Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forummers,

ik ben nieuw hier, maar heb al wel enkele jaren HTPC-ervaring en ben redelijk handig, al zeg ik het zelf...

Mijn vragen betreffen het gebruik van een DM7020si als interne cardserver voor een DVB-S2 ontvanger in een PC.

Ter introductie: mijn installatie bestaat uit een PC in de meterkast, waarin ik een duo-ontvanger van DigitalDevices heb zitten; deze ontvangt Astra 1, 2 en 3. Op deze PC draait DVB-link als TV-server. Ik wil ACAMD gebruiken als client van de cardserver. In de woonkamer en in de slaapkamer staan fanless PC´s, waarop ik m.b.v. Windows Media Center TV kijk. Ik heb een legaal CD abonnement en wil de Dreambox enkel gebruiken als interne cardserver. Vanuit de meterkast lopen 2 coax-kabels naar 2 switches. Op iedere switch zijn 3 LNB's aangesloten.

De TV-server werkt perfect, het bekijken van FTA-kanalen in de woonkamer en slaapkamer gaat goed. Ik wil nu de CD-kanalen gaan bekijken.

Ik heb de volgende vragen:

PROTOCOL:

Ik zie door de bomen het bos niet meer, welk protocol kan ik het beste gebruiken: CCcam, NewCS, Oscam, NewCamd of nóg iets anders?

AANSLUITEN DREAMBOX:

De CD-kaart moet regelmatig updates ontvangen. Moet de Dreambox daarvoor continu afgestemd zijn op bijv. SBS6? Of kan ik dit via het protocol over het netwerk laten verlopen? Zo ja, hoe? Als de Dreambox continu afgestemd moet zijn, hoe moet ik dat dan aansluiten? Ik heb immers 2 ontvangers en 2 coax-kabels. Kan ik de doorlus van de Dreambox gebruiken? SWITCH ---> DM ---> TUNER

Bij voorbaat dank,

Jan

• Beheerder
Geplaatst:

Als je CCcam gebruikt, gebruik je ook gewoon CCcam protocol.

Op de 'server' maak je een F: (friend) regel, of de client een C: (client) regel. Lees ook de uitleg in de cccam.cfg file zelf.

Updates heb je niet dagelijks nodig. Als je eenmaal per week TV kijkt, blijft je kaart gewoon werken. De client kan ook updates sturen, mits je dat toestaat.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...