Ga naar inhoud


Groter Duits zenderaanbod via satelliet


Sprietje

Aanbevolen berichten

Voor veel Nederlanders is satellietontvangst de uitkomst om het gebrek aan Duitse tv-zenders bij
Nederlandse tv-aanbieders te compenseren. Het Duitse zenderaanbod via de satelliet wordt nu nog groter.


Lees verder in TotaalTV:
http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/13534/groter-duits-zenderaanbod-via-satelliet.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, iedere extra zender die er "gratis" bijkopmt is mooi!  Ik heb hem gisteren in mijn favorietenlijst neergezet na Prosieben... Nu loopt er alleen nog maar een trailer.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een uitbreiding zeg 1 zender PROSIEBEN MAXX :cry:

De extra zenders van onze commerciëlen zijn gecodeerd, terwijl het veel om oud of Nederlandstalig eigen materiaal gaat (RTL-Lounge). 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat alle nederlandse reklamezenders gecodeerd waren...  zonder abonnement krijg je geen beeld. 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat alle nederlandse reklamezenders gecodeerd waren...  zonder abonnement krijg je geen beeld. 

Maar die kant gaat het in Duitsland ook op. Nog erger zelfs, met HD+.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

HD+ is inderdaad wat anders, al is het uiteindelijk nog wel goedkoper dan een nederlands pakket... en met de goede module heb je ook geen last van de beperkingen... al is dat niet zoals het 'hoort'...

Maar voor mij hoeven de commercielen niet in HD... ik vind de SD versie er eigenlijk heel erg goed uitzien... en die zullen volgens mij niet zo gauw gecodeerd gaan worden (ook volgens Infosat en Sat+Kabel niet)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die HD+ is veel te doen geweest in duitsland ,dat is voor het kartelambt geweest omdat

het afspraken waren tussen de zenders en dat mag niet.

Als straf moeten ze nu 5 of zelfs 7 jaar lang al hun zenders OOK in fta uitzenden.

Voorlopig zitten we dus goed met het zenderaanbod

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dhr. Kriek heeft ook wel wat meer verteld dat de schotel flink in opmars is doordat schotel

naast kabel en iptv gebruikt wordt om gebruik te maken van het grote tv aanbod en

dat CDS abo niet noodzakelijk is .

 

citaat:

Omdat de meeste Duitse tv- en radiozenders ongecodeerd via de Astra1-satelliet worden uitgezonden, is een abonnement bij een tv-aanbieder niet nodig. Steeds meer Nederlandse huishoudens combineren daarom een abonnement bij Digitenne, kabel- of IPTV-aanbieder met ongecodeerde satellietontvangst. Via CanalDigitaal kan men eventueel ook direct via de satelliet naar een Nederlands zenderaanbod kijken. Hiervoor is dan wel een abonnement nodig. Mede door de lage instapkosten – een schotelantenne en FTA HD-satellietontvanger zijn voor rond de honderd euro te koop – wordt FTA-satellietontvangst vaker in Nederland gebruikt. Naast het volledig Duitse zenderaanbod kan men ook de belangrijkste Britse publieke- en commerciële tv- en radiokanalen zonder abonnement bekijken. Dit zowel in SD- als HD-kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HD+ is inderdaad wat anders, al is het uiteindelijk nog wel goedkoper dan een nederlands pakket... en met de goede module heb je ook geen last van de beperkingen... al is dat niet zoals het 'hoort'...

Maar voor mij hoeven de commercielen niet in HD... ik vind de SD versie er eigenlijk heel erg goed uitzien... en die zullen volgens mij niet zo gauw gecodeerd gaan worden (ook volgens Infosat en Sat+Kabel niet)

Het lijkt me duidelijk dat de HD+ een proefballon was die gelukt lijkt te zijn na een eerdere poging van RTL en SAT1 samen met Astra om de Duitse tv te coderen. (Entavio)

SD in Duitsland mag dan de komende jaren gewaarborgd zijn, als HD en HD+ in Duitsland voldoende zijn ingeburgerd, zal SD worden afgeschakeld en zijn de Duitse commerciële HD-zenders alle gecodeerd. Op termijn (Ook al duurt het nog een aantal jaren.) dus ook de Nederlandse situatie in Duitsland. Kwestie van lange adem.

 

Het gaat me hier nu even niet om een "Dan mis je niks." uit te lokken , maar puur het principe dat ook in Duitsland duidelijk op codering wordt aangestuurd (behalve bij de p.o.).

Een cam-module was in Duitsland een paar jaar geleden nog een afschuw, nu liggen ze overal in de winkels en hebben de ontvangers minstens 1 common interface.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Duitsers betalen al een fors bedrag aan kijk en luistergeld.

De meesten kijken de Private Sender in SD en weigeren voor de HD versie te betalen.

Wanneer men de Private SD zenders uitschakelt zal een grote groep niet gaan betalen voor hd+ en daardoor de reclame inkomsten sterk gaan dalen.

Het is nog maar de vraag of men dan het versleutelen kan volhouden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me duidelijk dat de HD+ een proefballon was die gelukt lijkt te zijn na een eerdere poging van RTL en SAT1 samen met Astra om de Duitse tv te coderen.

SD in Duitsland mag dan de komende jaren gewaarborgd zijn, als HD en HD+ in Duitsland voldoende zijn ingeburgerd, zal SD worden afgeschakeld en zijn de Duitse commerciële HD-zenders alle gecodeerd. Op termijn (Ook al duurt het nog een aantal jaren.) dus ook de Nederlandse situatie in Duitsland. Kwestie van lange adem.

 

Het gaat me hier nu even niet om een "Dan mis je niks." uit te lokken , maar puur het principe dat ook in Duitsland duidelijk op codering wordt aangestuurd (behalve bij de p.o.).

Een cam-module was in Duitsland een paar jaar geleden nog een afschuw, nu liggen ze overal in de winkels en hebben de ontvangers minstens 1 common interface.

Tenzij de EU er een stokje voor die tijd voor steekt dat het niet de bedoeling is dat

de zenders bij de oude landsgrenzen stopt.

Met andere woorden binnen europa kan je bij iedere provider een abo afsluiten (de jurispondentie wijst al in die richting).

Hopelijk ben ik niet te veel offtopic gegaan maar het artikel gaat over sattv kijken naar buitenlandse zenders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij de EU er een stokje voor die tijd voor steekt dat het niet de bedoeling is dat

de zenders bij de oude landsgrenzen stopt.

Met andere woorden binnen europa kan je bij iedere provider een abo afsluiten (de jurispondentie wijst al in die richting).

Hopelijk ben ik niet te veel offtopic gegaan maar het artikel gaat over sattv kijken naar buitenlandse zenders

Pukje, ik ben bang dat je hier reageert op iets zonder er voldoende van te weten. Dat kun je beter niet doen.

 

Losse jaar-smartcards van HD+ zijn door iedere Nederlander al te krijgen zolang hij maar een HD+-ontvanger heeft.

Je hoeft je niet te registreren in Duitsland om HD+ te kunnen kijken. Zolang je maar een jaarkaart van €50 betaalt en dat kan anoniem in de winkel.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pukje, ik ben bang dat je hier reageert op iets zonder er voldoende van te weten. Dat kun je beter niet doen.

Lees maar eens het vonnis van die pub eigenaar die een abo bij helas (griekanland) had naast

dat voetbal geen auteursrecht kan hebben was het hebben van een buitenlands abo van een

provider die het zelf verbied toegestaan.

 

Andersom gezegd providers mogen buitenlanders niet weigeren

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...