Ga naar inhoud

Schotel pas signaal bij opnieuw aansluiten coax

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Het signaal van mijn schotel werd op een gegeven moment slechter totdat er geen beeld meer was. De schotel opnieuw uitrichten hielp ook niet (nagenoeg geen verschil in signaalsterkte). Nadat ik de coaxkabel loshaalde en weer monteerde had ik ineens signaal. Echter zodra ik zap is het signaal weg en komt het niet terug. Waneer ik de kabel weer loshaal (zowel bij lnb als bij receiver) en monteer is er weer signaal.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Bvd,

Willard

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

het kan je lnb zijn die hapert 

het kan ook nog aan je coax liggen!

was die soms geoxideerd toen je die los maakte ?

en welke ontvanger heb je ?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Het gaat om de standaard M7 801 canal digitaal ontvanger. Ik heb het ook nog geprobeerd met een oude Philips ontvanger en daar had ik hetzelfde probleem. Daarnaast heb ik nog een nieuwe f connector gemonteerd maar ook dit hielp niet. Zou het dan toch aan de lnb liggen?

Geplaatst:

De local oscillator van je LNB is verlopen, wellicht door het warme weer. Door de LNB even los te koppelen klopt de frequentie weer even en kan de ontvanger weer locken.

Je dient dient je LNB te vervangen.

nb: LNB's gaan vaak stuk, ik heb er hier al een 4-tal liggen en ben geen groot verbruiker. Alle merken zijn vertegenwoordigd dus daar ligt het ook niet aan.

Geplaatst:

Vreemd, ik had met canal digitaal gebeld en die vertelden me dat er enkel garantie op de receiver zit..

Maar ik heb inmiddels een nieuwe lnb gehaald, echter nog steeds precies hetzelfde probleem :(

Geplaatst:

Het is mogelijk dat deze lnb ook defect is. Zo genaamd "dead on arrival" DOA. Het enige wat overblijft is de coax kabel met f-connectoren. Want deze zijn nog niet vervangen. Neem wel goede coax kabel (geen Praxis/Karwei/Gamma) en f-connectoren. Succes.

Geplaatst:
Ik zou de  M7 801 terugzetten naar  fabrieksinstellingen ,kijk of dat ook helpt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Bij een andere receiver had ik precies hetzelfde probleem dus ik denk niet dat terugzetten naar farieksinstellingen helpt.

Ik zal kijken of ik nog een andere kabel heb liggen om dat te testen. Is het ook mogelijk een lnb door te meten?

Geplaatst: (aangepast)

Willards, je moet je DiSeqC instellingen controleren, het lijkt erop dat die fout staan.

Bij het her-aansluiten van de LNB valt die altijd terug naar DiSeqC A, wat in jouw geval beeld oplevert.

Pas bij het wisselen van kanalen zal (afhankelijk van je instellingen) er een commando naar je LNB worden gestuurd.

Als de instelling fout staat schakelt de LNB om naar een verkeerde LNB.

ps

Of je hebt de A kop gericht op Astra 3 en je tuner staat afgesteld op een Astra 3 zender, dat krijg je dit ook.

aangepast door Old Satterhand

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen