Dilasso Geplaatst: 12 augustus 2013 Geplaatst: 12 augustus 2013 Beste Lezer, Ik zou een rail willen bevestigen voor 4 LNB’s op de plaatswaar nu de LNB zit, dat is dus een ronde stang, ik zie er genoeg maar die hebben allemaal een min of meer platte verbinding zoals bij een TRIAX. Weet er iemand een oplossing? Mvg, Dilasso Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
grondstof Geplaatst: 12 augustus 2013 Geplaatst: 12 augustus 2013 Zelf iets gaan maken door een beetje te knutselen is een optie. Of nog beter een schotel kopen waarbij het van af de leverancier geleverd kan worden. Als ik je foto bekijk is die schotel te klein voor wat jij met 4 LNB’s wil doen dus moet je aan een nieuwe en grotere schotel.
Sprietje Geplaatst: 12 augustus 2013 Geplaatst: 12 augustus 2013 Ik denk dat dat niet goed gaat lukken. Het is een behoorlijk kleine schotel en dan gaat het niet anders lukken dan met de Inverto Multiconnect die overgevoelig zijn voor regendruppels op de kop. Ook al was het een Triax 54 of 64 geweest, dan gaat het met een Triax-rail ook niet lukken Hoe groot is de afstand vanaf de voorzijde van de lnb tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten vanaf de onderzijde?
Dilasso Geplaatst: 12 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2013 De afstand vanaf de voorzijde van de lnb tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten vanaf de onderzijde is ongeveer 55 cm en de schotel is 80 cm. Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
trust Geplaatst: 12 augustus 2013 Geplaatst: 12 augustus 2013 De afstand vanaf de voorzijde van de lnb tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten vanaf de onderzijde is ongeveer 55 cm en de schotel is 80 cm. Dan is het tafeltje toch groter als ik (we ?) dacht(en) Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Sprietje Geplaatst: 12 augustus 2013 Geplaatst: 12 augustus 2013 Er bestaat geen passende rail voor die schotel voor 4 lnb’s. Je kunt wel 3 Alps-lnb’s plaatsen met een SAB lnb-houder GK3 A025.
Adriano Geplaatst: 12 augustus 2013 Geplaatst: 12 augustus 2013 (aangepast) Ik ken die schotel. Is echt te slap om er meerdere lnb's aan te hangen. Wil je het toch, dan moet je er schoren aan maken. Lijkt me zonde van de moeite. Ik heb z'n zelfde schotel 8 maanden gebruikt op een tijdelijk adres en toen ging de lak er al af. Aangezien dat het ijzer is, roest. 12 augustus 2013 aangepast door Adriano Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
Dilasso Geplaatst: 13 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2013 Dank voor jullie advies, ik ga deze schotel maar niet verbouwen! mvg, Dilasso. Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld(Auteur onbekend)---------------------------------------------------------
JoeG135 Geplaatst: 14 augustus 2013 Geplaatst: 14 augustus 2013 ik had dezelfde met die sab beugel met de astra 1 in het midden en HB en EB/A2 aan weers zijden A3 was er nog niet en dat ging prima dus zal 1 lnb erbij ook te doen zijn moeten in ieder geval alps zijn SAB Titan I & Technisat Multytenne
Eduard07 Geplaatst: 14 augustus 2013 Geplaatst: 14 augustus 2013 (aangepast) ik had dezelfde met die sab beugel met de astra 1 in het midden en HB en EB/A2 aan weers zijden A3 was er nog niet en dat ging prima dus zal 1 lnb erbij ook te doen zijn moeten in ieder geval alps zijn Ja, zo ben ik een paar jaar geleden ook aan de knutsel geweest met exact deze no-name schotel en had er een no-name rail erop geflanst. De schotel is sterk en van prima kwaliteit, maar een rail-voor-4 is "moeilijk" passend te krijgen om de ronde arm. Het gevolg is dan, dat de afstanden tussen de lnb's en de schotel vrijwel niet kloppend zijn te krijgen. Uiteindelijk zit je met signaalverlies en daardoor weinig regenreserve. Je kunt deze 80cm schotel prima op een draaibaar zetten met 1 lnb, maar van geklooi met een rail zou ik afzien. 14 augustus 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
JoeG135 Geplaatst: 14 augustus 2013 Geplaatst: 14 augustus 2013 ja voor een 3 lnb met A3 in midden moet je goede scores krijgen (de HB wil ik erbij omdat er zoveel zenders op zijn en omdat ik van knutselen houd) SAB Titan I & Technisat Multytenne
Eduard07 Geplaatst: 14 augustus 2013 Geplaatst: 14 augustus 2013 (aangepast) ja voor een 3 lnb met A3 in midden moet je goede scores krijgen (de HB wil ik erbij omdat er zoveel zenders op zijn en omdat ik van knutselen houd) Met A3 in het midden (schotelarm?) zit de HB-lnb dus 10 graden uit het brandpunt van een 80cm schotel. Dat wordt een precisiewerkje en blijft de vraag hoeveel dB de HB-lnb bij jou nog gaat krijgen op de zwakkere transponders. Daarnaast is het rendement van deze schotel niet te vergelijken met dat van een Triax 88, waar een bijbehorende rail voor verkrijgbaar is. Waarom moet het een Alps zijn? Voor de HB is op de rail ook wel ruimte voor een Inverto B.U.. 14 augustus 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
JoeG135 Geplaatst: 14 augustus 2013 Geplaatst: 14 augustus 2013 Met A3 in het midden (schotelarm?) zit de HB-lnb dus 10 graden uit het brandpunt van een 80cm schotel. Dat wordt een precisiewerkje en blijft de vraag hoeveel dB de HB-lnb bij jou nog gaat krijgen op de zwakkere transponders. Daarnaast is het rendement van deze schotel niet te vergelijken met dat van een Triax 88, waar een bijbehorende rail voor verkrijgbaar is. Waarom moet het een Alps zijn? Voor de HB is op de rail ook wel ruimte voor een Inverto B.U.. ik bedoelde zonder de HB (ik wil met mijn raven er 4 op hebben) heb heel veel aan de tips van de scholars hier SAB Titan I & Technisat Multytenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen