Ga naar inhoud


Ongelofelijke antenne-installaties


Alex1970

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat dacht je van deze Russische mobile ontvangstantennes.

 

Gezien de mogelijkheid de elevatie in stellen bij deze antennes zijn die denk ik wel voor satelliet-ontvangst. (Maar dan uiteraard niet de gebruikelijke frequenties maar lager).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat denk ik niet. De foto’s zijn genomen op een tentoonstelling in Rusland dus de stand waarin ze nu staan is een heel willekeurige.

Omdat het maar liefst 14 antennes naast elkaar zijn en 6 boven elkaar, krijg je een enorm rechteffect en wordt die antenne dus gebruikt om de positie van een bepaalde zender van de vijand uit te peilen.


Het kunnen kantelen van de gehele antenneboom is volgens mij hoofdzakelijk om deze gigantische antenne plat te kunnen vervoeren.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kwam deze site tegen en is best vermakelijk hoe sommigen hun antenne installeren:

 

http://www.aerialsandtv.com/cowboyslocker.html

Ik vind dit leuk action-smiley-035.gif

 

Zo heb ik het destijds thuis zelfs nooit gepresteerd :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb de bekende TEWEA multiwing geinstalleerd met 2 etages. Geschikt voor de hele UHF band. Hing altijd op zolder  en is dus als nieuw. Wel wat creatief mee om moeten gaan om deze verticaal te krijgen. Perfecte ontvangst  en draaibaar opgesteld.  Gecombineerd met versterker Schrader met 3 ingangen : 1. UHF/2. VHF band III TDAB TRIAS ; kanaal 10/11:/3.VHF FM.TRIAX  Alles zo,n  15 DB versterkt. Wel op de UHF smalle openingshoek natuurlijk.  Ik ontvang hier dan ook Schoten/Goes/ Rotterdam/Den Haag/Roosendaal.  

 

Jaap den Hollander

4328GE Haamstede Zeeland

post-69043-0-13485200-1379410408_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de bekende TEWEA multiwing geinstalleerd met 2 etages. Geschikt voor de hele UHF band. Hing altijd op zolder  en is dus als nieuw. Wel wat creatief mee om moeten gaan om deze verticaal te krijgen. Perfecte ontvangst  en draaibaar opgesteld.  Gecombineerd met versterker Schrader met 3 ingangen : 1. UHF/2. VHF band III TDAB TRIAS ; kanaal 10/11:/3.VHF FM.TRIAX  Alles zo,n  15 DB versterkt. Wel op de UHF smalle openingshoek natuurlijk.  Ik ontvang hier dan ook Schoten/Goes/ Rotterdam/Den Haag/Roosendaal.  

 

Jaap den Hollander

4328GE Haamstede Zeeland

 

De UHF smalle openingshoek geldt alleen voor horizontale polarisiatie. Vertikaal is het een ander verhaal.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...