Ga naar inhoud

Canaal digitaal en nieuwe frequenties

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

Ik krijg bij sommige zenders de melding van kanaal digitaal de frequenties gaat wijzigen. Nu heb ik geprobeerd nieuwe kanalen te laden. Gevolg was dat mijn favorietenlijst weg was. Een nieuwe lijst installeren wil mij niet lukken.

Ik had gelukkig nog een backup van mijn instellingen staan dus ik kan nog normaal TV kijken, maar de vraag is nu: hoe kan ik de nieuwe frequenties inladen zodat de melding weggaat? En als ik nieuwe kanaallijsten moet installeren, hoe moet dit? Heb een DM 800HD SE. Mijn huidige kanaallijst is door iemand anders geïnstalleerd, geen idee hoe hij dat gedaan heeft en hoe deze lijst heet..

Geplaatst:

Hoi.

Je kunt gewoon een volledige scan laten doen,dan vindt ie ze wel weer.

Gewoon de satelliet 19,2 en 23,5 opnieuw laten scannen,da's alles.

Je favorietenlijst wordt dan vanzelf bijgewerkt.

Wel kans dat je wat met kanalen en nummering moet schuiven.

Dit kun je simpel met een editor doen. (dreamboxedit of dreamset)

Mag ik je vragen waarom je een DM800se hebt gekocht?

Dit is namelijk ietwat een "hobby" decoder waarvoor je wel een beetje kennis moet hebben

wil je ermee kunnen werken.

Je hebt hem kant en klaar gekregen zeg je.

Je kunt altijd degene waar je hem van hebt vragen of hij het voor mekaar kan maken,

maar als je een beetje leest hier en daar dan kun je het simpel zelf doen.

Een Dreambox,en ook diverse andere merken linux decoders, is een beetje een hobbydoos.

Niet iets wat een doorsnee schotelkijker zou kopen.

Geplaatst:

Als het maar om een paar nieuwe zenders gaat kan je via de afstandbediening even de juiste transponder scannen en je ziet de nieuwe frequenties in de Last Scanned lijst. Deze zenders naar je zenderlijst kopieren en de oude frequenties verwijderen en klaar.

Geplaatst:

Beste allemaal,

Ik krijg bij sommige zenders de melding van kanaal digitaal de frequenties gaat wijzigen. Nu heb ik geprobeerd nieuwe kanalen te laden. Gevolg was dat mijn favorietenlijst weg was. Een nieuwe lijst installeren wil mij niet lukken.

Ik had gelukkig nog een backup van mijn instellingen staan dus ik kan nog normaal TV kijken, maar de vraag is nu: hoe kan ik de nieuwe frequenties inladen zodat de melding weggaat? En als ik nieuwe kanaallijsten moet installeren, hoe moet dit? Heb een DM 800HD SE. Mijn huidige kanaallijst is door iemand anders geïnstalleerd, geen idee hoe hij dat gedaan heeft en hoe deze lijst heet..

Lees dit eens door.  http://openpli.org/forums/topic/29654-voorkomen-dat-je-eigen-zenderlijst-overschreven-wordt-na-een-update/?do=findComment&comment=361997

Geplaatst:

Hoi.

Je kunt gewoon een volledige scan laten doen,dan vindt ie ze wel weer.

Gewoon de satelliet 19,2 en 23,5 opnieuw laten scannen,da's alles.

Je favorietenlijst wordt dan vanzelf bijgewerkt.

Wel kans dat je wat met kanalen en nummering moet schuiven.

Dit kun je simpel met een editor doen. (dreamboxedit of dreamset)

Mag ik je vragen waarom je een DM800se hebt gekocht?

Dit is namelijk ietwat een "hobby" decoder waarvoor je wel een beetje kennis moet hebben

wil je ermee kunnen werken.

Je hebt hem kant en klaar gekregen zeg je.

Je kunt altijd degene waar je hem van hebt vragen of hij het voor mekaar kan maken,

maar als je een beetje leest hier en daar dan kun je het simpel zelf doen.

Een Dreambox,en ook diverse andere merken linux decoders, is een beetje een hobbydoos.

Niet iets wat een doorsnee schotelkijker zou kopen.

Jazeker mag je dat. Ik was namelijk van plan om er wel mee te gaan hobbyen onder het motto: alles kun je leren. De vele mogelijkheden van de dreambox spraken mij aan. Maar heb me er tot dusver nooit echt in verdiept. Ik snap dat het een behoorlijke noobvraag is haha. Ben nu eventjes bezig geweest en de kanalenlijst aangepast met Dreambox Edit. Dat werkt perfect, het is alleen even zoeken. 

Pas geleden heb ik ook een HDD in mijn DM gebouwd. Ik was in de veronderstelling dat ik dan ook uitzendingen kon pauzeren. Dit lukt mij niet. Weet jij misschien of ik nog ergens een instelling verkeerd heb staan of is dit gewoon niet mogelijk? Opnemen gaat wel perfect. 

Iedereen bedankt voor de hulp!

Geplaatst:

Hmm das raar idd. De gele pauze knop moet je hebben he?

De pauzeknop is bij mij niet geel.. en de gele knop op mijn afstandsbediening is voor audiosync..

Geplaatst:

De 2e rij van onderen en dan de 2e van links play/pauze knop moet je hebben

Dat snap ik. Maar dat werkt dus niets. Er gebeurt niets, ik krijg bovenin beeld het 'verboden teken' dat de actie niet uitgevoerd kan worden.

Geplaatst: (aangepast)

Dat snap ik. Maar dat werkt dus niets. Er gebeurt niets, ik krijg bovenin beeld het 'verboden teken' dat de actie niet uitgevoerd kan worden.

Heb je de Hdd ook volledig geformateerd? niet via de pc maar via de box zelf? Dat is ook van belang anders word deze niet gezien.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Het is mij nog nooit gelukt om met mijn DM800se timeshift werkend te krijgen met PLI

Daarom gebruik ik Newnigma, hier heb ik nooit problemen mee.

Met pli reageert de AB totaal anderds.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...