Ga naar inhoud


Groter Duits zenderaanbod via satelliet


Sprietje

Aanbevolen berichten

Zoals iedereen intussen wel weet ben ik ook een groot fan van de Duitse tv...  en mij maakt het ook niet uit of Jean-Luc Picard gewoon duits praat...

(...)

Maar 1 ding is zeker niet waar... HD+ wordt helemaal niet "omarmd"!! nee.... zeker niet! 

Sverige, het lijkt erop dat je maar half hebt gelezen. Ik heb hierboven al meermalen aangegeven - inclusief link - dat het erop lijkt dat SKY DEUTSCHLAND HD+ heeft omarmd!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb het dan niet goed begrepen...

Ik dacht echt 2x gelezen te hebben dat je bedoelde dat de bevolking het HD+ platform zouden omarmen... sorry voor het slechte lezen van mijn kant B)

 

Dat je HD+ via je sky kaart kan zien weet ik... en dat is logisch, als je het bekijkt vanuit het economisch oogpunt van het bedrijf. Dát is inderdaad de doelgroep die je moet hebben...  mensen die bereid zijn extra te gaan betalen voor tv, en die de goede apparatuur in huis hebben... dus meeliften op een kaart is altijd goed...  dat scheelt "gedoe" bij je klanten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het dan niet goed begrepen...

Ik dacht echt 2x gelezen te hebben dat je bedoelde dat de bevolking het HD+ platform zouden omarmen... sorry voor het slechte lezen van mijn kant B)

 

Dat je HD+ via je sky kaart kan zien weet ik... en dat is logisch, als je het bekijkt vanuit het economisch oogpunt van het bedrijf. Dát is inderdaad de doelgroep die je moet hebben...  mensen die bereid zijn extra te gaan betalen voor tv, en die de goede apparatuur in huis hebben... dus meeliften op een kaart is altijd goed...  dat scheelt "gedoe" bij je klanten.

En de (Duitse) klant komt niet meer los van HD+. Of kan er niet meer omheen. Volgens mij is dat de tactiek van HD+.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff veel Nederlandse klanten komen ook niet los van de commerciëlen...

geen verschil,

 

beetje film tussen de reclame door kijken!

ciao

Dus?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En de (Duitse) klant komt niet meer los van HD+. Of kan er niet meer omheen. Volgens mij is dat de tactiek van HD+.

Ik ken zat mensen in Duitsland die een ontvanger kopen waar de HD+ kaart voor 1 jaar inbegrepen is.

Ik ken geen mensen, die na een jaar Euro 50,- over hebben om die kaart voor nog een jaar te activeren.

Men kijkt na die tijd gewoon naar de SD zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken zat mensen in Duitsland die een ontvanger kopen waar de HD+ kaart voor 1 jaar inbegrepen is.

Ik ken geen mensen, die na een jaar Euro 50,- over hebben om die kaart voor nog een jaar te activeren.

Men kijkt na die tijd gewoon naar de SD zenders.

Dat is dus ook mijn perceptie van de zaak... sommigen betalen eventueel nog 1 keertje 50 euro, maar dan houdt het echt op, en gaan ze weer SD kijken... die kwaliteit is overigens gewoon prima.  Ik heb er in ieder geval geen 50 euro voor over, en al de restricties die je er 'verplicht' bij krijgt.

ik denk echt wel dat er een weg is zonder HD+ ... dit heb je echt niet nodig. En SD blijft echt wel bestaan zolang niet de meerderheid overstapt... en dat doen ze dus zeker niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

...met ook veel reclame op de commerciëlen.

meeste commerciele hebben 12 minuten film en 8 minuten werbung in doorsnee

rtl sat1 pro7 kabel1 tele5 alles het zelfde

 

maar als je zonder kosten wil kijken moet je dat voor lief nemen

aan de andere kant moeten de commerciele ook hun kosten betalen dus is die werbung begrijpelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus ook mijn perceptie van de zaak... sommigen betalen eventueel nog 1 keertje 50 euro, maar dan houdt het echt op, en gaan ze weer SD kijken... die kwaliteit is overigens gewoon prima.  Ik heb er in ieder geval geen 50 euro voor over, en al de restricties die je er 'verplicht' bij krijgt.

ik denk echt wel dat er een weg is zonder HD+ ... dit heb je echt niet nodig. En SD blijft echt wel bestaan zolang niet de meerderheid overstapt... en dat doen ze dus zeker niet.

Ik heb dit vermoeden ook wel, maar heb er geen harde cijfers over.

Wel zie ik, dat de meeste ontvangers in de winkel HD+ ontvangers zijn. Al dan niet met eerste kaart inbegrepen.

Als je die koopt, kun je bijna niet meer om HD+ heen. Dus zou ik wel eens willen weten wat het marktaandeel is, want met de natte vinger komen we er niet. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder alles helemaal doorgelezen te hebben (want alleen op deze pagina al minder relevante opmerkingen) vind ik de duitse tv zonder meer vele malen beter dan de NL zenders. De beeld kwaliteit is al beter, maar de inhoud van de programma's nog veel meer.

 

Niet, zoals hier, alleen maar met reklame gevulde programma's, maar echt leuke programma's, of het nou amusement, of documentaires zijn. Zelfs de lokale zenders, zoals WDR, geven info, waar je hier in NL niet aan komt.

 

Van mij mag die hele NL commerciele zooi op de schop. Publieke vind ik wel zeer OK, maar de rest is bagger. Continue reklame uitzendingen, onderbroken door reklame. Maar informatief, educatie, interessant of wat dan ook, nee! Op de commercielen is het alleen dom consumeren.

 

En dat is niet mijn manier van tv kijken!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit vermoeden ook wel, maar heb er geen harde cijfers over.

Wel zie ik, dat de meeste ontvangers in de winkel HD+ ontvangers zijn. Al dan niet met eerste kaart inbegrepen.

Als je die koopt, kun je bijna niet meer om HD+ heen. Dus zou ik wel eens willen weten wat het marktaandeel is, want met de natte vinger komen we er niet. 

 

Het is niet omdat je ee HD+ gecertificeerde receiver koopt, dat je ook HD+ gaat abonneren. De strategie van HD+ is om zo veel mogelijk receivers te certificeren die er op de markt zijn, om op die manier een zo groot mogelijk marktaandeel te kunnen veroveren.

Dat is uiteraard een goede strategie... want 'kan' je geen HD+ zien, dan 'kan' je ook geen klant worden...

Zelfs zijn technisat receiver heeft 2 jaar geleden een update gekregen waardoor het met een 'speciale' module (en kaart) mogelijk is om HD+ te zien...  Koop je een gesertificeerde receiver ligt er meestal een HD+ kaart bij waarmee je het eerste jaar gratis kan kijken. Dat levert uiteraard een groot aantal kijkers op, want als ik een nieuwe receiver zou kopen, loop je kans dat dat ook een gesertificeerde receiver zal zijn (omdat het er nu eenmaal zo veel zijn) en als daar een kaart bijzit, zal ik uiteraard ook kijken... gewoon omdat het gratis is, en je de gelegenheid geeft het product 1 jaar lang te evalueren. Dat is een heel goede strategie... want "wat de boer niet kent dat vreet hij niet"...  Kijk je naar de cijfers van de klanten die gratis kijken en naar de cijfers van mensen die betalen zit er wel een groot verschil tussen.... en dan nog dit, het komt uit de persmap van het bedrijf zelf, en de vraag is of de cijfers objectief zijn... ik denk dat de werkelijkheid nog lager zal liggen, en dat die cijfers door ondoorzichtige fouten waarschijnlijk wat opgeleukt zijn... maar dat laatste is mijn eigen menig uiteraard.

 

In de Persmap van HD+ van 17 januari 2013 lees ik hetvolgende:

 

Zum 30. September zählte der HDTV-Service 761.456 zahlende Haushalte.

Über zwei Millionen Haushalte nutzten HD+ zum Ende des dritten Quartals im Rahmen der 12-monatigen Gratisphase

Sinds juni 2011 krijgt ook iedere Sky klant 12 maanden gratis HD+ erbij... (in de hoop dat ze gaan betalen)

Bron: www.hd-plus.de/download/presse/20130117_pressemappe.pdf

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1)Het is niet omdat je ee HD+ gecertificeerde receiver koopt, dat je ook HD+ gaat abonneren. De strategie van HD+ is om zo veel mogelijk receivers te certificeren die er op de markt zijn, om op die manier een zo groot mogelijk marktaandeel te kunnen veroveren.

 

2)In de Persmap van HD+ van 17 januari 2013 lees ik hetvolgende:

 

Sinds juni 2011 krijgt ook iedere Sky klant 12 maanden gratis HD+ erbij... (in de hoop dat ze gaan betalen)

Bron: www.hd-plus.de/download/presse/20130117_pressemappe.pdf

1) Heb ik iets anders beweerd? Ik heb juist aangegeven dat het de Duitse kijker moeilijk wordt gemaakt er omheen te kunnen. Het Duitse winkelassortiment laat dat zien. 

 

2) Ik heb in deze draad eveneens al meermalen aangegeven dat Sky Deutschland HD+ omarmt. Je vertelt niks nieuws.

 

Dat het eerste jaar gratis is, weten we ook.

Eveneens dat in principe HD+ geen abonnementen op naam biedt, maar anonieme smartcards met een activatiecode voor een jaar. (Hetgeen ook buitenlanders de mogelijkheid biedt zo'n kaart te kopen.)

 

Maar de vraag is: hoeveel HD+-kaarten zijn/worden er los verkocht na het gratis eerste jaar. Dat geeft goed inzicht in de kansen van HD+. 

De gratis-kaarten geven dat inzicht natuurlijk niet, maar 2 miljoen kaarten is niet veel op een Duitse bevolking van 82 miljoen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard, dan denk ik dat ik jou gewoon niet goed begrijp... ondanks dat je toch gewoon nederlands schrijft. ik kan het niet helpen, maar ik lees iets anders dan wat je blijkbaar bedoelt.

 

Ik probeer het nog 1 keertje, en dan hou ik er over op... het is uiteindelijk niet belangrijk.

 

1) ja, ik denk wel dat je iets anders bedoelt dan wat ik schrijf. De kijker/consument wordt het helemaal niet moeilijk gemaakt. het is toch niet omdat een receiver een CA heeft die geschikt is voor HD+ dat je verplicht wordt er naar te kijken. Ook niet omdat een receiver een Conax CA heeft ben je toch niet gedoemd tot het Zweedse canaldigital, hetzelfde met een SECA CA kaartlezer, dan moet je toch niet een nederlands pakket te abonneren??  Je KAN dat erg makkelijk, omdat de infrastructuur er is, maar daardoor is het toch niet moeilijk om er 'nee' tegen te zeggen.  Als ik dat verhaal doortrek, en mijn nieuw verworden kennis mbt Linux boxen gebruik, hebben die gebruikers helemaal een ontzettend groot probleem om ergens omheen te kunnen, want je kan de kaartlezer programmeren voor vrijwel iedere kaart.....  en er zullen zat linux box bezitters zijn die geen enkel abonnement hebben... de 'druk' is dus toch niet zó groot, ondanks dat de mogelijkheid tot ontvangen van pay tv met de box bestaat. Het is niet omdat een auto 250 km per uur KAN, dat je ook daadwerkelijk zo hard MOET rijden?

 

2) Sky heeft een deal met HD+ om het HD+ pakket vrij te kunnen schakelen op de sky kaart, inclusief een eerste 'gratis' jaar... als je dat bedoelt met "omarmen" dan is dat zo, maar dat begreep ik zo niet.  Je kan dus exact hetzelfde schrijven over Sky Österreich en ORF, want op de Sky-Ö kaart kan je ook ORF laten vrijschakelen... maar ook dat dwingt niemand om dat te doen... het KAN.

 

De gratis kaarten geven uiteraard geen beeld over de acceptatie, want vrijwel iedereen die iets gratis krijgt, zal dat ook daadwewrkelijk gaan uitproberen, en al helemaal als de proefperiode een heel jaar lang is... Maar in diezelfde persmap staat geschreven hoeveel mensen BETAALDEN voor de service... en dat zijn dus mensen die hun kaart verlengd hebben... er staat "Zum 30. September zählte der HDTV-Service 761.456 zahlende Haushalte"  en daaruit concludeer ik dat het dus niet de grote massa is die bereid is te betalen voor HD tv van de commerciele tv zenders, en te willen leven met de beperkingen die dit meebrengt.

 

Ik hoop dat ik nu duidelijk was wat ik bedoelde...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...