Ga naar inhoud


Flashen images Duo lukt niet


Yugo

Aanbevolen berichten

Hallo luitjes,

 

Ik heb een nieuwe VU+ Duo en heb het probleem dat geen enkele image te flashen is behalve die op de site van VuPlus staan. Hoe is dat mogelijk? Zit er soms een beveiliging op, zodat je alleen maar images van hen kan installeren? Wie weet raad? Ik heb zowat alle nieuwe images geprobeerd maar de VU+ komt niet verder dan "starting.......". 

Op dit moment heb ik openpli 3.0 ( van mei 2012) er op staan maar ik wil ook andere image bekijken b.v. Vti etc.

 

Alvast bedankt voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb volgens mij aan alle voorwaarden voldaan. Divers sticks geprobeerd ( 5 stuks) en alle geformateerd met HP Tool. Het lijkt wel of een andere image welke niet afkomstig is van de VuPlus site niet geflashed mag worden

aangepast door Yugo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens in windows naar deze computer en druk met rechtermuisknop op je usb stick dan formateren en als die optie er is selecteer dan fat of iets wat er op lijkt.

Je moet zeker weten dat het fat is anders de eigenschappen opvragen.

Wat er beschreven word is dat hij verkeerd geformateerd is.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

formatteer je stick naar fat32, als je windows 7 gebruikt kan dat niet, daar is een tool voor nodig zit in de bijlage

guiformat.rar

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een image download moet je deze rechtstreeks uitpakken op de stick.

dat wil zeggen als je de stick controleerd staat er een map <vu> op met daarin een map <vuduo> en

in deze map staan 3 bestanden(in geval van openpli.

dit is de enige correcte wijze.als deze  mappen niet zo op de stick staan werkt het niet.

 

flashen how to.txt ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

In sommige gevallen kun je de optie fat niet selecteren maar er is nog een optie.

 

Naar gelang welke windows versie je hebt kun je het volgende doen

 

Start --> uitvoeren --> type dan cmd in

 

of 

 

Deze computer en dan type je boven in in cmd

 

Hierna opent er een terminal (Zwart scherm)

 

Dan vul je in 

 

Format x: /FS:fat  <-- gewoon fat

Format x: /FS:fat32 <---- fat32

 

x staat voor je drive letter van de usb stick te vinden in deze computer

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb volgens mij aan alle voorwaarden voldaan. Divers sticks geprobeerd ( 5 stuks) en alle geformateerd met HP Tool. Het lijkt wel of een andere image welke niet afkomstig is van de VuPlus site niet geflashed mag worden

welk image bedoel je?

want Openpli VTI blackhole en nog enkele minder bekende gaan prima

het moet ook wel het image zijn voor jouw VU+ model!!!

 

de HPformat tools doen het hier overigens prima

maar het is evenwel ook belangrijk welk VU+ model, opdat je tijdens het flashen de juiste procedure toepast

sommige typen dien je de channel - knop op het toestel te gebruiken

sommige typen enkel de stick erin en aanzetten

sommige type de power toets op het toestel

 

wat voor VU+?

 

ciao

Wishing On A Star

Rose Royce

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is heeft hij een DUO, staat in de header prefix.

 

Yugo,

 

Heb jij soms een USB stick (behalve WLAN stick) op één van de USB poorten achterin zitten? Zo ja, even verwijderen.

 

Zit er een harddisk in de DUO? Zo ja, zie jij de mogelijkheid om deze tijdelijk te verwijderen en dan opnieuw proberen te flashen.

 

Als jij VTI wilt installeren volg dan de handleiding zoals boven in dit forum beschreven, zie http://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

flashen van een duo;

schakelaar achteraan uit zetten,stick met image plaatsen, schakelaar aanzetten.

als op het scherm van de duo word gevraagd om te rebooten, schakelaar achteraan uitzetten,

stick verwijderen, wacht 1 min dan schakelaar terug aan zetten.

als alles goed verlopen is krijg je nu een installatie wizard te zien.

 

grtz philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry,

maar windows 7 kan je een usb-stick gewoon in FAT32 formateren.

Tegenwoordig wel zie ik, in het begin dat windows 7 op de markt kwam ging dat toch niet, vandaar dat tooltje, het is ook al een paar jaar geleden dat ik nog eens een stick heb geformatteerd, maar nu even een stick in de pc gedrukt en ik moet je nu gelijk geven...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt voor de vele reacties. Voordat ik echter mijn bericht plaatste heb ik uiteraard het forum bekeken en heb alle mogelijkheden geprobeerd, Zoals de opmerkingen hierboven vermeld. Echter zonder  resultaat. De VU+ werd geleverd met Blackhole 1.7.3. Het werkte in principe goed maar een oude image. Toen de openpli van mei 2012 geflashed en ging ook goed. Daar draai ik nu mee. Ik wil echter zoals ik al vermelde eens iets nieuws proberen en zowiezo een nieuwere image. De image van van Vti leek mij een mooie image. Ook met Cccam etc. maar helaas niet te flashen. Al het bovenstaande heb ik geprobeerd maar geen resultaat.

 

Ik weet niet wat er nu mis is met mijn editor maar ik krijg allemaal strepen door de tekst. Ga even kijken wat dit is.

aangepast door Yugo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

kijk even bij vu naar een bootloader update. Als er een heel oud image op staat kan het zijn dat je bootloader nog niet is geupdate.

 

http://vuplus.com/downloadSoftwareUpdateContent.htm?idx=3&pagenum=1

 

zip uitpakken, en bestand naar /vuplus/duo folder kopieren op je usb stick.

duo_cfe_3_0_usb.zip

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...