Ga naar inhoud


Groter Duits zenderaanbod via satelliet


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Er waren eind 2012 in de BRD ongeveer 41 miljoen privé huishoudens.

Even snel gerekend heeft 6%  daarvan een betaald HD+ abbo.

 

En het eerste jaar gratis?  Ik heb vastgesteld dat vergelijkbare ontvangers zonder kaart ongeveer ...... Euro 50,-- goedkoper zijn!

 

Na dat eerste jaar zijn er nog minder mensen die de oproep op het beeldscherm volgen en geld overmaken. Dan maar geen Private Sender in HD(+).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Eduard, dan denk ik dat ik jou gewoon niet goed begrijp... ondanks dat je toch gewoon nederlands schrijft. ik kan het niet helpen, maar ik lees iets anders dan wat je blijkbaar bedoelt.

 

Ik probeer het nog 1 keertje, en dan hou ik er over op... het is uiteindelijk niet belangrijk.

 

1) ja, ik denk wel dat je iets anders bedoelt dan wat ik schrijf. De kijker/consument wordt het helemaal niet moeilijk gemaakt. het is toch niet omdat een receiver een CA heeft die geschikt is voor HD+ dat je verplicht wordt er naar te kijken. Ook niet omdat een receiver een Conax CA heeft ben je toch niet gedoemd tot het Zweedse canaldigital, hetzelfde met een SECA CA kaartlezer, dan moet je toch niet een nederlands pakket te abonneren??  Je KAN dat erg makkelijk, omdat de infrastructuur er is, maar daardoor is het toch niet moeilijk om er 'nee' tegen te zeggen.  Als ik dat verhaal doortrek, en mijn nieuw verworden kennis mbt Linux boxen gebruik, hebben die gebruikers helemaal een ontzettend groot probleem om ergens omheen te kunnen, want je kan de kaartlezer programmeren voor vrijwel iedere kaart.....  en er zullen zat linux box bezitters zijn die geen enkel abonnement hebben... de 'druk' is dus toch niet zó groot, ondanks dat de mogelijkheid tot ontvangen van pay tv met de box bestaat. Het is niet omdat een auto 250 km per uur KAN, dat je ook daadwerkelijk zo hard MOET rijden?

 

2) Sky heeft een deal met HD+ om het HD+ pakket vrij te kunnen schakelen op de sky kaart, inclusief een eerste 'gratis' jaar... als je dat bedoelt met "omarmen" dan is dat zo, maar dat begreep ik zo niet.  Je kan dus exact hetzelfde schrijven over Sky Österreich en ORF, want op de Sky-Ö kaart kan je ook ORF laten vrijschakelen... maar ook dat dwingt niemand om dat te doen... het KAN.

 

3)De gratis kaarten geven uiteraard geen beeld over de acceptatie, want vrijwel iedereen die iets gratis krijgt, zal dat ook daadwewrkelijk gaan uitproberen, en al helemaal als de proefperiode een heel jaar lang is... Maar in diezelfde persmap staat geschreven hoeveel mensen BETAALDEN voor de service... en dat zijn dus mensen die hun kaart verlengd hebben... er staat "Zum 30. September zählte der HDTV-Service 761.456 zahlende Haushalte"  en daaruit concludeer ik dat het dus niet de grote massa is die bereid is te betalen voor HD tv van de commerciele tv zenders, en te willen leven met de beperkingen die dit meebrengt.

 

Ik hoop dat ik nu duidelijk was wat ik bedoelde...

1) Met "er niet omheen kunnen" bedoel ik, dat als je de Duitse commerciëlen in HD wilt zien, je aan HD+ vastzit. Uiteraard kun je weigeren. Maar dat is dan 

    ook de enige "keus" die je hebt.

2) "omarmen" betekent toch gewoon dat je iets in je eigen aanpak/verhaal/denken integreert? En dat doet Sky Duitsland.

    Jouw vergelijking met Oostenrijk klopt trouwens niet. Een pakket integreren is toch iets anders dan een codering (En niet zo maar een!) erbij nemen.

3) Die conclusie klopt helemaal.

    Daarom ben ik er ook niet zo blij mee dat Sky Deutschland HD+ erbij heeft genomen in een poging tot gedwongen winkelnering. 

    Ook ik hoop dat HD+ een flop wordt. Gewoon omdat we al HD hebben die je ook kunt coderen. Extra technische foefjes ter afscherming op kosten van de

    kijker doen me hier sterk denken aan de Koude Oorlog. En verder is HD+ m.i. een flauwe manier om alsnog een beetje wraak te nemen op het verbod op

    Entavio. 

 

    Opmerkelijk is trouwens, dat de Duitse HD+-zenders in Oostenrijk in gewoon gecodeerde HD worden aangeboden, net als ORF en de Oostenrijkse

    commerciëlen. HD+ ontvangers met die gekke HD+-vrijschakel-kaarten worden in Oostenrijk niet verkocht.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opmerkelijk is trouwens, dat de Duitse HD+-zenders in Oostenrijk in

gewoon gecodeerde HD worden aangeboden, net als ORF en de Oostenrijkse

    commerciëlen. HD+ ontvangers met die gekke HD+-vrijschakel-kaarten worden in Oostenrijk niet verkocht.

Dat is niet helemaal waar...HD Austria,  de "oostenrijk" versie van RTL HD, Pro7 HD, Sat 1 HD etc. hebben ook bepaalde restricties, en kunnen niet met 'zomaar' iedere receiver ontvangen worden... Wil je die zenders moet je een abo bij Austriasat nemen... en 6.90 euro per maand betalen... Je hebt hun CI+ cam nodig of hun eigen receiver.  Je kan het pakket laten vrijschakelen op je ORF kaart... (over omarmen gesproken ;) )

ORF kan je kijken op alle receivers en met alle modules zolang die maar irdeto aankunnen... ik kijk via een Alphacrypt module... MAAR... er zijn nu de testweken van HD Austria... en iedereen met een ICE kaart van ORF kan gratis een aantal weken naar de HD zenders van de commercielen kijken... maar alleen als je via een CI+ module kijkt of via een austriasat gecertificeerde receiver... bij mij werkt dat dus niet... En dat is jammer... want ja, "gratis" he...

Maar ORF1 zendt wel vaak films en series uit die op Sat1 ook lopen, maar dan zonder reklameonderbreking, en dus ook gewoon in HD... net als gisteren bijvoorbeeld "Der letzte Bulle"... en ATV HD zit gewoon in het ORF pakket, zonder restricties.

Duurdere pakketten zijn ook mogelijk...

 

HD+ is inderdaad niet beschikbaar in oostenrijk, net zo min als in nederland... maar al sje WIL, KAN je het gewoon even over de grens halen... Oostenrijk heeft dus zijn eigen pakket, wat duurder is dan het Duitse, en in principe gewoon dezelfde restricties kent als het duitse pakket...

 

http://www.austriasat.at/

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige, de Duitse commerciële HD+-zenders - of eigenlijk de Oostenrijkse versies ervan - worden in Oostenrijk in gewone HD aangeboden, uiteraard gecodeerd en in diverse pakketten , maar dat heb ik al aangegeven.

Maar geen HD+-techniek er omheen. Die wordt niet geboden in Oostenrijk. Dus die ontvangers, modules en kaarten liggen er ook niet in de winkels.

 

Dat geldt idem dito voor Zwitserland.

 

Alleen Duitsland heeft dat gekke HD+-gedoe.

 

Zo simpel is het. Waarom maak je het zo ingewikkeld?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo simpel is het. Waarom maak je het zo ingewikkeld?

ik maak het niet ingewikkeld... ik vertel zoals het is.

Als je de Oostenrijkse versie van RTL, ProSieben, Sat1 etc in HD wil zien zal je een abo moeten nemen bij Austriasat op het HD austria pakket voor 6,90 per maand. Je hebt dan een ORF smartcard nodig (ICE). Dat is de enige manier waarop het gaat... het kan ook via je Oostenrijkse Sky kaart. Het abo loop echter altijd via Astriasat, omdat die de prgramma's aanbieden...

Zoals je waarschijnlijk gelezen hebt op de link die ik in posting 65 gaf, kan je lezen dat je het zenderpakket (officieel) alleen met een gecertificeerde Austriasat receiver kan bekijken of via een CI+ Modeule uitgegeven door Austriasat.

Deze receivers en modules liggen in de Oostenrijkse winkels... ik heb ze overigens zelf zien liggen...  Het is dus een zelfde constructie als in Duitsland, maar alleen door een ander bedrijf... Ook heb je iets minder restricties dan bij HD+...  maar je moet officieel wel hun CI+ module gebruiken of hun receiver. Met een normale receiver en een Alphacrypt kaart werkt het niet , omdat dit niet gecertificeerd is! Austriasat is overigens een onderdeel van de M7 Group SA in Luxemburg... (maar dat is irrelevant).

 

HD+ is geen techniek, maar ik de naam van een een bedrijf "HD-Plus GmbH", het is een dochteronderneming van SES wat gevestigd in Unterföhring. (Bron: http://www.hd-plus.de/#/hd-plus/unternehmen )

HD-Plus verspreidt de Duitse commerciele HD zenders zoals ProSieben HD, Sat1 HD etc.

Dit is exact wat Austriasat in Oostenrijk doet... Beiden zijn programma providers, zoals je ook Canaldigitaal in Nederland hebt, of Viasat in Zweden...

 

Zwitserland is weer wat anders... daar heb je dit (nog) niet. Je hebt ook nog geen CH versies van de commercielen in HD.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige, je gooit HD+ en CI+ volledig door elkaar!

 

CI+ hebben we ook in Nederland, bv bij Ziggo.

 

HD+ is echt een heel ander verhaal. Daarom klopt je beschrijving van de Oostenrijkse situatie ook niet.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige, kun je volgens jou dan de HD+ module en de CI+ module door elkaar gebruiken?

 

Uiteraard... Een HD+ module is een module die dient om gecodeerde zenders uit het HD+ pakket te decoderen. Je schuift je HD+ smartcard in de HD+ module (als je geen HD+ receider hebt waarin een embedded HD+ kaartlezer zit), en deze schuif je in de CI+ schacht van je receiver (of TV). Heb je alleen een CI schacht werkt het niet, je hebt een CI+ interface nodig!

Sterker nog eigenlijk... zonder CI+ schacht werkt je HD+ module NIET! Je moet ze dus icm elkaar gebruiken!

 

CI+ is een "standaard", een afleiding van CI. Heb je een module van Ziggo, of Digitenne, of UPC (om wat Nederlandse voorbeelden te noemen) dan is dat een CI+ module... Met CI+ heeft de provider de mogelijkheid om bepaalde functies uit te schakelen of te beperken... CI is de gewone open standaard, zoals traditioneel in de meeste receivers zit (zat).

 

CI+ is dus de schacht waarin je een CI+ module schuift, en die CI+ module kan een HD+ module zijn, of een Sky module, of een Ziggo module.....

 

Hier staat iets over CI en CI+ (duitse wikipedia)

http://de.wikipedia.org/wiki/Common_Interface

 

 

post-39968-0-59872200-1377238906_thumb.jpg

post-39968-0-47778300-1377239088_thumb.jpg

post-39968-0-89911800-1377239222_thumb.jpg

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een module van HD+ werkt niet in een DB 8000....

Ja, maar dat komt omdat linux boxen blijkbaar nog steeds niet overweg kunnen met modules... ooit zullen ze waarschijnlijk ook wel zover zijn...

Voordeel van die softcams in linuxboxen is wel dat je geen last hebt van de restricties en gewoon reklame kan doorspoelen bij opnames etc.  Maar dat is uiteraard niet de "officiele" manier.

 

en wat is "echte" HD??  Volgens de EBU is dat 720P  en dat is nou net wat ARD/ZDF/SVT/DR/ORF etc gebruiken.

HD is een breed begrip... binnen 30 jaar is het huidige HD waarschijnlijk SD...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dat komt omdat linux boxen blijkbaar nog steeds niet overweg kunnen met modules... ooit zullen ze waarschijnlijk ook wel zover zijn...

Volgens mij omdat de ontvanger extra software nodig heeft om met de CI+/HD+ module om te gaan.

Als je die software eenmaal hebt geïnstalleerd kun je -voor zover ik me herinner - de CI niet meer gebruiken voor "gewone" modules.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard... Een HD+ module is een module die dient om gecodeerde zenders uit het HD+ pakket te decoderen. Je schuift je HD+ smartcard in de HD+ module (als je geen HD+ receider hebt waarin een

Maar mijn vraag was, of ik  mijn CI+ -module van Ziggo in principe een HD+-kaart kan lezen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat kan niet, omdat ziggo Irdeto codering gebruikt en HD+ NDS.  het gaat dus om een andere codering. Net zoals je ook geen nederlandse CD kaart met een Conax module kan gebruiken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerlijk gezegt ik vroeger ook niet vond bruce willes in het duits maar niks

maar na 7 jaar hier een een duitse vrouw en kids gaat het vanzelf

en het film aanbod is natuurlijk een beetje hoger als in nederland

alleen die werbungen tussen door zijn veel te lang en te veel van het goeie

Ikzelf geraak er maar niet aan gewend ,

zoals ze hier soms ook bv Disney Channel , series in't Vlaams uitzenden ,

ok , voor de peuters , maar niks voor mij , ik zag dit bij mijn moeder , die heeft kabel (analoog)  :)

 

En voor de rest , CI+ , HD+ , MPEG 2 , MPEG 4 , DVB-S(2) , enz ....

ik heb er letterlijk genoeg van !!!!!!!! Ik kijk bijna NIKS meer tv !!!!

 

Maar voor de rest , des te meer FTA , des te beter , Duits of wat ook !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...