Ga naar inhoud


Europese gezondheidskaart (EHIC)


blitzteam

Aanbevolen berichten

Ga regelmatig naar het buitenland binnen de euro gemeenschap .

Ik nam altijd mijn verzekerings pas mee(CZ).

Er bestaat ook een Europese gezondheidskaart (EHIC) .

Is de verzekeringspas voldoende of kan ik beter een Europese gezondheidskaart (EHIC) aanvragen, zijn er eventueel kosten aan verbonden.

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites


Google???

 

Vraag het aan je zorgverzekeraar. Bij zilverenkruis achmea staat bijvoorbeeld het volgende:

 

 

Met de European Health Insurance Card (EHIC)
kunt u aantonen dat u verzekerd bent tegen ziektekosten. De EHIC geeft u recht op medisch noodzakelijke zorg tijdens verblijf in het buitenland als de zorgverzekering in Nederland niet is opgeschort of beëindigd. 

U heeft gedurende uw verblijf in een andere lidstaat recht op de bekostiging van de medische zorgen onder dezelfde voorwaarden die in de wetgeving van die lidstaat voor de eigen verzekerden zijn vastgesteld.


Neem de EHIC mee naar het buitenland. De zorgverlener ter plaatse vraagt er misschien naar. De EHIC is persoonsgebonden, dus voor ieder gezinslid dient u er een apart aan te vragen. U kunt de EHIC kosteloos aanvragen.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

U heeft gedurende uw verblijf in een andere lidstaat recht op de bekostiging van de medische zorgen onder dezelfde voorwaarden die in de wetgeving van die lidstaat voor de eigen verzekerden zijn vastgesteld.

 

Dit wil zeggen je krijjgt de goedkoopste verzorging/behandeling die in het verblijf land geld ,niet alle EU landen zijn zo ingesteld

als bv nederland/duitsland/belgië.

 

Ik geef de voorkeur om nog een reisverzekering erbij te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dat ehic gewoon gratis aanvragen bij cz. Die staat dan afgedrukt op de achterkant van je zorgpas.

Je hebt dat ding echter niet echt nodig, maar 'men' zegt dat het handig is om hem te hebben... en omdat het gratis is.... doen.

 

Ik ben als NL verzekerde ook al in Zweedse en Noorse ziekenhuizen /Vårdcentral geweest, en daar hebben ze nooit naar dat europese pasje gevraagd...  je moet meestal gewoon zelf de rekening betalen, tegen het tarief zoals de Zweden of Noren dat ook moeten betalen...  en dan deklareer je gewoon netjes bij CZ en het bedrag wordt verrekend met je eigen risiko... en als je er boven uitkomt, wordt je betaald.

Een reisverzekering heeft weinig zin... in de meeste europese landen is zorg goedkoper dan in Nederland, en krijg je gewoon alles vergoed. Je wordt altijd behandeld zoals de lokale bevolking behandeld wordt, tegen dezelfde prijzen... dus als dat voor de lokale bevolking goed is, is dat voor jou ook goed. Zo redeneer ik altijd...  en verzekeringen proberen uiteraard altijd zo veel mogelijk geld binnen te rijven. Nederland is een oververzekerd land... vergeet dat niet. mensen zijn blijkbaar heel erg bang.

 

Een reisverzekering die bepaalde dingen dekt als een terugreis naar huis als een familielid overlijdt oid kan je overwegen als je denkt dat dit kan gebeuren... een annuleringsverzekering 'kan' interessant zijn, maar lang niet altijd.... denk altijd erg goed na over extra verzekeringen.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sverige je hebt volkomen gelijk scandinavie heeft ook een goede ziekte zorg maar

bij landen als romenië polen griekenland weet ik dat niet en zou dan blij zijn als

ik meer kan uitgeven aan zorg dan dat in dat land normaal is.

 

Voor een vakantie in een land die standaart een goede zorg heeft is

een nederlandse dekking meer als genoeg

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste blizteam


Ga maar snel de EHIC-pas (European Health Insurance Card) aanvragen. Het kost niets en eenmaal aangevraagd, krijg je hem elk jaar automatisch opnieuw toegestuurd.
In Spanje heb je hem echt nodig als je niet wilt dat je de kosten zelf moet betalen.
Ze vragen er al jaren naar als je eens wat nodig hebt.
Alle kosten van medische handelingen worden netjes bij CZ gedeclareerd en ik heb nog nooit een vraag van CZ gehad waar het voor was.

Een doorlopende reisverzekering erbij nemen is altijd verstandig. Ik heb er een die ook geldt als je 365 dagen per jaar in het buitenland bent en niet met de beperking van slechts 6 weken aaneengesloten. Kost voor 2 personen zoiets van €135,- per jaar.
 

Ga je voor langere tijd ook met de auto naar het buitenland, zorg dan dat je een autoverzekering hebt waar je 365 dagen per jaar mee in het buitenland mag zijn. Kost niets meer dan een andere autoverzekering. Je moet alleen op de voorwaarden letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...