Sprietje Geplaatst: 12 augustus 2013 Geplaatst: 12 augustus 2013 Ik denk dat @investignator vorig jaar een heel duidelijk verhaal schreef en Den Bosch en Ede liggen maar 45km van elkaar: Beste satters zoals beloofd hierbij mijn ervaringen met Triax TDS110 en Gibertini 125 op Nilesat.Beide schotels voorzien van Inverto Black Ultra Quad. Mijn locatie is omgeving Den Bosch.TDS110:stabiele ontvangst bij droog en onbewolkt weer (echter minder kanalen dan Gibertini 125),incidentele uitval bij lichte regen of lichte bewolking, sommige zwakke kanalen totale uitval volledige uitval bij regen en/of flinke bewolkingGibertini 125:meer kanalen (oa AD Nat Geo op TDS110 incidenteel ontvangst heeft stabiele ontvangst op Gibertini 125)geen uitval bij lichte regen of lichte bewolkingincidentele uitval bij regen en/of flinke bewolking, bij sterke kanalen geen uitvalvolledige uitval bij flinke regen (19/7/12 om 9:00 uur)Conclusie: Gibertini 125 voor Nilesat zeer goed bruikbaar, voldoet volledig aan mijn verwachtingen.Afregeling: Bij de Gibertini 125 kun je de elevatie met een stelschroef heel goed finetunen en daarna vastzetten zonder dat afstelling verloopt. Dit in tegenstelling tot de Triax die bij het vastschroeven van de reflector iets verloopt, je bent dus lange tijd aan het vinden van de optimale afstelling en dan goed vastzetten. Bij sterkere satellieten is een klein beetje verloop nauwelijks merkbaar, maar bij Nilesat is het noodzakelijk dat je echt het optimum haalt. 1
hayman Geplaatst: 12 augustus 2013 Geplaatst: 12 augustus 2013 duidelijk bedankt , effe afwachten wanneer ik die gibertini op 125 l gaan halen of misschien toch die 150... echt leuk dat we elkaar helpen 65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E
smetje limb.BE Geplaatst: 12 augustus 2013 Geplaatst: 12 augustus 2013 neem dan maar de 1.50m 1 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
investigator Geplaatst: 13 augustus 2013 Geplaatst: 13 augustus 2013 (aangepast) Ik ben nog steeds erg tevreden met de Gibertini 125, een grotere maat lijkt me niet echt noodzakelijk. De 125 cm is al een flinke maat om te installeren. Denk ook aan de windvang. Ik heb gelukkig een mooi plekje achter in de tuin, beschut tegen de wind. 13 augustus 2013 aangepast door investigator
Sprietje Geplaatst: 13 augustus 2013 Geplaatst: 13 augustus 2013 Beste investigator Dat ziet er heel mooi uit al die schotels. Ik kan me nog herinneren dat iemand een tijd geleden schreef dat je een schotel niet op hout kunt monteren omdat hout werkt en de schotel dus nooit optimaal staat afgesteld. Nou ik heb jarenlang ook een Triax 115 op een houten huis gehad. Haalde de schotel er twee maal per jaar van af met de houtdraadbouten waar die mee vast stond en bij terugplaatsen stond die altijd weer 100% goed. Dus een schotel op een houten huis gemonteerd, daar is niets mis mee. Heb wel een vraag: Ik dacht dat jij op de Gibertini een Inverto Black Ultra had staan maar volgens mij is dat een Inverto Black Premium.
investigator Geplaatst: 13 augustus 2013 Geplaatst: 13 augustus 2013 (aangepast) Dag Sprietje, Deze foto is van oktober/november 2012. Als je goed kijkt zie je dat er 2 LNB's zijn gemonteerd op de Gibertini 125. In het begin had ik alleen een Black Ultra Quad tbv de testen en vergelijking met de Triax TDS110 gemonteerd. Op de foto zie je een Black Ultra Quad voor Nilesat in het midden en daarnaast een Black Premium Quad voor Amos. Deze LNB is gemonteerd met een GK03 railtje aan de Black Ultra Quad. Overigens heb ik dit voorjaar de Black Premium Quad voor Amos vervangen door de Black Ultra Quad die eerst op de TDS110 zat. Met wat extra buigen van de GK03 rail gaf de Black Ultra Quad nog net een paar procentjes hogere kwaliteit voor Amos. Op de TDS110 zit nu een Black Ultra single, dat is voldoende voor deze schotel. Van de huidige situatie heb ik nog geen foto gemaakt. Zoals het een echte hobbyist betaamd probeer ik soms nog wat te verbeteren. De houten wanden van de blokhut zetten bij vochtig weer uit, dat kan wel 2 cm in de hoogte zijn. Ik heb nog geen invloed geconstateerd op de stand van de masten waar de TDS110 en Gibertini aan vast zitten. Overigens gaan de bevestigings bouten van de mastbeugels door extra verstevigingslatten IN de blokhut. Deze latten gaan over de volle hoogte, zodat het gewicht van de masten wordt verdeeld over de hele zijwand. Anders gaan de 28 mm dikke planken van de blokhut wrikken en doorbuigen. 13 augustus 2013 aangepast door investigator
hayman Geplaatst: 13 augustus 2013 Geplaatst: 13 augustus 2013 @ Inverstigator ziet er prachtig uit man,had ik maar zo een ruimte gaat wel lastig in een flat . 65HU8500 4K 3D/DM8000/PS4/SOLO 4K/Technisat Multytenne twin(4in1)en arabsat 26E
Sprietje Geplaatst: 13 augustus 2013 Geplaatst: 13 augustus 2013 Beste investgator Nu je het zegt zie ik inderdaad naast de Inverto Black Primium waar de aansluitingen achter elkaar zitten ook een Inverto Black Ultra zitten waar de aansluitingen naast elkaar zitten. Je schotelopstelling ziet er erg professioneel uit, een lust om naar te kijken voor elke actieve schotelaar. Ja, ik had dat probleem niet op het houten huis want dat bestaat uit balken van 7cm dik. Die geven geen krimp. Je hebt de diseqc-switches zeker in die houten hut zitten?
investigator Geplaatst: 13 augustus 2013 Geplaatst: 13 augustus 2013 (aangepast) Beste Sprietje,Ik 4 switches 10/1 (fabrikaat SAB) achter op de Maximum E85 gemonteerd.Het zou anders wel erg veel kabelwerk van de E85 LNB's naar de blokhut worden. 13 augustus 2013 aangepast door investigator 1
Sprietje Geplaatst: 13 augustus 2013 Geplaatst: 13 augustus 2013 Zo, daar ligt flink wat kabelwerk! Prima om de reststandstukken coax mee op te werken die je van een rol van 100 meter over hebt. Ziet er allemaal keurig uit.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen