een goede receiver... al heb ik deze altijd op een beeldbuis tv gezien, en die leveren meestal wel een erg goed SD plaatje op.

Ik ben benieuwd of er een VU bezitter is die ook een van de genoemde
andere ontvangers ter beschikking heeft en die een vergelijking maakt.

ceesv, dat is dus inderdaad wat ik ook graag zou willen weten...  Jij bent uitermate tevreden over je Rebox, Ik over mijn Technisat en een ander over zijn VU+ duo.... maar het is volgens mij altijd maar waar je aan gewoon bent... en ofwel ben je een tevreden iemand en zeg je dat het super is, of je bent de eeuwige mopperaar en het is nooit goed genoeg... Zo zou ik wel eens graag van iemand horen die een VU+ en een technisat naast elkaar hebben staan, wat het beste is... en hoe het verschil zich verhoudt.

Daarom hecht ik wel belang aan de testresultaten... maar het zou mooi zijn om het hier eens te kunnen lezen.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Ik heb goede ervaring met de plugin autoresolutie

Die heb ik zo ingesteld dat altijd de resolutie van de zender via

hdmi naar de tv gaat ,dus ik laat de vu geen video conversie doen

dat laat ik aan de tv over

dus 1080i  zender 1080i naar tv

720p zender dan 720p naar tv enz.

Geplaatst:

Als een ontvanger het digitaal signaal in de zelfde resolutie doorgeeft aan de TV als wordt ontvangen, is er geen verschil tussen de ontvangers in kwaliteit.

Maar als SD op-geschaald moet worden, moeten er pixels bij berekend worden. De ene ontvanger kan dit beter als de andere. De TV kan dit nog veel beter. Bij HD en SD is het dan ook het beste om deze origineel door te geven aan je TV.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Geplaatst:

De autoresolution plugin werkt inderdaag erg goed, het beeld is nu gewoon prima. Ik vraag mij overigens af of de modus setting (1080i bijv.) in de videoinstellingen nu niet meer gebruikt wordt.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

als je 1080i ingesteld hebt dan is dat de default waarde voor autoresolution

dan moet je dus ingeven 1080i naar default

1080p naar default (of dit wel goed is? kan zijn dat 1080p naar 720p beter is iets om de testen)

jammer nl dat de vu geen 1080p kan uitgeven

aangepast door pukje
Geplaatst:

Ik heb de autoresolution slechts geactiveerd en nog niets aan de instellingen gewijzigd, dit geeft al een heel mooi beeld. De modus bij videoinstellingen heb ik op 1080p staan, de vu geeft dus volgens mij wel 1080p uit.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Geplaatst:

met de scaler scherpte te verhogen kan je sd zenders merkelijk beter maken,

maar hd zenders worden bij een te hoge scaler scherpte net slechter.

de kunst is om de gulden middenweg te vinden ;)

grtz philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Jürgen, ik heb het niet over 'klagende' gebruikers die je inderdaad op veel forums tegenkomt... maar wat ik bedoel, zijn metingen die uitgevoerd worden in tests, zoals die bijvoorbeeld in Sat+Kabel gepubliceerd worden.

Ik lees dan in de kategorie "Bild" hetvolgende:

VU+ Ultimo : 11.5 von 20 Punkte

Dreambox DM 8000 : 14.5 von 20

Technisat HD S2 Plus 14.75 von 20

Vantage VT 1S : 15.75 von 20

Hirschmann 2S-HD910: 15.5 von 20 punkte

Gigablue HD Quad: 10.5 von 20

Vantage VT-800S HD+ : 11 von 20

...

De vu+ Ultimo is voorlopig de enige vu+ die ze getest hebben... ik hoop dat de duo2 ook eens getest wordt, dan weet ik weer meer.

welke waarde jij aan sat+kabel hecht is je persoonlijke zaak.

aan meningen van derden heeft de vraagsteller niets

waar het in de vraagstelling om gaat is een oplossing om de best mogelijke instellingen te vinden voor HD (en SD) weergave

de TV speelt natuurlijk ook een belangrijke rol / zoals ook of er plugins gebruikt worden die de beeldweergave beinvloeden

die oplossing kan ik niet geven want er zijn gewoon weg veel te weinig gegevens en informatie verstrekt door de vraagsteller.

TV + firmware

VU+ image + updates + driver release

en je vergeet wellicht 10 instellingen aan de TV of hebt ze nog nooit ontdekt, om het beeld te verbeteren en toch geeft men de VU+ de schuld ervoor door eigen onvermogen.

nieuwe bezitters klagen eerst over hun eigen instellingen en fouten en dan hoort men ze nooit meer .

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Hoe wil je ueberhaubt testen of de video uitgang van de ontvanger beter of slechter is

Heb je bv een referentie signaal (een testbeeld) in de verschillende resoluties zo dat

je de scherpte kan beoordelen ? zover ik weet niet .

Persoonlijk vind ik dat de upscaler van mijn TV het beter kan dan die van de vuduo daarom

gebruik ik autoresolutie zodat de vu het basis materiaal van het signaal van de sat aan de TV geeft.

Is ergens logisch welke situatie is beter

situatie A je ontvangt 512p de vu zet het om in 1080i en de TV zet het wederom om van 1080i naar bv 1920

situatie B je ontvangt 512p de vu geeft de 512p (onveranderd) door aan TV en tv maakt er 1920 van

in situatie B spaar je 1 bewerking (verminking) uit

Mijn TV doet het omschakelen tussen de resoluties goed op een andere tv

kan het heel anders zijn.

Wat ook nog kan heeft de TV een eco stand die de lichtsterkte meet ,als het

donkerder  in de kamer is wordt het beeld automatisch minder scherp (zoals

omschreven bij klacht topic starter)

aangepast door pukje
Geplaatst:

@Tonskidutch: Ik dacht toch dat ik aardig feedback geef over wat ik met de adviezen van de forumleden gedaan heb, het is zeker niet zo dat ik niets meer van me laat horen.

Gegevens en instellingen:

TV: Philips 32PFL9604, firmware Q5492-0.26.75.0

Instellingen afwijkend van standaard: Kleur 60 (st 58), ruisred. : min (st med), dyn. contr. : min (st med)

VU+: VTI 6.0.0. , version 2013-08-11-vti-master, image Release 6.0.0. 2013-07-03

Video modus : 1080p

Autoresolution: Aan, instellingen niet gewijzigd.

Scaler sharpness: Uit

Laatste updates aangebracht op 13-8-2013. Driver release onbekend, weet niet waar dat te vinden.

Ik ben dit topic begonnen met te melden dat de beeldkwaliteit terugliep. Hierin ben ik misschien niet duidelijk geweest, maar telkens na het flashen (heb ik een keer of 4 tot nu toe gedaan), was het beeld (op SD) in eerste instantie goed en werd het daarna slechter. Met slechter bedoel ik fletser en minder scherp, een beetje futloos als het ware.

Na wat te spelen met de instellingen van de TV (zie boven) en het aanzetten van de autoresolution is het beeld op SD nu zeker zo goed als mijn vorige ontvanger, de Philips DSR 7141.

Geplaatst:

ik vind de samenvatting heel fijn

ook al omdat mń broer dezelfde combo heeft, flips en vu

die autoresolutie, nu ja standaard ingesteld heb ik zelf niet getest bij m'n broer

maar die heeft een bloedmooi beeld

heb je de flips op daglicht compensatie staan?

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Tja, ik hecht best een grote waarde aan sat+kabel, maar het is slechts één informatiekanaal voor mij. Ik denk wel dat de metingen relatief neutraal zijn, in tegenstalling tot wat ik lees van bezitters van een bepaalde receiver die slechts 1 receiver hebben, en hem "heel erg goed" vinden... dat zegt niet veel in relatie tot een andere receiver. als een receiver die zeg maar 11 punten krijgt door een bezitter heel erg goed gevonden wordt, zal een receiver die 15 punten krijgt waarschijnlijk beter zijn. Zo bekijk ik het, en dat is dan ook de waarde die ik er aan hecht. Dat wil niet zeggen dat je slaafs moet kopen wat de beste waarde op papier heeft... maar het geeft een indicatie.

Dat de vraagsteller niets heeft aan meningen van derden, zou goed kunnen... maar dit is een forum waar gepraat wordt over bepaalde onderwerpen... in dit geval "beeldscherpte". En daar kan je dan wat verder op ingaan... als ik lees in tests en in diverse forums dat de beeldscherpte blijkbaar tegenvalt dan is dat een gegeven... blijkbaar, zoals ik nu lees kan je dat sterk verbeteren. Maar dat wordt uiteraard niet meegenomen in tests. Daar wordt een receiver zo standaard mogelijk gebruikt, en gemeten.

Het vinden van de best mogelijke instelling is uiteraard de bedoeling... maar dat neemt niet weg dat de beeldscherpte met die instelling nog steeds niet goed kan zijn...

gelukkig heeft de vraagsteller het op kunnen lossen met hulp van iemand die ook slechte beeldkwaliteit had, en er een programma voor gevonden heeft wat het verhelpt.

welke waarde jij aan sat+kabel hecht is je persoonlijke zaak.

aan meningen van derden heeft de vraagsteller niets

waar het in de vraagstelling om gaat is een oplossing om de best mogelijke instellingen te vinden voor HD (en SD) weergave

de TV speelt natuurlijk ook een belangrijke rol / zoals ook of er plugins gebruikt worden die de beeldweergave beinvloeden

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...